The Blue Room

Started by Jefften, December 11, 2020, 23:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Quote from: Jefften on August 24, 2021, 13:48:47
jongens als we het dan toch over vergelijken hebben moeten jullie ook de 16 kanaals uitvoering pakken van de SDP-75.
En dan zit de trinnov 32/16 incl. codecs en meetmicrofoon advies verkoop rond dezelfde prijs.


Ben je in jouw geval al niet 6 kanalen kwijt aan de fronts ?

Jefften

#501
Quote from: Robbo on August 24, 2021, 15:01:21
Ben je in jouw geval al niet 6 kanalen kwijt aan de fronts ?

Hoi Robbo,

Nee dit is niet nodig.

De fronts zijn aangesloten middels een passieve crossover de SAM12X.
Dus je kan ze als ware gewoon op elke willekeurige versterker aansluiten en maar 3 kanalen gebruiken.
En dat klinkt gewoon fantastisch. 

Echter had BB&G dit wel via de SDEC'S digitaal ingeregeld en apart aangestuurd.
De SAM12X kan je wel zien in het verkooptopic van Bjorn.. 2e post laatste foto..

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177398.0
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Robbo

Ja snap ik, maar als je dan toch Trinnov/JBL SDP-75 gaat.....
Waarom dan enkel SDEC vervangen en niet de passieve filters.

Jefften

#503
Zo even weer wat stof afblazen want dit moet toch echt gemeld worden!!
En nee het is geen projector upgrade zoals de meeste hier op het forum..

Het is gewoon een veer in de reet van Vik..

Sommige oplettende lezers hebben het wel gezien maar in de tijd dat ik vol bezig was met het testen van de Trinnov kwam er een leuke passant voorbij. (ohh shit dit is buckler zijn topic niet)
In de vorm van een Oppo 205 CM Final Edition incl. alle andere toeters en bellen.  Aangezien ik al zeer onder de indruk was van de Oppo 203 CM2 versie en deze 205 voor een mooie prijs aangeboden werd heb ik vrij snel de knoop doorgehakt en niet veel later stond deze in mijn ruimte te draaien.

Zwaar aangedaan dat de Trinnov toch op dit moment niet in mijn set past heb ik bijna niet in de bios gezeten om naar de Oppo te luisteren.
Nadat de Trinnov was opgehaald en ik de AV8805 weer op zijn plekkie had gezet weer af en toe wat bekeken echter proefde ik iets.. er was iets niet helemaal goed in de set...
En toen na een kleine hapering in de 205 heb ik contact opgenomen met Viktor..  en uitgelegd wat ik ervaarde.

Vik kon het niet meteen plaatsen en heeft contact opgenomen met Cinemike. niet veel later werd ik alweer opgebeld.."heb je morgen tijd"??  uhmm ja.. dan kom ik de Oppo even ophalen en dan breng ik hem even langs bij Cinemike om te checken.

Dinsdagmiddag 12:00 stond Vik al voor de deur en hebben we de Oppo uitgewisseld voor een Sony CM speler. want ik wilde natuurlijk wel in de tussentijd films kunnen kijken. Echter Dinsdagavond had ik niet veel tijd want was pas laat thuis van fietsen dus niet naar de Sony kunnen luisteren... (gister) Woensdagochtend kreeg ik al een appje met een afbeelding van mijn Oppo 205 die nagekeken werd door Cinemike. En niet veel later kreeg ik al te horen dat er iets gevonden was en aangepast is en de speler alweer op te testbank stond in de referentie ruimte.

Nadat hij goed was bevonden kreeg ik van Vik een app of hij hem meteen die avond "even" langs kon brengen... ja, tuurlijk  :clapping:
Gisteravond om 19:30 stond hij op de stoep en is om +/- 23:00 weer vertrokken..

De speler speelt weer als een malle en bij veel clips viel de mond weer open :P
Dit is toch echt wel een serieuze stap hoger dan de 203 met CM2 modificatie.

Vik & Mike Hartstikke bedankt voor de zéér snelle afhandeling, niets meer dan lof!
Het geeft maar weer aan dat jullie service/garantie zeer goed afhandelen en dus voor de kwaliteit van jullie producten staan!


Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

anton

mooi man enne........heel herkenbaar die service  8) 8)

buckler

Hahaha 'passant'...  :clapping:

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

blackmail

goede avond,

deze service komt mij heel bekend voor. alles voor een goed beeld en een goed geluid. dus vik van mij krijg je ook de complimenten.

mvg
martin schouten
HT: Acurus ACT-4, Marantz mm8077 and mm7055 beide Cinemike, Sony UBP-X800M2 Cinemike, LG Oled65CX6LA, Polkaudio LSi9, LSiC, LSiFX, R900, 2 maal Jl Fathom 212v2, Klipsch SPL-150, Oehlbach bekabeling, zelfgebouwde computer, platenspeler van Pioneer PL-300, platenwasser Okki Nokki en 2 maal audioquest: powerquest 2

HTip

Het werd tijd dat dit topic weer eens de verdiende attentie krijgt :)

M&G The Blue Room

Vorige week zaterdag had ik de eer een bezoek te mogen brengen aan de inmiddels denk ik wel beroemde Blue Room. En als die dat nog niet is, dan wordt het tijd :)

Voor diegenen die niet de tijd hebben om het hele verhaal te lezen, dit is de samenvatting. Als ik de ruimte van Jeffrey in 3 woorden zou moeten omschrijven zou dat zijn, Perfectie (bouw), Precisie (afstelling) en Controle (akoestiek). Als ik iets zou willen veranderen zou het alleen de afstelling van het hoog zijn. Door de hoorntweeters kan dat wat schel worden (tenminste voor mijn oren), maar dat is ook niet gek met een gevoeligheid van 98 dB/W :o Verder gewoon zo houden. Wellicht nog een modificatie van de projector om het beeld op hetzelfde topniveau te krijgen als het geluid, maar ook zonder is het hier prima vertoeven om een film te kijken op standje Terror (prachtige uitspraak van Viktor). De bioscopen in de omgeving zullen niet blij zijn en jullie niet vaak meer zien :)

Het complete verhaal

Om 10 uur kom ik na een rustige rit aan bij een mooi en ruim huis. Viktor komt ook net aan en samen worden we begroet door een vrolijke Jeffrey die er zichtbaar zin in heeft.

Na een korte kennismaking met zijn vrouw en 2 kinderen en een lekker gebakje is het tijd om naar de kelder te gaan waar de Blue Room gesitueerd is. Wat mij direct opvalt is het verschil in akoestiek tussen de begane grond met veel glas en steen (dus veel galm) en de rust die in de kelder heerst. Hetzelfde gevoel als we door onze kelder lopen en onze HT betreden. Een groot verschil met mijn eigen ruimte is de afwezigheid van speakers, want Jeffrey heeft alles keurig netjes weggewerkt in de wanden en achter het enorme 21:9 scherm. Vol trots begint Jeffrey te vertellen over de bouw en alle hobbels die hij heeft moeten vereffenen om te komen tot dit werkelijk schitterende eindresultaat. Het mooie van de Blue Room is dat er geen enkele wand recht tegenover een andere wand staat, waardoor er dus geen enkele flutterecho kan ontstaan. Iets wat heel moeilijk te realiseren is maar wat Jeffrey dus is gelukt. Wat ook mooi is dat Jeffrey de apparatuur in een aparte ruimte heeft staan, dus ook hierdoor kan geen afleiding ontstaan. Het apparatuurrack is, net zoals alles in de Blue Room, indrukwekkend met een mooie Oppo 205 CM Final Edition, een Trinnov-processor en groot aantal eindversterkers voor de vele speakers en subs.

Daarna is het tijd om plaats te nemen in de heerlijke relaxstoelen. En omdat Viktor er al vaker is geweest en Jeffrey hier elke dag van kan genieten mag ik in het midden plaatsnemen. De ultieme luisterpositie dus om de 11.2 setup te ervaren. 11.2 in Atmos opstelling en 2 onder het scherm geplaatste 18" subs.

Voordat we beginnen stel ik voor om de omgeving onveilig te maken met een heerlijk stukje wiskundige muziek van de Densen DeMagic. Heerlijk om de oren open te maken :) Is niet iets wat we graag meemaken dus we verlaten de ruimte voor een paar minuten. Wat dit signaal doet is het complete signaalpad in alle apparaten demagnetiseren. Voor een precieze uitleg zie https://densen.dk/dvd-magic/. Of er iets is veranderd kunnen we op dat moment niet beoordelen, maar is sowieso goed om 1 keer per maand te doen en het kan geen kwaad, alleen voor onze oren als we in de ruimte zouden zijn :)

Daarna kan het luisteren beginnen. We beginnen op mijn verzoek met een muziek CD, omdat ik wilde weten hoe stereo in deze optimale akoestiek klinkt. De akoestiek is echter geoptimaliseerd voor surround en ondanks dat het goed klinkt, is het snel duidelijk dat je hier niet voor muziek uit slechts 2 speakers gaat zitten. We hebben het stuk zelfs 2 keer gehoord, omdat de upmixer van de Trinnov nog aan stond ;) Maar gelukkig dat er bij mij nog iets beter is :P Want ik vermoed dat het bij film een ruimte is zonder gelijke, tenminste die ik heb ervaren even CineMike Kino 1 daargelaten :P :)

Dus nu voor het echte werk, nou ja bijna. Want ik mocht blijkbaar een groot deel van het programma verzorgen dus of ik nog verzoekjes had. Ok, hebben jullie even? Ik had een aantal BD's meegenomen die ik graag gebruik voor demo's. Maar aangezien Jeffrey en Viktor ook het nodige demomateriaal hebben, heb ik er toch slechts een paar uitgekozen :)

Kennen jullie de openingsscene van Space Cowboys? In zwart/wit dus goed om de projector te testen. Als je kleur ziet, moet je nog iets aan de instellingen doen :) Maar dat was hier niet nodig. De scene heeft een enorme diepte met name als het vliegtuig als het ware uit het scherm komt. Wat trouwens eerst opvalt is hoe snel je in de film zit. Doordat je alleen het enorme scherm ziet en geluid om je heen hoort (hier doet de upmixer van de Trinnov heel goed werk) is het niet anders mogelijk dan op te gaan in de film. Nu is dit een oude BD, dus niet het referentieniveau van nu, maar een leuke opener.

Daarna is het tijd voor het echte werk, Blade Runner 2049. Wow, bij de eerste klanken van de openingsscene wordt de sfeer al gezet. En alleen de logo's van de productiebedrijven zijn voorbij gekomen. Dat belooft wat. Dan beginnen de subs zich te roeren en voel je letterlijk het laag. Wat een controle in het laag :o Dit is echt heel hoog niveau :o :o :o

Blijkbaar mocht ik nu weer iets uitkiezen en ik wilde de treinscene uit Super 8 wel eens ervaren en voelen. Ook nu bleek weer de controle in het laag fenominaal te zijn. Ook de ruimtelijkheid was prachtig. De treinstellen komen letterlijk over je heen en positionering was heel accuraat. Als ik al een kritische noot mag laten klinken, dan was het hoog toch wel het wat aan de schelle kant was. Mijn oren zijn nogal gevoelig voor te veel hoog, dus dat kan ook gewoon aan mij liggen :) Maar ja hoe kan het ook met hoorntweeters in elke speaker met een bereik van ver boven de 20kHz en een gevoeligheid van 98 db/Wm. Wat betekent dat 1W uitgestuurd vermogen een geluidsdruk oplevert van 98 dB (!) op 1m van de speaker. Met een zitpositie op ca. 3m is dat nog altijd 92 dB. Door de demping blijft het gelukkig hierbij. Zonder de demping zou elk reflecterend oppervlak hier nog eens 5 dB per oppervlak aan toevoegen. Geen goede speaker voor een galmbak dus :) Maar aangezien het uitgestuurd vermogen niet beperkt blijft tot 1W kunnen jullie je aardig inbeelden hoeveel druk dat op de oren brengt. Maar de oren van Jeffrey zijn nog jong dus voor hem is dat (nog) geen probleem. Als het echter mijn set was, zou ik het hoog in de Trinnov een beetje lager zetten.

De demoscenes volgden elkaar daarna in rap tempo op en ik zal ze niet allemaal behandelen. Het zou heel erg eentonig worden. Het was allemaal erg indrukwekkend, zelfs letterlijk, want we waren eigenlijk gewoon een workout vanuit de luie stoel aan het doen :)

Het leuke was overigens dat we ongemerkt in een vergelijkingstest waren gerold zonder dat ik het wist. Blijkbaar had Jeffrey een kabel gemaakt door CineMike in de set. Jeffrey en Viktor wilden evalueren wat het effect was dus werd de originele AudioQuest (?) kabel weer terug aangesloten en de scene uit Blade Runner 2049 nogmaals gekeken en geluisterd. Eerlijk is eerlijk, ondanks dat er behoorlijk wat tijd tussen zat, het verschil was erg groot te noemen. Met name in het laag (minder strak en modderig) en de ruimtelijkheid (geluid bleef meer bij het scherm) waren de verschillen goed aanwijsbaar. Nog een paar testen later en we waren het erover eens dat het met de CineMikekabel allemaal beter klonk. Sorry Jeffrey :) En nu blijkt dat CineMike inmiddels bezig is met een verbeterde versie van die betreffende kabel :o Het kan dus blijkbaar nog beter. Dat CineMike een tovenaar is met electronica is mij al duidelijk, dus het was voor mij geen verrassing.

Op een gegeven moment kwam het sein dat we konden gaan eten en wat hoort er bij een M&G? Juist, lasagne :P Het lijkt wel een soort traditie. De vrouw van Jeffrey had 2 ovenheerlijke schotels bereid, een met en een zonder gehakt. Het maakte eerlijk gezegd niet uit, allebei even lekker. Jeffrey heeft het blijkbaar net zo zwaar als ik :D

Na het eten zijn we nog "even" naar beneden gegaan. 2 demonstraties wil ik er nog even uitlichten, het unplugged concert van Eric Clapton was pure poezie. Wat kan die man een emotie weergeven met zijn gitaar en stem. Kippenvel gewoon, zeker Tears of Heaven, wat hem na al die jaren nog steeds zichtbaar raakt en daarmee mij. Natuurlijk mochten de dames uit Ierland niet ontbreken, omdat Viktor daar veel sets mee kan vergelijken. Ook de helden uit het Wilde Westen (eigenlijk Oosten :)) mochten niet ontbreken. Allemaal klinkt het even mooi en doordat je niet wordt afgeleid door speakers of apparatuur is de beleving echt alsof je erbij bent. Prachtig gewoon.

Aan alle moois moet helaas ook een einde komen, maar voordat ik naar huis ging had Jeffrey nog een mooi sluitstuk in petto. En wel Aquaman. Met name de slotscene was heel erg indrukwekkend. Ook nu weer die controle in het laag. Niets trilt mee, tenminste van de ruimte, want wij natuurlijk wel. Zeker eentje voor op het verlanglijstje.

Tot slot

We hadden nog uren door kunnen gaan zo gaaf is het om in de Blue Room te mogen vertoeven. En wat nog belangrijker is, ik was niet luistermoe door de rust in het geluid. Ik was totaal niet overprikkeld ondanks de heftige scenes. Echter ik had nog een lange rit voor de boeg dus hebben we afscheid genomen van Jeffrey en zijn prachtige aanwinst in de kelder, The Blue Room, die waarschijnlijk zo heet vanwege de kleur van de panelen, want verder is weinig blauws te vinden.

Zoals ik al in de samenvatting schreef. Als ik de ruimte van Jeffrey in 3 woorden zou moeten omschrijven zou dat zijn, Perfectie (bouw), Precisie (afstelling) en Controle (akoestiek). Als ik iets zou willen veranderen zou het alleen de afstelling van het hoog zijn. Verder gewoon zo houden. Wellicht nog een modificatie van de projector om het beeld op hetzelfde topniveau te krijgen als het geluid, maar ook zonder is het hier prima vertoeven om een film te kijken op standje Terror (prachtige uitspraak van Viktor). De bioscopen in de omgeving zullen niet blij zijn en jullie niet vaak meer zien :)

Jeffrey bedankt voor de fantastische dag en ook aan je vrouw voor onze inwendige mens. Ik kom graag nog een keer terug voor alle demoscenes waar geen tijd meer voor was.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

papaleo

#508
Leuk om dit verslag te lezen... :thumbs-up:
Wat bedoel je eigenlijk met dat de projector een mod nodig heeft om gelijkwaardig aan het nivo van het geluid te komen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HTip

Quote from: papaleo on June  8, 2022, 17:44:23
Leuk om dit verslag te lezen... :thumbs-up:
Wat bedoel je eigenlijk met dat de projector een mod nodig heeft om gelijkwaardig aan het nivo van het geluid te komen?
Dank je wel. Nou eerlijk gezegd, omdat het beeld minder indrukwekkend was dan het geluid. Ondanks dat de gemodificeerde speler op een heel hoog niveau speelt vond ik dat het beeld achterbleef. Dat wil niet zeggen dat het beeld slecht was, integendeel, maar je gaat ongemerkt toch je eigen set vergelijken met die van anderen waar je op bezoek gaat.

Mijn projector is gemodificeerd en het beeld is daar enorm door verbeterd. Zonder een discussie hierover aan te gaan overigens, want het ligt ieder vrij om hier iets over te vinden. Als je de modificaties nog niet eerder 1-op-1 hebt kunnen vergelijken kun je er echter eerlijk gezegd naar mijn mening weinig over zeggen. Ik heb het geluk gehad dit live te mogen ervaren en de verschillen waren toen overduidelijk wat mij ook heeft bewogen om niet te investeren in dure apparatuur, maar in modificaties. En het resultaat ben ik heel tevreden over.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Vergeet ook niet dat jouw scherm meer dan 2x zo klein is dan die van Jeffrey 😉

HTip

Quote from: bmateijsen on June  8, 2022, 19:12:04
Vergeet ook niet dat jouw scherm meer dan 2x zo klein is dan die van Jeffrey 😉
Klopt. Ik heb maar een 110" 16:9 scherm en jij kan weten hoe goed dat scherm is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

anton

Wat een heerlijk uitgebreid verslag  :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:, prachtig om te lezen (sommige zaken heel herkenbaar), ik was al benieuwd en dat is alleen maar erger geworden  8), gelukkig duurt het niet lang meer  :pompom:

buckler

Ik sluit me bij Anton aan, een heerlijk lezend verslag van een pracht ruimte.
Nu weet ik ook gelijk waarom Viktor daar graag komt... als hij elke keer mee mag eten  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

bmateijsen

Quote from: HTip on June  8, 2022, 19:15:21
Klopt. Ik heb maar een 110" 16:9 scherm en jij kan weten hoe goed dat scherm is ;)

Wanneer het scherm dus meer dan 2x zo groot is neemt licht en zichtbare scherpte ook af. Daarnaast is het scherm akoestisch transparant en verliest dus ook nog eens 5-10% licht ivm de weving.

Jouw scherm heeft een gain van 1.3 en is volledig reflectief 😉

PascalP

Heel leuk om te lezen Philip!
Herken wel wat je schrijft, heb de ruimte van Jeffrey al 2x mogen meemaken inmiddels (wel nog voordat de Trinnov er was) en deze ruimte is niks bespaard op de hele voorbereiding, planning, uitwerking en afwerking  :clapping:

Die 'demagnetiserings' DVD ga ik eens even lezen, eigenlijk nog nooit van gehoord zoiets.
Maar klinkt als een top dag met 'the usual' demo clips ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Mooi verslag Philip.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Mooi verslag!
En, vwb dat iets te schelle geluid: Als Bjorn nog een keer langs fietst  komt hij een heel eind met de target curve lijkt me.

bmateijsen

Inmiddels een paar keer The Blue Room bezocht, schel of teveel hoog zou ik het zeker niet noemen. Dynamisch is de set absoluut en dat is vooral debet aan de hoorn en SCL luidsprekers.

Staaled

Is ook mijn ervaring.

