Ervaring met Viablue

Started by WickedGame, December 10, 2020, 11:21:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Zijn er hier mensen die ervaring met Viablue hebben, en misschien heel specifiek hun toplijn speakerkabel? (Viablue SC-6 LS-Kabel)

Heb zelf van Viablue de ethernetkabel in gebruik, wel in de DIY uitvoering. En die bevalt prima, maar heb nooit hun LS-kabel gehoord of hun interconnects. En ze vallen mij op door hun hoogwaardige uiterlijk (zegt geen bal natuurlijk) en redelijk betaalbare prijzen in vergelijk met de gevestigde orde.

ritchard

Hoi WickedGame,

Zelf heb ik Viablue jaren gehad 4 x 4².
Bij toeval kon ik kabel van Naim proberen en deze klonk iets helderder.
Het was een klein verschil.
Het is niet veel info maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

WickedGame

Quote from: ritchard on December 10, 2020, 19:06:58
Hoi WickedGame,

Zelf heb ik Viablue jaren gehad 4 x 4².
Bij toeval kon ik kabel van Naim proberen en deze klonk iets helderder.
Het was een klein verschil.
Het is niet veel info maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Ritchard

Hi Ritchard bedankt in iedergeval voor het bericht.

Alle beetjes helpen natuurlijk ;)

Valkyrie

Die kabel lijkt qua opbouw wel veel op de Inakustik Referenz. Wellicht ook interessant om te bekijken.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

John Wx

Begon ooit echt als een internet kabelmerk op Ebay maar is nu een serieus merk met mooie producten


https://viablue.de/com/
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WickedGame

Quote from: Valkyrie on December 10, 2020, 20:36:41
Die kabel lijkt qua opbouw wel veel op de Inakustik Referenz. Wellicht ook interessant om te bekijken.

Ze hebben best wel wat weg van elkaar. Behalve dat Inakustik Referenz qua prijzen flink hoger liggen.

Matthijs1973

Ik gebruik de Viablue SC-4 biwire al een tijdje, zeer tevreden over. Ook in mijn 'zoldersetje' de splitters en TS6s plugs op een Belden kabel, prima kwaliteit en uitstekende service. Op mijn DIY Belden powercables ook de plugs en ferrite filters gemonteerd, staat goed, klinkt goed ;-)

NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

WickedGame

Quote from: Matthijs1973 on December 11, 2020, 10:24:43
Ik gebruik de Viablue SC-4 biwire al een tijdje, zeer tevreden over. Ook in mijn 'zoldersetje' de splitters en TS6s plugs op een Belden kabel, prima kwaliteit en uitstekende service. Op mijn DIY Belden powercables ook de plugs en ferrite filters gemonteerd, staat goed, klinkt goed ;-)
Je hebt de SC-4 op een B&W zitten, hoe zou je het geluid omschrijven? Ik neig naar de SC-6 op een set 802D3.

Matthijs1973

geluid omschrijven? lastig, deze B&W heb ik gelijk met de kabels in gebruik genomen, dus geen vergelijk met andere speakerkabels. Klinkt gewoon strak, hoog/mid/laag, niet het idee dat het beter kan worden door andere kabels, daarvoor zijn er veel andere schakels die meer effect hebben gok ik zo. Ik ben vooral erg blij met de afwerking en kwaliteit van de kabels. Sleeve kan tegen een stootje, kabel is nog redelijk flexibel, connectors gesoldeerd aan de kabels en gewoon supernetjes afgewerkt.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

WickedGame

Quote from: Matthijs1973 on December 11, 2020, 11:42:08
geluid omschrijven? lastig, deze B&W heb ik gelijk met de kabels in gebruik genomen, dus geen vergelijk met andere speakerkabels. Klinkt gewoon strak, hoog/mid/laag, niet het idee dat het beter kan worden door andere kabels, daarvoor zijn er veel andere schakels die meer effect hebben gok ik zo. Ik ben vooral erg blij met de afwerking en kwaliteit van de kabels. Sleeve kan tegen een stootje, kabel is nog redelijk flexibel, connectors gesoldeerd aan de kabels en gewoon supernetjes afgewerkt.
Qua kwaliteit komen ze zeker goed over. En als je het dan afzet tegen veel andere merken zijn ze best vriendelijk geprijsd. Maar eens zien of ik een setje eventueel op leenbasis kan vinden.

Matthijs1973

klein kickje omhoog. Ik ben een beetje aan het rondkijken naar speakerkabels voor de nieuwe woning/setup over een paar maandjes. Ik heb de SC-4 een tijd gehad, was ik zeer tevreden over. Is er iemand die de SC-6 wel eens geluisterd en/of gebruikt heeft?
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200