Rustige muziek (singer-songwriter / americana / indie/folk-pop etc

Started by brt, December 16, 2020, 11:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Quote from: Dura on August  1, 2022, 12:00:36
Zoek dan vooral zijn oude band the Walkabouts op; veel albums gemaakt, van heel stevig tot rustig. Trein leaves at eight is bijvoorbeeld een rustige.

Thx voor de tip
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

reza

Ik luister vandaag en gisteren en morgen naar deze meneer  :D

https://youtu.be/U9OYW4JBWXI

Veel plezier en graag gedaan!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Xander32

Prachtig 👌🏻 Deze meneer kende ik niet. Een live album staat reeds in bestelling  :)

Quote from: reza on August  2, 2022, 13:51:03
Ik luister vandaag en gisteren en morgen naar deze meneer  :D

https://youtu.be/U9OYW4JBWXI

Veel plezier en graag gedaan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32




Ben Caplan, Recollection 👌🏻

De eigenzinnige Canadees met de zware bariton stem, die een aantal van zijn songs in een uitgeklede versie op dit album heeft samengebracht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Vind de andere Kaplan toch een veel zwaardere stem hebben, dit zelfs bijna een lichte in vergelijking :tongue2:.

Quote from: Tabcam on June 15, 2022, 17:32:57
Avi Kaplan - The Summit

Heerlijk donkere stem met vette begeleiding :worship:




Avi Kaplan - Change is on the Rise

Hele album is een aanrader!!!


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Zie de openingspost; volgens mij is het geen wedstrijd  :nowink: 👋🏻


Quote from: brt on December 16, 2020, 11:30:40
hoihoi,

Voor wie het leuk vindt: sinds kort heb ik een account op Instagram waarop ik elke dag een 'ballad' plaats. Veelal in de americana/singer-songwriter/indie-folk/alt-country/indie-pop hoek.. Voor wie van vrolijke muziek houdt, net als ik (ahum  :angel:)

www.instagram.com/foreverchords

Van deze songs maak ik een playlist op Spotify (zie link in bio op Insta) én op verzoek van een forumgenoot in Tidal:
https://tidal.com/browse/playlist/a9897563-9ec9-4998-adff-fa1ab033c6de

The Antlers, Jonathan Wilson, Glen Hansard, Matt Berningen (The National), Mojave3, Damien Jurado etc zijn al langsgekomen.

Wellicht een leuk idee: deel je tips die in deze muzikale hoek passen ook in dit topic! Voorlopig heb ik zelf nog meer dan genoeg voer voor mijn Insta-account, maar de beauties neem ik graag (tzt) mee. Op naar een mooie playlist!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Quote from: reza on August  2, 2022, 13:51:03
Ik luister vandaag en gisteren en morgen naar deze meneer  :D

https://youtu.be/U9OYW4JBWXI

Veel plezier en graag gedaan!

Heb deze meneer via Spotify leren kennen.
Mooie stem en idd de live album is prachtig.
Luister maar eens naar "live in London"
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Tabcam

Quote from: Xander32 on September 23, 2022, 20:07:21
Zie de openingspost; volgens mij is het geen wedstrijd  :nowink: 👋🏻
Was geen wedstrijd, alleen dat "zware" vond ik anders. Kaplan zal een basso profundo zal zijn ;).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

FDLARRY

Behalve singer/songwriter zit deze man meer aan de jazz kant, maar je zou m ook gewoon onder folk kunnen plaatsen.

Hij zal nooit beroemd worden om zijn stem maar ik kan zijn muziek altijd prima hebben. Op een druilige zondagmiddag bijvoorbeeld.

Anthony Wilson - The Plan of Paris (2022) [24-96]

https://www.youtube.com/watch?v=r8ksnHoM_uQ&t=368s
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Henkjan_O

ik ben nu de OOR jaarlijst met beste albums van t afgelopen jaar aan t afluisteren. 
Nu is Billy Callahan met YTI⅃AƎЯ aan de beurt:

https://open.spotify.com/album/3bclTvGr69frcDsVw2VJVO?si=d328e9439105401b
prachtige singer/songwriter muziek met dat beetje extra waardoor het spannend blijft

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

Klassieke Celine Cairo song
staat afaik niet op een album

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

naast alle online bronnen, is de traditionele dode bomen pers er gelukkig ook nog.  In de NRC las ik een interview met Emiliana Torrini en Aarich Jespers (van The Colorist Orchestra) en de beschrijving van de muziek deed me op Bandcamp zoeken, en daar stand het album gelukkig op.  Luisteren dus, en (long story short) dit is zeker een #luistertip in dit topic waard. Erg fijne luistermuziek met voldoende bijzonders dat het boven t maaiveld uittilt.


Racing The Storm by Emiliana Torrini & The Colorist Orchestra

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

Dit album was mij opgevallen, @Henkjan_O , vond hem alleen wat tegenvallen bij beluisteren. Toch ff doorgezocht op haar catalogus en toen kwam ik dit album tegen, waarop zij op diverse tracks de vocalen verzorgt, en dat spreekt me een stuk meer aan. Ken je deze toevallig ook?

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

er gaat me wel een belletje rinkelen @brt , ik ga die eens opzoeken
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Tabcam

Ayob Ogada - Kothbiro  (Tidal)

Ingetogen nummer met veel diepte :D


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Paul1967

David Elias - the crossing
Heeft nog meer albums gemaakt. Rustig acoustic folk/Americana.

chocovla

Ondertussen al weer even uit, maar de meester van de melodie Ron Sexsmith heeft, vind ik, weer een heerlijk album afgeleverd met de Vivian Line.

Hier een live versie van 1 van de nummers, helaas wel even aanklikken, in het venster afspelen mag weer eens niet :nopompom: :

Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Henkjan_O

afgelopen weekeind was ik op t MoMo festival in 010

Eén van de bands die daar op traden was Elephant (uit Rotterdam), en die passen perfect in dit topic:  Heerlijke americana, samenzang van t nivo CSN&Y (maar dan met z'n 2en)

Hun jongste album:
https://elephantmusicnl.bandcamp.com/album/big-thing
in de herfst van dit jaar komt de volgende


toch maar weer een sub, straks met MFB :-)