Hoorn met een CD klinkt heel dynamisch.
Ik heb een licht aflopende curve en dat directe blijft.

Ook is menige film hot gemixed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

Ik denk zelf ook niet dat het 'te schel' is, maar echt inherent aan de speakers en hun klank, tel daarbij op het volume waar Jefften mee draait  :devil:
Ook bij de Marantz AV8805a die er voorheen stond was dit enigzins aanwezig maar niet op een manier dat het vervelend was en dit was dan volledig ingeregeld met de SDEC's ertussen.
Binnenkort eens ervaren hoe het nu met de Trinnov klinkt, zin in!  :coffee: :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Die "demagnetiseren" disc is dat eigenlijk net zoiets als wat CM verkoopt, de Acoustic Revive ??? Dit apparaat "demagnetiseerd" elke disc voor gebruik......Nooit getest by the way  :blush: :blush:

buckler

Quote from: anton on June  9, 2022, 14:18:32
Die "demagnetiseren" disc is dat eigenlijk net zoiets als wat CM verkoopt, de Acoustic Revive ??? Dit apparaat "demagnetiseerd" elke disc voor gebruik......Nooit getest by the way  :blush: :blush:

Ik ook niet maar mijn interesse is wel gewekt zeg maar
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jefften

#523
Hoi Philip,  Bedankt voor dit mooi en leuke verslag. 

We hebben al een aardige tijd via de app contact en bespreken dan veel HT en tegenwoordig ook fiets gerelateerde dingen.
En ik vind het dan ook echt heel leuk om te lezen dat je net zoveel plezier aan de dag hebt beleefd als dat ik heb.

De tijd is inderdaad snel voorbij gevlogen en vele bekende stukken zijn dan ook "nog" niet eens de revue gepasseerd.
Ik heb destijds ook zeer genoten van de ruimte bij jouw thuis maar wanneer ik de app's zo lees moet ik nog maar eens terug komen wanneer de puntjes weer op de i zijn gezet.

Heb ik met Blade runner 2049/ Aquaman iets aangewakkerd of is het uitgewapperd?

Tot de volgende ronde Philip!!

Was echt heel gezellig.



Quote from: HTip on June  8, 2022, 17:22:06
Het werd tijd dat dit topic weer eens de verdiende attentie krijgt :)

M&G The Blue Room

Vorige week zaterdag had ik de eer een bezoek te mogen brengen aan de inmiddels denk ik wel beroemde Blue Room. En als die dat nog niet is, dan wordt het tijd :)

Voor diegenen die niet de tijd hebben om het hele verhaal te lezen, dit is de samenvatting. Als ik de ruimte van Jeffrey in 3 woorden zou moeten omschrijven zou dat zijn, Perfectie (bouw), Precisie (afstelling) en Controle (akoestiek). Als ik iets zou willen veranderen zou het alleen de afstelling van het hoog zijn. Door de hoorntweeters kan dat wat schel worden (tenminste voor mijn oren), maar dat is ook niet gek met een gevoeligheid van 98 dB/W :o Verder gewoon zo houden. Wellicht nog een modificatie van de projector om het beeld op hetzelfde topniveau te krijgen als het geluid, maar ook zonder is het hier prima vertoeven om een film te kijken op standje Terror (prachtige uitspraak van Viktor). De bioscopen in de omgeving zullen niet blij zijn en jullie niet vaak meer zien :)

Het complete verhaal

Om 10 uur kom ik na een rustige rit aan bij een mooi en ruim huis. Viktor komt ook net...........................................
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

Quote from: papaleo on June  8, 2022, 17:44:23
Leuk om dit verslag te lezen... :thumbs-up:
Wat bedoel je eigenlijk met dat de projector een mod nodig heeft om gelijkwaardig aan het nivo van het geluid te komen?

Ik ben het wel met Philip eens maar voor mij is geluid nog altijd belangrijker dan beeld.
Echter wat ik bij Anton heb gezien was echt fenomenaal.  wat een diepte, kleuren en scherpte..

Zal ik........ NEEE!!

Ik heb eerst belangrijkere dingen die ik wil doen,.....  iets met genieten van wat ik nu heb.

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike