Rustige muziek (singer-songwriter / americana / indie/folk-pop etc

Started by brt, December 16, 2020, 11:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Kevin Morby - Singin Saw,
Sarah Jarosz - Undercurrent,
Lilly Kershaw - Arcadia,
Steve Gunn - The unseen in Between.
Alles van Jesse marchant.
Lisa Loeb - A Simple Trick to Happiness,
Eric Andersen - Blue River,
Chantal Acda - Live in Dresden, Bounce Back
Chelsea Wolf - Pain is beauty & Unknown Rooms: A Collection of Acoustic Songs

Zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

DofN

De rustige nummers van Ryan Adams, zoals Hotel Chelsea Nights, This House is not for sale
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: Maximus_Aurelius on January  2, 2021, 18:57:36
Kevin Morby - Singin Saw,
Sarah Jarosz - Undercurrent,
Lilly Kershaw - Arcadia,
Steve Gunn - The unseen in Between.
Alles van Jesse marchant.
Lisa Loeb - A Simple Trick to Happiness,
Eric Andersen - Blue River,
Chantal Acda - Live in Dresden, Bounce Back
Chelsea Wolf - Pain is beauty & Unknown Rooms: A Collection of Acoustic Songs

Zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Very nice, onze smaken komen behoorlijk overeen!

Voor de liefhebbers van Kevin Morby wil ik graag Zachary Cale met het album Duskland aanraden. Zeer fijne liedjes en dito sfeer.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: doorofnight on January  2, 2021, 22:14:21
De rustige nummers van Ryan Adams, zoals Hotel Chelsea Nights, This House is not for sale

Op zijn nieuwste album (net een paar weken uit) staan bijna alleen maar rustige nummers.
Ik vind het soms zelfs naar saaiheid neigen, maar er staan ook een paar echte pareltjes op.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chocovla

Zie vooral veel indie en weinig Americana. Voor het eerste zou ik bijvoorbeeld Josh Ritter aanraden:

https://www.youtube.com/watch?v=AGgq8AXAltE

En qua americana kan ik wel ellenlange lijsten oplepelen, maar zou een lans willen breken voor de dames van de Secret Sisters:

https://www.youtube.com/watch?v=PXBKuu5t9q4
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Maximus_Aurelius

Quote from: Mitch-- on January  2, 2021, 19:15:57
Yes yes  :pompom:
Quote from: HJ2 on January  2, 2021, 19:15:17
Doe dat dan maar please :-)

Oké oké nog een paar dan  ;D

- Aisha Badru - Pendulum en Transcendence
- Anneke van Giersbergen - Pure Air
- Andy Shauf - The neon Skyline
- Anna Ternheim - A Space for lost time
- Asgeir - In the Silence & Afterglow en Burg the moon
- Blaudzun - Heavy flowers
- Carolin No - Loveland(live)
- Carrie Newcomer - The beautiful Not het
- Charlie Winston - Running still & Curio City
- Christian Kjellvander - Alle albums
- Eefje Visser - Bitterzoet

Weer een lijstje. Zo kan ik weer doorgaan als ik wil.  8) ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rondr

Top! Lof!
Aldous Harding kende ik van The barrel, maar Swell does the skullnog niet, prachtig.
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

brt

Quote from: chocovla on January  4, 2021, 14:42:33
Zie vooral veel indie en weinig Americana. Voor het eerste zou ik bijvoorbeeld Josh Ritter aanraden:

https://www.youtube.com/watch?v=AGgq8AXAltE

En qua americana kan ik wel ellenlange lijsten oplepelen, maar zou een lans willen breken voor de dames van de Secret Sisters:

https://www.youtube.com/watch?v=PXBKuu5t9q4

Niet met je eens. Americana is natuurlijk een breed begrip, maar o.a. Son Volt, Damien Jurado. Kathleen Edwards, Ryan Adams, Phosphorescent, Matt Berninger, Jonathan Wilson zijn dat absoluut. Maar het gaat me ook niet om de percentages, de lijst is strict gebaseerd op pareltjes uit mijn eigen collectie.

Josh Ritter gaat zeker ook nog een keer langskomen, ook een persoonlijke favoriet hier.
Ik beschouw Josh Ritter overigens ook als americana ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Henkjan_O

Ik denk dan Ane Brun ook wel in dit topic past.
deze Noorse heb ik lang geleden leren kennen dankzij JDKroeske die er regelmatig wat van draaide.

Dit jaar heeft ze kort na elkaar 2 albums uitgebracht, 1 wat meer uptempo en 1 sober uitgevoerd:
https://balloonrangerrecordings.bandcamp.com/album/after-the-great-storm
https://balloonrangerrecordings.bandcamp.com/album/how-beauty-holds-the-hand-of-sorrow

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

denoontje


Lucky.L

Quote from: Henkjan_O on January  6, 2021, 23:49:15
Ik denk dan Ane Brun ook wel in dit topic past.
deze Noorse heb ik lang geleden leren kennen dankzij JDKroeske die er regelmatig wat van draaide.

Dit jaar heeft ze kort na elkaar 2 albums uitgebracht, 1 wat meer uptempo en 1 sober uitgevoerd:
https://balloonrangerrecordings.bandcamp.com/album/after-the-great-storm
https://balloonrangerrecordings.bandcamp.com/album/how-beauty-holds-the-hand-of-sorrow


Lang geleden maakte ze inderdaad mooie muziek,maar de laatste jaren is het niet veel soeps meer.
Maar ook hiervoor zijn natuurlijk liefhebbers.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Henkjan_O

Quote from: Lucky.L on January  7, 2021, 07:27:43
Lang geleden maakte ze inderdaad mooie muziek,maar de laatste jaren is het niet veel soeps meer.
Maar ook hiervoor zijn natuurlijk liefhebbers.
haar debuut album draai ik nog vaak.
ik ken niet alles, maar idd die plaat met covers van 2 jaar geleden was niet fraai, die heb ik weer verkocht (had ik blind de LP van gekocht)
maar deze 2 kan ik wel weer waarderen, vooral die rustige
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

Quote from: Henkjan_O on January  7, 2021, 12:45:21
haar debuut album draai ik nog vaak.
ik ken niet alles, maar idd die plaat met covers van 2 jaar geleden was niet fraai, die heb ik weer verkocht (had ik blind de LP van gekocht)
maar deze 2 kan ik wel weer waarderen, vooral die rustige

Ik vind deze rustige ook wel oké. Wel heel veel zelfde tempo, toonhoogte en frasering. Saaiheid ligt op de loer. Die coverplaat vond ik ook tegenvallen, de prachtige setlist schepte echter hoge verwachtingen toen.

Tip: voor een mooi album met covers, check Marika Hackman met Covers. Ook rustige muziek..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Willi@m

Quote from: doorofnight on January  2, 2021, 22:14:21
De rustige nummers van Ryan Adams, zoals Hotel Chelsea Nights, This House is not for sale

Come Home van 't album Ashes & Fire. Leuk topic dit btw. Mooie playlist erbij op Tidal. Kerstboom was zo afgebroken.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

clockwork

Quote from: denoontje on January  6, 2021, 23:57:07
ik zit nu via youtube concert van agnes obel te kijken.
https://www.agnesobel.com

En in een beetje dezelfde richting: JFDR. Een Ijslandse artieste. Prachtige sfeervolle muziek en ook nog eens goed opgenomen.

https://youtu.be/2sD87JprJ6s

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

chocovla

Quote from: brt on January  5, 2021, 12:26:03
Niet met je eens. Americana is natuurlijk een breed begrip, maar o.a. Son Volt, Damien Jurado. Kathleen Edwards, Ryan Adams, Phosphorescent, Matt Berninger, Jonathan Wilson zijn dat absoluut. Maar het gaat me ook niet om de percentages, de lijst is strict gebaseerd op pareltjes uit mijn eigen collectie.

Josh Ritter gaat zeker ook nog een keer langskomen, ook een persoonlijke favoriet hier.
Ik beschouw Josh Ritter overigens ook als americana ;)

Had Son Volt en Kathleen Edwards niet gezien. Volgende keer beter lezen van mijn kant ;-) Volgens mij is het ook moeilijk om echt een Americana label echt op te plakken. Ben er van overtuigd dat keuzes die ik er onder schaar compleet anders zijn dan die van jou of iemand anders. Belangrijkste is dat de muziek goed is.

In dat kader ontdekte ik eerder de Turnpike Troubadours uit Oklahoma. Was er van overtuigd dat ik als liefhebber toch echt alle pareltjes wel had ontdekt in dit genre. Had ik dus ergens onderweg deze heren gemist. Vier echte top albums. Een van de hoogtepunten voor mij is dit nummer waar ze bijna op Springsteeniaanse wijze een verhaal neerzetten:

https://www.youtube.com/watch?v=SOuLjwu2X14

En toen ik nog een klein jongetje was draaide mijn vader vaak The Everly Brothers. Ben dus erfelijk belast met een voorliefde voor harmonies. In dat kader wil ik The Brother Brothers (what's in a name) nog aandragen. De vergelijking met Simon en Garfunkel is snel gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=6LSUk6hXaGg

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Graphtuner

wordt de lijst nog aangevuld stelselmatig?
Christian Kjellvander vond ik een mooie ontdekking!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

brt

Quote from: Graphtuner on January 21, 2021, 12:24:54
wordt de lijst nog aangevuld stelselmatig?
Christian Kjellvander vond ik een mooie ontdekking!

Ja er komen zeker regelmatig nieuwe nummers en daarmee nieuwe artiesten bij.
Soms zitten er wat meer dagen tussen als ik er niet aan toegekomen ben. Of veel dezelfde muziek draai, want ik wil juist wel elke keer iets nieuws toevoegen.

Christian Kjellvander is een baas. Wel een verdrietige baas, maar toch :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Kwabbernoot

Quote from: Graphtuner on January 21, 2021, 12:24:54
wordt de lijst nog aangevuld stelselmatig?
Christian Kjellvander vond ik een mooie ontdekking!
Vandaag eindelijk ook maar eens beluisterd maar dat is het toch niet voor mij. In mijn oren ergens tussen Cave en The National in en dan nog een likje Thomas Dybdahl. Allemaal prima muziek maar de combinatie daarvan van Kjellvander raakt mij dan weer totaal niet. Vreemd.

Groeten...

brt

Quote from: Kwabbernoot on January 21, 2021, 21:22:58
Vandaag eindelijk ook maar eens beluisterd maar dat is het toch niet voor mij. In mijn oren ergens tussen Cave en The National in en dan nog een likje Thomas Dybdahl. Allemaal prima muziek maar de combinatie daarvan van Kjellvander raakt mij dan weer totaal niet. Vreemd.

Groeten...

Doel je dan specifiek op Kjellvander, of meer op alle muziek in deze lijst?

Tijdje geleden dat ik Thomas Dybdahl draaide trouwens, dank voor de tip ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon