The Blue Room

Started by Jefften, December 11, 2020, 23:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Jeff, bizar gaaf dit! Leuk dat je een enorm gedetailleerd fotoverslag bijhoudt. Dit wordt een van de betere HTs op dit forum, zonder twijfel!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


Toni71

Je eerste project heb ik eerder gemist. Dat is ook een leuk project geweest. Hier heb ik wel wat aan. Ik ga er zeker de tijd voor nemen.
Maar dit topic gaat over jou project. :)

Chapeau man. Petje af voor je werk.


denoontje

Heel mooi project hoor en wat een passie zit erin. Wel gaaf dat je een mooi en goed uitgangspunt had.
Zit ik hier beetje te klooien ;-).
Ik volg het topic dan ook  zo met veel plezier.!
Keep up the good work


MLCinema

Super leuk om te kunnen volgen! Ziet er top uit, goede ruimte met goede spullen. Dat wordt een hele mooie combi!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jefften

#105
Quote from: Valkyrie on January 14, 2021, 17:18:07
Wauw!!  :wub:
En super gaaf dat je zoveel foto's maakt en post. Erg leuk om dit zo te volgen!  :thumbs-up:

Bedankt Valkyrie, Foto's zeggen meer dan de tekst  ;D

Quote from: Contour on January 14, 2021, 17:43:51
Prachtig bouwverslag, beter dan dit wordt het niet, snap nu dat je je Boldz Chunkz wel kon missen  :laugh:

haha, ik heb de andere akoestische panelen nog voor je?

Quote from: skyfox on January 14, 2021, 18:02:14
Jeff, bizar gaaf dit! Leuk dat je een enorm gedetailleerd fotoverslag bijhoudt. Dit wordt een van de betere HTs op dit forum, zonder twijfel!

Bedankt, ik heb nog wel veel meer foto's maar kan gewoon niet alles plaatsen.
Ik hoop dat het wordt zoals ik het in mijn hoofd heb..

Quote from: morca on January 14, 2021, 18:22:48
:popcorn:

gelukkig is het vermakelijk  :D

Quote from: Toni71 on January 14, 2021, 19:10:53
Je eerste project heb ik eerder gemist. Dat is ook een leuk project geweest. Hier heb ik wel wat aan. Ik ga er zeker de tijd voor nemen.
Maar dit topic gaat over jou project. :)

Chapeau man. Petje af voor je werk.

Hoi Toni, was zeker een leuk project om te doen. daarom kijk ik ook uit naar jouw vorderingen  :popcorn:.

Quote from: denoontje on January 14, 2021, 19:40:34
Heel mooi project hoor en wat een passie zit erin. Wel gaaf dat je een mooi en goed uitgangspunt had.
Zit ik hier beetje te klooien ;-).
Ik volg het topic dan ook  zo met veel plezier.!
Keep up the good work

Ja, ik had gelukkig een goede basis. en met Garmt, Bjorn en Victor als backup gaat het project de goede kant op .
Een beetje te klooien, nou echt niet hoor.. je hebt het super mooi voor elkaar man. Die JVC N7  :inlove:

Quote from: Kamdioblitz on January 14, 2021, 21:28:58
Super leuk om te kunnen volgen! Ziet er top uit, goede ruimte met goede spullen. Dat wordt een hele mooie combi!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt Kamdioblitz, ik volg jouw topic ook echt met veel plezier..
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike


Jean Sibelius

#107
Heel gaaf om te volgen Jeffrey! 8)

Toen ik de laatste foto's zag vroeg ik me af hoe je het plafond ging afwerken, maar daar heb je al uitgebreid op gereageerd! :thumbs-up:
Had je vooraf verwacht c.q. ingecalculeerd dat je zoveel werk zou hebben met het integreren/aanpassen van het interieur van een ruimte die al helemaal af was?

Maar het gaat prachtig worden en straks dubbel genieten met straks in je achterhoofd alle tijd en liefde die je in de ruimte hebt gestopt! (dat geeft extra voldoening) :clapping: :pompom:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jefften

#108
En bedankt Bjorn hé!
Als je nog eens een idee hebt om de speakers uit te breiden.  :blink: :clapping:

nu weer opbouwen.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

bmateijsen

Ga je straks echt wel blij van worden 8)

Quote from: Jefften on January 15, 2021, 16:08:35
En bedankt Bjorn hé!
Als je nog eens een idee hebt om de speakers uit te breiden.  :blink:

nu weer opbouwen.


Sjaak_Banaan

Quote from: Jefften on January 14, 2021, 10:08:56
Achterwand voorzien van de Beamerbak en het frontpaneel.
Daarna ook meteen de speakerbakken weer geplaatst en gekeken hoe de afwerkingspanelen uit komen qua breedte.
Jammer genoeg moesten deze allemaal ingekort worden.

Zoals te zien ook de twee RPG modex plate basstraps geplaatst

Mag ik vragen hoe je de RPG modex plates precies hebt opgehangen?
Het lijkt erop dat je puntconstructie hebt gevuld met rockwool, daarna een stevige plaat hebt geplaatst met de RPG's daar tegenaan geschroefd?

Ziet er i.i.g. zeer fraai uit en ik vroeg mij af of ik hier ook zoiets zou kunnen maken. Ben ook benieuwd of de werking beter is wanneer ze in zo'n hoek geplaatst zijn.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Jefften

Quote from: Jean Sibelius on January 15, 2021, 16:07:56
Heel gaaf om te volgen Jeffrey! 8)

Toen ik de laatste foto's zag vroeg ik me af hoe je het plafond ging afwerken, maar daar heb je al uitgebreid op gereageerd! :thumbs-up:
Had je vooraf verwacht c.q. ingecalculeerd dat je zoveel werk zou hebben met het integreren/aanpassen van het interieur van een ruimte die al helemaal af was?

Maar het gaat prachtig worden en straks dubbel genieten met straks in je achterhoofd alle tijd en liefde die je in de ruimte hebt gestopt! (dat geeft extra voldoening) :clapping: :pompom:

Groeten, Jan

Hoi Jan, Het plafond wordt inderdaad nog een leuke uitdaging. Er spoken ook alweer wat "nieuwe" ideeën door mijn hoofd.

Toen ik de eerste keer de ruimte instapte zag ik meteen de grote overeenkomsten met mijn ruimte. en had voor de zekerheid een rolmaatje meegenomen  dus meteen wat maten opgenomen. toen wist ik eigenlijk al dat dit voor het grootste gedeelte wel ging passen.

Maar ergens diep weggestopt wist ik dat het wel een hele klus ging worden.
Maar ik heb nooit het moment gehad dat het me niet ging lukken.

Het is altijd lastig om iets bestaands aan te passen aan een eigen ruimte.
Daar gaat gewoon echt veel werk inzitten.

Met name de deurpanelen, de extra deur en de bass traps aan de voorkant waren leuke puzzel stukjes.

Ik hoop zeker dat we dit jaar van de ruimte mogen gaan genieten. (al moet ik zeggen dat ik de weg ernaar toe ook net zo leuk vind)

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#112
Quote from: bmateijsen on January 15, 2021, 16:09:13
Ga je straks echt wel blij van worden 8)

Ik kan niet meer terug Bjorn. Balken zijn allemaal al doorgezaagd.
Dus ik zal het straks moeten ervaren.  :tounge:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jean Sibelius

Quote from: Jefften on January 15, 2021, 16:29:21
Ik hoop zeker dat we dit jaar van de ruimte mogen gaan genieten. (al moet ik zeggen dat ik de weg ernaar toe ook net zo leuk vind)

:headbanging:

De belangrijkste tip die ik je kan meegeven (hier vanachter mijn PC) is zelfs al zou het volgend jaar worden... neem je tijd en maak het nu zoals je het hebben wilt (zelfs met Bjorn als stoorzender) ;) :devil:

Heel veel (bouw)plezier.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jefften

Quote from: Sjaak_Banaan on January 15, 2021, 16:21:38
Mag ik vragen hoe je de RPG modex plates precies hebt opgehangen?
Het lijkt erop dat je puntconstructie hebt gevuld met rockwool, daarna een stevige plaat hebt geplaatst met de RPG's daar tegenaan geschroefd?

Ziet er i.i.g. zeer fraai uit en ik vroeg mij af of ik hier ook zoiets zou kunnen maken. Ben ook benieuwd of de werking beter is wanneer ze in zo'n hoek geplaatst zijn.

Hoi Johan,

Klopt inderdaad de puntconstructie is helemaal gevold met Rockwool, daarna een 15mm multiplex plaat op de diepte van de RPG modex.
Daarna gewoon houtenbalken ervoor geschroefd zodat het geheel goed blijft zitten.

Ik durf niks te zeggen of de werking dan beter is.  Ik vind het i.i.g. super mooi.
En met al die hoeken in de panelen merk ik dat het geluid weer terug kaatst naar de MLP.

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Sjaak_Banaan

Ah, gewoon geklemd dus.
Hier zijn ze geschroefd met zelftappende schroeven op een aluminium hoekprofiel en dan tegen de muur.
Achterin onze ruimte stonden ze gewoon los, maar dan is jouw oplossing zeer waarschijnlijk beter, dank voor de info! :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Jefften

#116
Quote from: Jean Sibelius on January 15, 2021, 16:36:53
:headbanging:

De belangrijkste tip die ik je kan meegeven (hier vanachter mijn PC) is zelfs al zou het volgend jaar worden... neem je tijd en maak het nu zoals je het hebben wilt (zelfs met Bjorn als stoorzender) ;) :devil:

Heel veel (bouw)plezier.

Ja, dat is zeker iets wat ik mee moet nemen in bepaalde beslissingen. ;D

De toevoeging van Bjorn was alleen maar leuk... en ben echt benieuwd wat een extra SAMLF brengt.

Ik weet niet waarom maar heb constant een scene van Transformers in mijn hoofd met een Optimus prime die subliem klinkt.
met een mooi laagweergave
:inlove:

Hopelijk komt het straks irl overeen. haahhahaha
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

wolfkampf

WAUWW ik heb je topic nu helemaal doorgelezen  :clapping:
Wat een werk en wat een gave ruimte!
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Jefften

#118
De aangepaste speakerbakken zijn klaar  :wacko:
Damm 151cm is best hoog.

Was best een aardige klus

Nu de wand verder afmaken waarin de bakken komen te staan op de ontkoppelingsveren
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

R

Waar zijn ze uit samengesteld? Ziet er netjes uit!

Jefften

Quote from: R on January 26, 2021, 17:09:20
Waar zijn ze uit samengesteld? Ziet er netjes uit!

Het is 18mm Berken multiplex, waarop ik een verzwaarde plaat dubbelzijdig jutte heb vast gelijmd.
Deze plaat is 14 kg/m2 dus dit moest echt wel goed gelijmd worden.

Maar is gelukkig goed gelukt.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

R

Quote from: Jefften on January 26, 2021, 18:30:05
Het is 18mm Berken multiplex, waarop ik een verzwaarde plaat dubbelzijdig jutte heb vast gelijmd.
Deze plaat is 14 kg/m2 dus dit moest echt wel goed gelijmd worden.

Maar is gelukkig goed gelukt.

Ziet er strak uit!

vik

Fantastisch werk je blijft mij verbazen kerel! Twee gouden handen!  :worship:


Quote from: Jefften on January 26, 2021, 16:52:48
De aangepaste speakerbakken zijn klaar  :wacko:
Damm 151cm is best hoog.

Was best een aardige klus

Nu de wand verder afmaken waarin de bakken komen te staan op de ontkoppelingsveren
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jefften

#123
Quote from: R on January 26, 2021, 20:25:11
Ziet er strak uit!

Thnx R... ooit kunnen we een keer kijken :popcorn:

Quote from: vik on January 30, 2021, 08:21:35
Fantastisch werk je blijft mij verbazen kerel! Twee gouden handen!  :worship:

Bedankt Vic, ik heb net de baffle wall af en de bakken geplaatst. Alsof het er voor gemaakt is  :blush:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#124
Baffle wall zo goed als afgemaakt.
Nu gaan we met het plafond beginnen

#zinin
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike