Akoestisch spanplafond

Started by Berry76, December 11, 2020, 16:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Mijn huidige situatie is een parketvloer met hoge ramen van vloer tot plafond en een open keuken.
+/- 35m2

Als huisdier een bont boertje ( Senegal papegaai) die hoog en schel kan schreeuwen. Door de galm in de kamer is dat niet fijn. ( Maar een huisdier doe je niet zo maar even weg, is mijn opvatting).

Nu heb ik waf toestemming om te kijken naar een spanplafond boven de zit hoek ( 5 X 4 ). Hiermee kan ik gelijk een mooie slag maken om de akoestiek in de kamer te verbeteren.

Wat is een goed spanplafond om de nagalm en akoestiek te verbeteren en wie kan het in de regio Arnhem uitvoeren?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

home@the movies

#1
In de HT ruimtes die wij bouwen gebruiken we akoestisch spanstof waarachter geluiddempend materiaal zit. Deze spanstof kan je in verschillende kleuren en motieven verkrijgen.
Er worden kunststof profielen op het plafond bevestigd waarin de spanstof opgespannen wordt.
Op de foto zie je een ruimte die helemaal met dit systeem is aangekleed, zowel de wanden als het plafond.
In dit geval volledig zwart maar dat is uiteraard te kiezen.

Mail gerust even indien je meer info wenst.

Gr
Werner