Svs pb13ultra met nieuwe amp. Upgrade waardig gezien de prijs?

Started by Shadowfox, December 12, 2020, 08:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Hey hey

Op mp zie ik een svs pb13ultra met een zgan upgrade amp kit.
Jeroen als je dit leest dit psies hetzelfde wat jij had.
Hij vraagt er 1550e voor. Toch fiks nietwaar? Leuk van die nieuwe amp maar ik heb die toeters en bellen van die eq niet echt nodig want mijn receiver trekt alles al naar een behoorlijk strak respons.
Wat denken jullie? Een waardig upgrade van mijn klipsch spl of liever een 2e erbij voor een fractie van de svs?

fluissie

Morge

Tis een beest van een sub laten we dat vooropstellen
En die nieuwe amp is echt wel een upgrade , die paar watt meer merk je niet maar de amp heeft wel een sterk verbeterde voeding en dat merk je wel ; betere controle !

Nu is deze meneer 9 vd 10 keer idd TE fors in zijn prijs EN de laatste keer dat deze sub in het 'rood' uitkwam is minimaal 10/11 jaar geleden ( en misschien is de sub zelfs wel 15 jaar )

Moraal van het verhaal , top sub (zeker een upgrade tov van 1 spl) maar imo VEEL te duur

IK zou zeggen (maar wie ben ik) koop er eerst is een spl bij !
Rond de 600 investeren ipv 13/14/1500 euro en je weet een stuk meer

Toch niet je van het ? Zo verkocht met minimaal verlies en je kan weer verder met je zoektocht

Dit alles geschrevende hebben , je hebt een eigen ruimte !!!;
ZEKER 1of 2 keer 18 inch gaan bouwen en je hoeft NOOIT meer dan een ultra of iets te kijken

Shadowfox

Quote from: fluissie on December 12, 2020, 09:32:48
Morge

Tis een beest van een sub laten we dat vooropstellen
En die nieuwe amp is echt wel een upgrade , die paar watt meer merk je niet maar de amp heeft wel een sterk verbeterde voeding en dat merk je wel ; betere controle !

Nu is deze meneer 9 vd 10 keer idd TE fors in zijn prijs EN de laatste keer dat deze sub in het 'rood' uitkwam is minimaal 10/11 jaar geleden ( en misschien is de sub zelfs wel 15 jaar )

Moraal van het verhaal , top sub (zeker een upgrade tov van 1 spl) maar imo VEEL te duur

IK zou zeggen (maar wie ben ik) koop er eerst is een spl bij !
Rond de 600 investeren ipv 13/14/1500 euro en je weet een stuk meer

Toch niet je van het ? Zo verkocht met minimaal verlies en je kan weer verder met je zoektocht

Dit alles geschrevende hebben , je hebt een eigen ruimte !!!;
ZEKER 1of 2 keer 18 inch gaan bouwen en je hoeft NOOIT meer dan een ultra of iets te kijken

Ok thx.
Intresse om er nog 1 te bouwen? Wat zou zoiets kosten dan een 18inch diy?

fluissie

Driver : 400/500
Hout, lijm , kit , schroeven : 100
Amp : 300 tot 500
Let op; benodigdheden ! ( Zaag, boor , schuurmachine enz)
Afwerking: kan je zo gek maken als je wilt

En tenslotte nog een portie uurtjes

Dus wellicht is het interessanter om eerst die 2e spl te proberen qua budget ....


Shadowfox

Ik niet haha ben meer goed in slopen van spullen.
Maar als iemand zich aanbied...