The Blue Room

Started by Jefften, December 11, 2020, 23:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Heel gaaf Jeffrey en fijn dat het allemaal gelukt is :)

Het toont wel lef dat je in een ruimte die helemaal 'af' is toch weer dit soort rigoreuze aanpassingen doet. Nu fingers-crossed dat het effect is wat je er van verwacht (maar dat kan bijna niet anders) :headbanging:

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on December 11, 2022, 07:27:39
Heel gaaf Jeffrey en fijn dat het allemaal gelukt is :)

Het toont wel lef dat je in een ruimte die helemaal 'af' is toch weer dit soort rigoreuze aanpassingen doet. Nu fingers-crossed dat het effect is wat je er van verwacht (maar dat kan bijna niet anders) :headbanging:
En nu weer inmeten!  :crazy:

Jefften

Bedankt Jan!,

In het begin heb ik ook wel degelijk een aantal keren gedacht, waarom doe ik dit eigenlijk  :blink:
het is dat je weet wat je al hebt en wat je eigenlijk niet wil afbreken.
die gaten achter in de muur en al het houtwerk verzagen dat deed eigenlijk gewoon pijn.

Maar de drive naar beter???? is op dat moment dan gewoon groter dan het laten voor wat het is.
En het bouwen en verbeteren is voor mij ook gewoon een onderdeel van de Hobby.

Maar het breken van muren dat zal ik niet snel meer nog een keer doen (hoop ik) :-X
Ik ben echt reuze blij dat het erin zit en dat alles weer op zijn plekkie staat.

Gister een aantal testen gedaan en deze zijn goed verlopen. geen rammeltjes op de plekken waar ik heb lopen hakken en breken.
Als het goed is gaan we (lees Bjorn) het morgen inregelen.

Ik ben reuze benieuwd wat het gaat opleveren, alles hangt nu af van de kwaliteiten van Bjorn ik heb mijn werk gedaan  :D  :P


Quote from: Jean Sibelius on December 11, 2022, 07:27:39
Heel gaaf Jeffrey en fijn dat het allemaal gelukt is :)

Het toont wel lef dat je in een ruimte die helemaal 'af' is toch weer dit soort rigoreuze aanpassingen doet. Nu fingers-crossed dat het effect is wat je er van verwacht (maar dat kan bijna niet anders) :headbanging:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

buckler

En had Bjorn een piekdag Jeffrey?

Super resultaat zeker?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jefften

 :headbanging: Ja, Bjorn had supercompensatie!!   Eerst een aantal weken geleden bij een andere Trinnov genoot aan de slag en dan een paar weekjes rust en dan is het knallen geblazen!!

Het is net topsport  :clapping:

Maar voor wat ik tot dusver heb gehoord is het geweldig! echt een serieus mooie laag weergave door de hele ruimte heen. 

Dit komt ook de hele sound stage ten goede dat hoor je echt meteen. Ook een aantal veranderingen doorgevoerd in de Trinnov wat de fronts nog een grotere stage geeft..

Voor nu heel erg tevreden. (Gelukkig Björn ook)

Vanavond subs testen met: Home Alone


Quote from: buckler on December 15, 2022, 19:09:54
En had Bjorn een piekdag Jeffrey?

Super resultaat zeker?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

buckler

Quote from: Jefften on December 15, 2022, 20:17:08
:headbanging: Ja, Bjorn had supercompensatie!!   Eerst een aantal weken geleden bij een andere Trinnov genoot aan de slag en dan een paar weekjes rust en dan is het knallen geblazen!!

Het is net topsport  :clapping:

Maar voor wat ik tot dusver heb gehoord is het geweldig! echt een serieus mooie laag weergave door de hele ruimte heen. 

Dit komt ook de hele sound stage ten goede dat hoor je echt meteen. Ook een aantal veranderingen doorgevoerd in de Trinnov wat de fronts nog een grotere stage geeft..

Voor nu heel erg tevreden. (Gelukkig Björn ook)

Vanavond subs testen met: Home Alone

Klinkt mega dus...
Super man, alleen 'Home Alone' ?
Marv en Harry  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jefften

Haha, nee de vrouw des huizes wilde vanmiddag al Avatar kijken.
Dus dat is het geworden.

Quote from: buckler on December 15, 2022, 21:20:42
Klinkt mega dus...
Super man, alleen 'Home Alone' ?
Marv en Harry  :clapping:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Lekker genieten kerel!

Heel benieuwd naar het resultaat!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Quote from: Jefften on December 15, 2022, 20:17:08
:headbanging: Ja, Bjorn had supercompensatie!!   Eerst een aantal weken geleden bij een andere Trinnov genoot aan de slag en dan een paar weekjes rust en dan is het knallen geblazen!!

Het is net topsport  :clapping:

Maar voor wat ik tot dusver heb gehoord is het geweldig! echt een serieus mooie laag weergave door de hele ruimte heen. 

Dit komt ook de hele sound stage ten goede dat hoor je echt meteen. Ook een aantal veranderingen doorgevoerd in de Trinnov wat de fronts nog een grotere stage geeft..

Voor nu heel erg tevreden. (Gelukkig Björn ook)

Vanavond subs testen met: Home Alone

Super! En mooi voor je dat het zo bevalt, maar dat kon ook bijna niet mis gaan met jouw skills, die extra JBL subs en de expertise van Björn. Heel veel plezier!  :popcorn:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

Gister on-the-fly een bezoek gebracht aan Jeffrey.

Het was er nog niet van gekomen om zijn nieuwe aanwinsten te beluisteren en vanuit een spontane actie stond ik gister plotseling voor de deur.

De twee extra JBL-SSW2 subwoofers zijn een ENORME aanwinst in deze ruimte.  :wacko: 

Alles is nu meer in balans en je merkt ook dat de twee subwoofers aan de voorkant zijn ontlast wat net even wat prettiger luistert. De subs achter lopen ook wat meer door in het laag en dat met een enorme controle en aanvulling op de hele bubble.

Knap werk wat je weer hebt geleverd Jeffrey, ook het inbouwen is keurig netjes gedaan. Maar goed dat zijn we inmiddels van je gewend.  :worship:

Er volgt nog een nieuwe meting inclusief de nieuwe software van de Trinnov heb ik begrepen en ook Bjorn levert uitstekend werk. Dat zijn dan de laatste puntjes op de "i"  :wub:

Hoogte punt van deze middag was toch wel de nieuwe Top Gun: Maverick maar ook die f**cking Clown (It) was een bizarre beleving.   :laugh:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Zaterdag 24 Juni kom ik samen met CineMike een bezoekje brengen aan de prachtige ruimte van Jeffrey.

Ik ben benieuwd wat hij er van vindt en ook goed om zijn referentie wat uit te breiden i.v.m. het project waar hij mee bezig is.

Looking forward to it!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton


Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Jean Sibelius

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jeffrey :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jefften

Dank jullie wel mannen!! Weer een jaartje erbij.. lange tijd niet gepost zie ik.. wilde een afbeelding toevoegen maar dat kan niet meer via de iPhone?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Quote from: Jefften on July  9, 2023, 21:15:54Dank jullie wel mannen!! Weer een jaartje erbij.. lange tijd niet gepost zie ik.. wilde een afbeelding toevoegen maar dat kan niet meer via de iPhone?

Jawel, maar niet via 'snel antwoorden', moet eerst op de button 'gebruikersreacties' klikken en vervolgens op 'reageer'.
Krijg je een iets uitgebreidere versie ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Tijdens het ontwerpen van de Trinnov modificatie heeft forum lid Jefften een belangrijke rol gespeeld. CineMike en ik, hebben een aantal keren de mogelijkheid gehad om gebruik te maken van zijn prachtige referentie Home Cinema en zoals jullie inmiddels wel weten heeft hij zelf een Trinnov Altitude 32.

Voor ons was het goed om de referentie te verbreden en uit te wijken naar een cinema die compleet anders is als die we gewend zijn en ook met recht een Reference cinema genoemd mag worden. Daar hebben we behoorlijk wat tijd gespendeerd en veel getest. De lol mocht ook zeker niet ontbreken en we hebben besloten om tijdens dit proces ook wat film opnames te maken.

Jeffrey is zelf een weekendje weg en het idee was om dit filmpje eerst in zijn eigen topic te plaatsen maar aangezien het filmpje vandaag live is gegaan doe ik het namens hem.

Met zijn goedkeuring bij deze dus geplaatst.  Veel plezier!  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

#694
Leuk filmpje Jeffrey en Viktor  :headbanging:  :headbanging: . Enthousiasme spat er vanaf  :pompom:  :pompom:....en het klonk (klinkt !) al zo fenomenaal  :clapping:  :clapping: .......

joostb

wat gaaf om zo iemand zijn reactie te zien

Jefften

#696
Quote from: anton on November 24, 2023, 20:01:02Leuk filmpje Jeffrey en Viktor  :headbanging:  :headbanging: . Enthousiasme spat er vanaf  :pompom:  :pompom:....en het klonk (klinkt !) al zo fenomenaal  :clapping:  :clapping: .......
Quote from: joostb on November 24, 2023, 20:21:47wat gaaf om zo iemand zijn reactie te zien

Bedankt Mannen! ik moet eerlijk zijn maar ik heb zelf alleen maar de eerst paar minuten gezien. (kan niet naar mijzelf kijken) maar kreeg van meerder mensen al te horen dat ze het een leuk filmpje vonden.

Mike & Viktor zijn drie keer bij mij over de vloer geweest en we hebben zoveel lol gehad tijdens het testen en vergelijken. ze zouden eigenlijk een blooper editie van het filmpje moeten maken :D

Maar het was echt een hele mooi ervaring om onderdeel uit te maken van het hele proces. De tijd die Mike erin steekt om telkens een verandering door te voeren is ook echt niet te bevatten.

Bijv. de Trinnov CM unit die we op de Hausmesse hebben gezien was al verbazingwekkend goed. Echter werd ik een twee weken later letterlijk weggeblazen want hij had nog wat kleine puntjes op de i gezet om dan vervolgens te zeggen dat dit de mod is die wordt uitgebracht. Dat is gewoon dat perfectionisme dat kan ik wel waarderen.

Om nog even aan te geven de Marantz 8805 CM heb ik ook maanden gehad en de Trinnov genomen vanwege zijn goede surround performance aangezien die processing echt waanzinnig is. Alleen de warmte en de emotie miste ik al die tijd van de 8805 Cinemike.

Dit heeft Mike dus echt weten samen te brengen in de Trinnov Cinemike.
Nu moet ik alleen nog mijn financiële middelen weten samen te brengen  :threadclosed:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

RonG

Erg leuk en die gezichtsuitdrukking zegt alles O0

PascalP

Heel leuk filmpje heren, goed gedaan!  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

De blooper edition is nog leuker.  :clapping:

Quote from: PascalP on December  9, 2023, 11:11:31Heel leuk filmpje heren, goed gedaan!  :popcorn:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike