The Blue Room

Started by Jefften, December 11, 2020, 23:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Ik vond vooral de cameootjes vanuit andere Marvel's erg leuk [emoji854] en de actie was gewoon bruut. Qua soundtrack.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jefften

Quote from: skyfox on July 17, 2021, 19:49:47
Ik vond vooral de cameootjes vanuit andere Marvel's erg leuk [emoji854] en de actie was gewoon bruut. Qua soundtrack.

Ja dat is dan wel weer leuk om te zien..
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#452
Gisteravond was Thor aan de beurt op bluray.
Maar hier hebben we niet echt van genoten, de geluidstrack was zo schel niet normaal.

verder vermakelijke film en nu op naar Avengers.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

welke track zit er bij Thor?
Zal hem hier eens testen anders, bepaalde scenes? Of gewoon de hele film?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Bas Akkerman

Hebben alle Marvel titels last van. Op de Infinity Gauntlet na dan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jefften

#455
Quote from: PascalP on July 22, 2021, 09:09:57
welke track zit er bij Thor?
Zal hem hier eens testen anders, bepaalde scenes? Of gewoon de hele film?

Het is een 7.1 DTS-HD ma track..  vooral de ijs scénes in het begin en bliksem en die bewaker die vuur uit zijn hoofd schiet  :D ^^

Quote from: Bas Akkerman on July 22, 2021, 09:14:46
Hebben alle Marvel titels last van. Op de Infinity Gauntlet na dan.

Oké, dat wist ik niet. Heb er bij de vorige titels niet zo'n last van gehad als bij deze.
Ben benieuwd wat Pascal zijn ervaring is.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Net even getest met Thor, film heeft idd DTS-HD 7.1 en heb alleen wat stukjes in het begin geluisterd en gaat idd naar het scherpe toe sommige effecten etc.
Ook zat er een DD5.1 track bij maar die was nagenoeg hetzelfde vond ik.

De UHD heeft wel Atmos zag ik, maar deze heb ik niet om te testen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

Ja, dan maar een keer naar alles op UHD.

Mijn vrouw zat gister met oordoppen in vanwege de schelheid.
We hebben hem ook 6db zachter gezet dan wanneer ik normaal met mijn vrouw kijk..

vanavond is ze werken dus kan ik mooi filmpje pakken. even bedenken welke het moet gaan worden.
Hmmz.. wellicht Le mans '66.

ja ik denk dat dat hem gaat worden.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Ja dat is niet prettig en gaat het plezier er wel af...

Le Mans zeker een aanrader  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Staaled

Quote from: Jefften on July 22, 2021, 14:49:17
Ja, dan maar een keer naar alles op UHD.

Mijn vrouw zat gister met oordoppen in vanwege de schelheid.
We hebben hem ook 6db zachter gezet dan wanneer ik normaal met mijn vrouw kijk..

vanavond is ze werken dus kan ik mooi filmpje pakken. even bedenken welke het moet gaan worden.
Hmmz.. wellicht Le mans '66.

ja ik denk dat dat hem gaat worden.

Heb je de optie voor verschillende voicings ?

Ik had het laatst ook met de UHD van Hellboy. Speel normaal met XT32 Flat en Reference loste het op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jefften

#460
Even weer een update gister was Vik hier met de CM ATV 4K en dit is toch echt wel een mooi machinetje hoor. Zeer goed beeld kwaliteit maar wat mij het meeste heeft verbazen is de goede geluidskwaliteit uit deze streamer. Disney+ en Netflix is hierop echt genieten.

Gister stukken gekeken van The Mandelorian en falcon And the winter solder.
En zoals ik al zei echt genieten.

Gister hebben we ook nog even wat instellingen en zaken nagelopen aangezien ik de bubbel toch de laatste weken wat minder vond.

Na wat testen kwamen we erachter dat de HDD met geschakelde voeding de boosdoener was. Deze had ik namelijk continue aan de Oppo hangen en dat temperde echt de bubbel welke er eerder wel was, en nu dus weer terug is.

Ook hebben we de Nordost Heimdall in mijn set geprobeerd. Maar deze werkte echt averechts.
Een heel vlak/ dun geluidsbeleving zat echt geen emotie in.

Na we mijn Audioquest Pearl hadden terug geplaatst viel alles weer op zijn plek. Meteen weer genieten.
Misschien maar eens de voorgestelde Audioquest Dragon probere dan??

Als we het dan toch even over updaten en testen hebben ben ik al even bezig om te kijken of de CM modificatie op mijn AV8805a echt de beste optie is in mijn set.

Ik vind de modificatie echt een bak met geld en diep van binnen echt niet in verhouding staan tot wat de standaard machine kost. Aan de andere kant als het gewoon beter klinkt als de andere machines welke ik heb en ga testen.. tja dilemma

Recent is Pascal hier geweest met zijn bryston en deze hebben we aan mijn SDEC's gehangen. Alles ingesteld en aardig wat stukken gezien welke we ook via de CM 8805 hebben bekeken. Nu kwamen we tot de conclusie dat je niet zomaar een unit overzet op de SDEC's de bass stond namelijk echt veel te hot en daardoor vond ik ook de geluidsbubbel gewoon minder. Echter in het hoog klonk het op de bryston wel iets aangenamer. Maar mijn conclusie is dat de CM module toch nog iets beter klinkt op mijn set zeker na het loskoppelen van de HDD.

Het had wel fijner geweest om de units makkelijker te switchen om een echt de verschillen goed waar te nemen. Voor de volgende test heb ik hier dus rekening mee gehouden en wat kabels extra gemaakt om 2 units naast elkaar te testen. Ook in het rack een plaats vrij gehouden.

A.s zaterdag komt Dirk namelijk de Trinnov unit inregelen zodat ik deze naast de AV8805 CM kan testen. Ik speel al langer met de gedachten dat de Trinnov Altitide 32/16 beter in mijn setup zou passen dan de CM 8805 aangezien ik deze al een keer op een JBL synthesis set heb gehoord. En dat was echt geweldig. Maar ja.. is dat ook nog zo in mijn eigen set??

To be continued laten we maar zeggen

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jean Sibelius

Quote from: Jefften on August 19, 2021, 18:08:20
A.s zaterdag komt Dirk namelijk de Trinnov unit inregelen zodat ik deze naast de AV8805 CM kan testen. Ik speel al langer met de gedachten dat de Trinnov Altitide 32/16 beter in mijn setup zou passen dan de CM 8805 aangezien ik deze al een keer op een JBL synthesis set heb gehoord. En dat was echt geweldig. Maar ja.. is dat ook nog zo in mijn eigen set??

Dat is snel :D Ben benieuwd! :popcorn: Hoe lang kun je de Trinnov testen in de Blue Room voordat hij weer retour gaat?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Héél nieuwsgierig wat jij er van gaat vinden... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

#463
Het is goed dat je voor je zelf alle wegen wil bewandelen en testen.
(Helemaal als je gaat shoppen in dit prijssegment)

Ik neem aan dat Dirk de Sdecs niet gaat gebruiken en puur direct een Trinnov door koppelt naar de eindtrappen. Lijkt mij de meeste logische keuze.

Zelf ben ik ook benieuwd wat mijn 8805 zou doen als deze direct gekoppeld zouden worden. Ook een testje voor later.  ;)

De Thor UHD (Marvel en Disney) staan er om bekend dat ze over het algemeen zeer slecht zijn afgemixt. (compressie) en een eigenschap van compressie is schelheid.  DC comics is op dat gebied veel beter.

Njoy the ride!  :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#464
Je hebt er zelf eentje geregeld zie ik. Ben benieuwd, ook hoe je hem idd gaat aansluiten. Deel dan ook wat screenshots van de meting. En dan niet alleen de curves, maar vooral de summary tab. Daar zie je veel info in terug.

Zijn die Sdecs ook actieve x-overs? Of alleen eq?

PascalP

Heel benieuwd kerel! Prachtige machine natuurlijk die Trinnov, maar ook de AV8805 CM zou ik zeker eens 'direct' op je eindtrappen aansluiten om te ervaren wat dat doet, wel ff de delays en levels etc instellen natuurlijk.

Was ook weer ff gezellig (en laat!) zondagavond, ff met de Bryston onder de arm naar de Blue Room.
Was een leuke test, maar het was niet zo eenvoudig als we dachten... we waren er namelijk vanuit gegaan dat we de processor wel even konden wisselen, immers staat in de AV8805 ook alles op 0 en staan alle levels/delays (en EQ natuurlijk) in de SDECs.
Bryston dus ook alles op 0 en aan de SDECs gehangen maar de subs stonden echt vééls te hot, handmatig in de Bryston wat teruggezet maar het was nog niet zo goed als voorheen, het hoog vond ik dan wel weer een verbetering.
Maar zo zie je maar weer dat ondanks alle settings in een processor op 0 er toch nog een behoorlijk verschil kan zitten tussen levels van de kanalen onderling (de SDECs zijn dan ook ingeregeld inclusief de AV8805) en die SDECs regel je zelf niet zo 1-2-3 in ;)

Succes zaterdag met Dirk en we horen het dan wel  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#466
Quote from: PascalP on August 19, 2021, 19:58:43
Heel benieuwd kerel! Prachtige machine natuurlijk die Trinnov, maar ook de AV8805 CM zou ik zeker eens 'direct' op je eindtrappen aansluiten om te ervaren wat dat doet, wel ff de delays en levels etc instellen natuurlijk.

Was ook weer ff gezellig (en laat!) zondagavond, ff met de Bryston onder de arm naar de Blue Room.
Was een leuke test, maar het was niet zo eenvoudig als we dachten... we waren er namelijk vanuit gegaan dat we de processor wel even konden wisselen, immers staat in de AV8805 ook alles op 0 en staan alle levels/delays (en EQ natuurlijk) in de SDECs.
Bryston dus ook alles op 0 en aan de SDECs gehangen maar de subs stonden echt vééls te hot, handmatig in de Bryston wat teruggezet maar het was nog niet zo goed als voorheen, het hoog vond ik dan wel weer een verbetering.
Maar zo zie je maar weer dat ondanks alle settings in een processor op 0 er toch nog een behoorlijk verschil kan zitten tussen levels van de kanalen onderling (de SDECs zijn dan ook ingeregeld inclusief de AV8805) en die SDECs regel je zelf niet zo 1-2-3 in ;)

Succes zaterdag met Dirk en we horen het dan wel  :headbanging:
In theorie best wel vreemd mits alle outputs van de Marantz ook evenveel volt uitgeven. (En idem uiteraard bij de Bryston.)

Hoe zou dat dus komen? Ik merkte bij mijzelf met het wisselen van de eindversterkers vooral een mismatch met de subs omdat de gains van de versterking niet gelijk was tussen de verschillende merken. Maar dat zou hier geen issue mogen zijn omdat het de voorversterker is. Andere mogelijkheid is dan dat de klank van beide apparaten echt anders is, en dat wordt dat alleen maar uitvergroot.

PascalP

Ja vond het ook vreemd Teejoo, bij de Bryston zijn alle 16 aansluiten vrij toewijsbaar naar welk kanaal je maar wilt, dus ga er dan even vanuit dat ze ook allemaal zelfde voltage uitsturen op zelfde volume.
Afijn, na dus eerst alles op 0 te hebben gezet wat demo clips gekeken en dat viel nog niet tegen, bij die Dolby trailer met die regen/onweer merkte ik wel dat het onweer wel heel heavy was maar verder (nog) niet zo bij stilgestaan.
Pas bij Aquaman hadden we echt zoiets van 'dit klopt niet' en met de laptop op schoot tijdens het kijken de subs al op -2.5dB gezet en naar mijn gevoel mocht het nog wel iets lager.
Inmiddels was het ook al tegen middernacht en vonden we het ook wel laat genoeg, maar als ik dit van tevoren geweten had, dan had ik ook wel even mijn eigen laptop met REW meegenomen om in ieder geval even alle kanalen de levels te matchen in de Bryston om ook appels met appels te gaan vergelijken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: Jefften on August 19, 2021, 18:08:20
Even weer een update gister was Vik hier met de CM ATV 4K en dit is toch echt wel een mooi machinetje hoor. Zeer goed beeld kwaliteit maar wat mij het meeste heeft verbazen is de goede geluidskwaliteit uit deze streamer. Disney+ en Netflix is hierop echt genieten.

Gister stukken gekeken van The Mandelorian en falcon And the winter solder.
En zoals ik al zei echt genieten.

Gister hebben we ook nog even wat instellingen en zaken nagelopen aangezien ik de bubbel toch de laatste weken wat minder vond.

Na wat testen kwamen we erachter dat de HDD met geschakelde voeding de boosdoener was. Deze had ik namelijk continue aan de Oppo hangen en dat temperde echt de bubbel welke er eerder wel was, en nu dus weer terug is.

Ook hebben we de Nordost Heimdall in mijn set geprobeerd. Maar deze werkte echt averechts.
Een heel vlak/ dun geluidsbeleving zat echt geen emotie in.

Na we mijn Audioquest Pearl hadden terug geplaatst viel alles weer op zijn plek. Meteen weer genieten.
Misschien maar eens de voorgestelde Audioquest Dragon probere dan??

Als we het dan toch even over updaten en testen hebben ben ik al even bezig om te kijken of de CM modificatie op mijn AV8805a echt de beste optie is in mijn set.

Ik vind de modificatie echt een bak met geld en diep van binnen echt niet in verhouding staan tot wat de standaard machine kost. Aan de andere kant als het gewoon beter klinkt als de andere machines welke ik heb en ga testen.. tja dilemma

Recent is Pascal hier geweest met zijn bryston en deze hebben we aan mijn SDEC's gehangen. Alles ingesteld en aardig wat stukken gezien welke we ook via de CM 8805 hebben bekeken. Nu kwamen we tot de conclusie dat je niet zomaar een unit overzet op de SDEC's de bass stond namelijk echt veel te hot en daardoor vond ik ook de geluidsbubbel gewoon minder. Echter in het hoog klonk het op de bryston wel iets aangenamer. Maar mijn conclusie is dat de CM module toch nog iets beter klinkt op mijn set zeker na het loskoppelen van de HDD.

Het had wel fijner geweest om de units makkelijker te switchen om een echt de verschillen goed waar te nemen. Voor de volgende test heb ik hier dus rekening mee gehouden en wat kabels extra gemaakt om 2 units naast elkaar te testen. Ook in het rack een plaats vrij gehouden.

A.s zaterdag komt Dirk namelijk de Trinnov unit inregelen zodat ik deze naast de AV8805 CM kan testen. Ik speel al langer met de gedachten dat de Trinnov Altitide 32/16 beter in mijn setup zou passen dan de CM 8805 aangezien ik deze al een keer op een JBL synthesis set heb gehoord. En dat was echt geweldig. Maar ja.. is dat ook nog zo in mijn eigen set??

To be continued laten we maar zeggen

Damn... zo'n Trinnov zal zeker mooi passen in zo'n ruimte.
Zeker met jou JBL set.

En zo zie je maar dat niet elke dure kabel beter is op elke set.
De Pearl is dan ook getest dat hij heel dicht op zijn dure broers zit en soms zelfs opener klinkt. Raar maar waar. Dus ik zou zeggen lekker bij de Pearl blijven.

Dat de Bryston niet helemaal naar je wens was kan natuurlijk maar in mijn opinie moet je wel eerst Dirac draaien om daar een goed oordeel over te treffen.
EQ is echt een meerwaarde en zeker op dat niveau.
Sterker nog ik vind het een must
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: buckler on August 19, 2021, 20:31:08
Damn... zo'n Trinnov zal zeker mooi passen in zo'n ruimte.
Zeker met jou JBL set.

En zo zie je maar dat niet elke dure kabel beter is op elke set.
De Pearl is dan ook getest dat hij heel dicht op zijn dure broers zit en soms zelfs opener klinkt. Raar maar waar. Dus ik zou zeggen lekker bij de Pearl blijven.

Dat de Bryston niet helemaal naar je wens was kan natuurlijk maar in mijn opinie moet je wel eerst Dirac draaien om daar een goed oordeel over te treffen.
EQ is echt een meerwaarde en zeker op dat niveau.
Sterker nog ik vind het een must

Gehele EQ zit in zijn SDEC's dus niet nodig in de Bryston en dus ook niet in de Marantz momenteel ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Om echt 'de klank' van beiden processors te beoordelen moet je de sdecs compleet verwijderen uit het signaal pad en direct op de eind trappen koppelen. De Sdecs hebben een te grote invloed in het geheel. Het sdec systeem gebruikt 2 aparte processors zoals je vast hebt gezien.

Waar ik zelf ook wel nieuwsgierig naar ben zijn de aanpassingen in de sdecs.

Quote from: Teejoo on August 19, 2021, 20:05:35
In theorie best wel vreemd mits alle outputs van de Marantz ook evenveel volt uitgeven. (En idem uiteraard bij de Bryston.)

Hoe zou dat dus komen? Ik merkte bij mijzelf met het wisselen van de eindversterkers vooral een mismatch met de subs omdat de gains van de versterking niet gelijk was tussen de verschillende merken. Maar dat zou hier geen issue mogen zijn omdat het de voorversterker is. Andere mogelijkheid is dan dat de klank van beide apparaten echt anders is, en dat wordt dat alleen maar uitvergroot.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: PascalP on August 19, 2021, 20:32:47
Gehele EQ zit in zijn SDEC's dus niet nodig in de Bryston en dus ook niet in de Marantz momenteel ;)

Dan moet je de SDEC's verwijderen anders kan je natuurlijk nooit verschillende processors eerlijk vergelijken.
Die processors moeten nu eenmaal hun EQ benutten om ze tot hun recht te laten komen (mijn mening)

Maar aan de andere kant weten we allemaal hoe moeilijk het is om top geluid te krijgen en wat maakt het uit of er een Marantz staat en dat presteerd of een dure top processor zolang het resultaat er maar uitkomt.
Ik zou dan toch nog eens twee keer nadenken voordat je iets veranderd in jou set up want iedereen die het gehoord heeft is lyrisch erover.
Ik zeg: Lekker houden zoals het is en genieten ervan.
Just my 2 cents :worship:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#472
Quote from: vik on August 19, 2021, 20:37:58
Om echt 'de klank' van beiden processors te beoordelen moet je de sdecs compleet verwijderen uit het signaal pad en direct op de eind trappen koppelen. De Sdecs hebben een te grote invloed in het geheel. Het sdec systeem gebruikt 2 aparte processors zoals je vast hebt gezien.

Waar ik zelf ook wel nieuwsgierig naar ben zijn de aanpassingen in de sdecs.
Vandaar ook mijn vraag of het ook x-overs zijn.

Maar los daarvan begrijp ik nog niet waar die onbalans door veroorzaakt wordt als je 2 verschillende voorversterkers erop zet. Want juist dan ben je echt alleen het vv deel aan het vergelijken.

PascalP

Quote from: Teejoo on August 19, 2021, 21:05:27
Vandaar ook mijn vraag of het ook x-overs zijn.


Xovers staan in de pre, dat was het enige wat we ingesteld hebben in de Bryston (en wat dus ook in de Marantz staat).

Quote from: Teejoo on August 19, 2021, 21:05:27
Want juist dan ben je echt alleen het vv deel aan het vergelijken.

En dat was nu ook juist de 'fun', niks inregelen, niks wetenschappelijk onderbouwd met een dubbelblind A/B test, gewoon die Bryston eraan en ervaren wat het doet (met dus de hele inregeling, EQ, etc. in die SDEC's).
Hadden ook maar een paar uurtjes de tijd, dus natuurlijk ook nooit van zijn lang zal ze leven tijd genoeg om alles van 0 af aan in te regelen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#474
Quote from: PascalP on August 20, 2021, 08:13:26
Xovers staan in de pre, dat was het enige wat we ingesteld hebben in de Bryston (en wat dus ook in de Marantz staat).

Ik begreep van Jeff dat de sdecs dat ook deden? Als de processor namelijk toch ook bass management toepast heb je naast de output nog wel een stevige variable erbij omdat de filtering niet gelijk hoeft te zijn, ondanks dat je dat wel zou denken als je bij beide op dezelfde freq zet.

Dan zou ik dus zeker zonder de sdec gaan testen.