versterker vlak boven subwoofer

Started by soragoi, December 11, 2020, 20:22:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soragoi

Misschien beetje algemeen, zonder specifieke info maar mag een receiver een paar cm boven een subwoofer staat.?
Ben aan het kijken voor een Sub zoals te volgen in div topics, nog steeds niet gekozen.

Maar mocht ik een keuze maken en een Sub die ik kies komt in een hoek van de kamer met de speaker en evt. poorten naar voren mag je dan 2 cm boven de kast een plank hebben met daarop je versterker voor je andere apparatuur. er vanuit gaande dat de kast/plnk stevig genoeg is,
ben bv meer bang voor magnetisme of zo?

GPO

Quote from: soragoi on December 11, 2020, 20:22:16
Misschien beetje algemeen, zonder specifieke info maar mag een receiver een paar cm boven een subwoofer staat.?
Ben aan het kijken voor een Sub zoals te volgen in div topics, nog steeds niet gekozen.

Maar mocht ik een keuze maken en een Sub die ik kies komt in een hoek van de kamer met de speaker en evt. poorten naar voren mag je dan 2 cm boven de kast een plank hebben met daarop je versterker voor je andere apparatuur. er vanuit gaande dat de kast/plnk stevig genoeg is,
ben bv meer bang voor magnetisme of zo?

Magnetisme? Stamt dat niet uit de tijd dat je speakers niet vlak naast een TV/Beeldbuis moest zetten omdat anders het beeld zou kunnen vervormen. Volgens mij zijn speakers & subs standaard vaak magnetisch afgeschermd, bovendien is het magnetisch veld niet zo ver reikend dat je apparatuur daar hinder van zou moeten ondervinden.

Dus een paar cm boven je sub een plank met een versterker zou geen probleem moeten zijn.

Ik zou wel idd er voor zorgen dat die plank erg stevig is. De geluidsdruk rondom je sub kan best hoog zijn en dan wil je niet dat er van alles mechanisch staat te trillen. Zeker geen versterker.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS