Nieuw huis: aankoopadvies nodig

Started by petern, December 14, 2020, 12:37:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

petern

Beste leden van het forum. Ik ben een man en heb een huis verbouwd uit 1970 en wil graag nieuw geluid voorzien. Op dit moment wil ik beginnen met 4 verschillende ruimtes en multi-room.

Als het kan wil ik graag besparen voor de eerst komende 1 a 2 jaar op de speakers, omdat ik deze al heb liggen en dan toch al muziek kan luisteren. Ik begrijp dat niet iedereen zich daar in zal gaan vinden, maar ook ik heb een vrouw en door daar langzaam in te investeren kan ik toch krijgen wat ik uiteindelijk wil.

Ook wil ik beginnen met een 2e hands versterker, en indien beter nog 1 in de keuken (zie hieronder). Heeft er iemand tijd en zin om mij te helpen of ik een opstelling kan maken met de speakers al in bezit? Als dat werkt mooi, kan dat niet dan ga ik de speakers bestellen via bol.com vanwege cadeaubonnen welke ik daarvan heb. En is een Powernode 2i een betere optie dan een Node 2i met een 2ehands versterker in de keuken?

Ruimte 1: keuken van 8 x 6 m:
Bluesound Powernode 2i of een Node 2i met een 2ehands versterker ertussen (geen van allen al aangekocht)
2 x 16Ohm 60Watt speakers (heb ik nog liggen vanuit mijn zaak en als dit kan met bovenstaande versterker mijn voorkeur om te gebruiken de eerst komende jaren)

Ruimte 2: woonkamer 10 x 5 m met hoog punt dak van 8 meter hoog met speakerdraden voorzien achter de wanden naar de 4 hoeken (vanuit de tvkamer ernaast):
4 x 16Ohm 60Watt speakers (heb ik nog liggen vanuit mijn zaak en als dit kan met bovenstaande versterker mijn voorkeur om te gebruiken de eerst komende jaren) om later anders boxen aan te schaffen
Node 2i met 2ehands Marantz SR6006 7.1 (geen van allen al aangekocht)

Ruimte 3: tvkamer 4 x 5m met hoog punt dak van 8 meter:
De Node 2i met Marantz staat in deze kamer verbonden met de woonkamer en kan aangesloten worden op de tv. Speakers hiervoor heb ik nog niet.

Ruimte 4: badkamer 5x6m:
Bluesound Flex 2i met muurbeugel

Dura

Mijn vriendin heeft een paar weken geleden een Powernode gekocht en ik vind het een indrukwekkend apparaat; krachtig, prima geluid, flexibel en mooi ding om te zien. In de winkel heb ik hem kunnen horen op mijn speakers, en  ik zou ermee kunnen leven.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Tabcam

Waar wil je precies hulp bij/advies over? Wat heb je nu al staan, Hoe wil je dat het klinkt? Vooral voor muziek of ook voor series en films? Wil je dat de muziek je volgt, overal hetzelfde af wordt gespeeld, of per ruimte handmatig wisselen? Wil je alles vanuit één versterker met meerdere zones aan kunnen sturen?

Hoe klinkt het momenteel en is het al qua akoestiek goed genoeg voor jou en je vrouw? Wat is je ideaalplaatje? En waar woon je ongeveer?

Ik weet veel vragen, maar met de antwoorden kunnen we je veel beter helpen denk ik :angel:

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i