Onkyo diep in de problemen.

Started by Fr@nk, December 9, 2020, 19:23:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

_ MarcelloW _

Grappig.
Bericht van 18 november over het fiscale jaar dat in maart 2020 eindigde.

En nog COVID de schuld geven ook.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Deleted User

Gevalletje beter lezen..... Ze geven niet alleen maar COVID de schuld, en COVID ontstond al eind 2019.

"The global economy in the current consolidated fiscal year continued to recover moderately in the United States and Japan against the backdrop of improved employment environment and strong personal consumption, but [not in] the financial and capital markets due to prolonged trade friction between the United States and China. In addition to the effects of the above, political and economic uncertainties in China and Europe, and the spread of new coronavirus infections at the end of the fiscal year, there are many major slowdown factors in the global economy."

Fox

ging al langer niet goed met Onkyo staat in het bericht en het niet rondkomen met de overname deal was natuurlijk ook niet zonder reden...

Jammer, wat ik heb een paar goede en vooruitlopende apparaten van in in het verleden in huis gehad.

GH

#4
Omzetcijfers van de laatste 5 jaar vertellen het verhaal...... maar de laatste 2 jaar is echt dramatisch met een halvering.

pameijer

Onkyo heeft ook al een aantal jaren niet echt een USP... En wellicht dat de vormgeving van hun apparaten niet bij veel mensen in de smaak viel. Maar belangrijkste is denk ik wel dat je wel moet zorgen dat je apparaten aandacht krijgen, in de media, bij de winkels, en eigenlijk zie je ze nergens meer. Oftewel, ze hebben hun marketing verknald imho.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kjelt

Quote from: pameijer on December 10, 2020, 15:35:35
Oftewel, ze hebben hun marketing verknald imho.
Valt ook niet mee met zo'n merknaam.

fluissie

Droevig ... Tx-nr818 , 3010 , 5010 , 1030 , 3030 waren top receivers destijds.

Fox

Dit was echt een beest
http://www.hifi-classic.net/review/onkyo-integra-tx-sv919thx-44.html

Was pre/pro opgebouwd met achter op van die brug verbindingen naar de eindversterkers.
Was ook 1 van de eerste met een optic he ingang en was voorbereid met een DB-25 ingang voor een externe AC3 decoder
die een paar jaar later op de markt kwam.  Kwam goed van pas voor Laserdisc en daarna DVD  :music:

Fr@nk

Mijn favoriete amp uit de Integra lijn was de A 8870.
Lekker vet beest.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Martijnst1990

Toch zonde als zo'n merk omvalt! Heb zelf jaren met plezier gespeeld met een TX-NR3008.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

chocovla

Quote from: pameijer on December 10, 2020, 15:35:35
Onkyo heeft ook al een aantal jaren niet echt een USP... En wellicht dat de vormgeving van hun apparaten niet bij veel mensen in de smaak viel. Maar belangrijkste is denk ik wel dat je wel moet zorgen dat je apparaten aandacht krijgen, in de media, bij de winkels, en eigenlijk zie je ze nergens meer. Oftewel, ze hebben hun marketing verknald imho.
Kocht jarenlang blind Onkyo, maar na een hoop gezeur en gedoe met de beruchte HDMI switchboard generatie heb ik nooit meer de behoefte gevoeld terug te gaan. Bekende spreuk, vertrouwen komt te voet en gaat te paard ging hier wel op.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Kjelt

Quote from: chocovla on December 11, 2020, 09:49:00
Kocht jarenlang blind Onkyo, maar na een hoop gezeur en gedoe met de beruchte HDMI switchboard generatie heb ik nooit meer de behoefte gevoeld terug te gaan. Bekende spreuk, vertrouwen komt te voet en gaat te paard ging hier wel op.
Die oververhitting ? Kwestie van grote still fan op lage toeren er bovenop leggen, dat vond ik minder erg dan bv die waardeloze Arcam en andere engelse merken met hun bagger HDMI implemenatie ellende , die switchen niet of verkeerde resolutie of mislukken van de handshake tenzij je de tweede ontvanger er uit trekt etc. etc..

Toni71

'Kwestie van grote stille fan op lage toeren er bovenop leggen'

Dit deed ik bij de stuk of zes Onkyo`s die ik gehad heb en op elke ander merk receiver die ik gebruik. Geen last van oververhitting in die dingen zo.

Fr@nk

Quote from: Kjelt on December 11, 2020, 14:35:36
Die oververhitting ? Kwestie van grote still fan op lage toeren er bovenop leggen,

Dan is er iets ernstig fout met het ontwerp en is zo een apparaat waardeloos...
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

fluissie

Quote from: chocovla on December 11, 2020, 09:49:00
Kocht jarenlang blind Onkyo, maar na een hoop gezeur en gedoe met de beruchte HDMI switchboard generatie heb ik nooit meer de behoefte gevoeld terug te gaan. Bekende spreuk, vertrouwen komt te voet en gaat te paard ging hier wel op.

Heb een groot aantal onkyos gehad en nooit maar dan ook nooit problemen gehad ermee

Als ik soms zie hoe (veelal op marktplaats advertenties goed te zien ) mensen hun apperatuur echt inbouwen , lees letterlijk vast zetten IN een meubel is gewoon vragen om problemen .... Vraag me dan ook af hoeveel van die mensen die klagen over Onkyo en de HDMI boarden hun receiver vrij geplaatst hadden  :mellow:




Kjelt

Quote from: Fr@nk on December 11, 2020, 14:41:00
Dan is er iets ernstig fout met het ontwerp en is zo een apparaat waardeloos...
Mwah ze geven duidelijk aan dat er 20cm ofzo ruimte boven het apparaat moet zitten maar ze zouden er eigenlijk bij moeten zetten dat de voor en achterkant open moeten zijn zodat de warmte weg kan. Als dat niet kan dan moet er een fan op.


gerard1

Wat is dan beter, dat de fan koele lucht inblaast of moet deze juist de lucht uit het toestel trekken?

Kjelt


FrankBe

En in hun zog sleuren ze de restanten van Pioneer mee de dieperik in?