Het SONOS topic

Started by TornadoGo, December 9, 2020, 11:46:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

modde239

Quote from: BJF on October 22, 2021, 09:31:15
Kun je die IKEA's direct integreren in een bestaande SONOS installatie of heb je daar nog een speciale hub voor nodig?
Nee niets nodig gewoon in de Sonos app koppelen.

mikekiwi

Er komen wat nieuwe meubels in huize Kiwi en ik denk er over om mijn huidige set (Yamaha surround receiver + Dyanaudio Audience 42) te vervangen door een setje van Sonos.

Ik weet dat ik ga inleveren op kwaliteit, maar er wordt hier op dit moment toch eigenlijk geluisterd naar achtergrondmuziek, serieuze luistersessies vinden niet (meer) plaats.

Ik heb  al een soundbar (Samsung) en wil die gaan vervangen door een Beam Gen2. Zat er aan te denken om die dan te laten vergezellen door twee Sonos Ones (niet als surround maar als stereo setup. Wordt dan een 3.0 opstelling (eventueel later een sub mini erbij?).

Werkt dit goed samen en is het ook kwalitatief een beetje te doen? Kan ik instellen dat als de tv aangaat, dan de Beam wordt ingeschakeld voor TV-geluid en dan ook de One's inschakelen? Of juist dat als ik via Spotify muziek aanzet dan ook alleen de One's gebruikt worden voor stereo? Of is jullie ervaring dat het met de beam erbij altijd een beter geluid geeft?

(heb nog wel wat meer vragen, maar dit is wel even voldoende voor nu  :coffee:  )

Rowdy

Er is tegenwoordig ook de Sonos Era 100 en 300 verkrijgbaar.

mikekiwi

Quote from: Rowdy on March 12, 2023, 21:12:36Er is tegenwoordig ook de Sonos Era 100 en 300 verkrijgbaar.
Mijn eerste reactie was: mooi, dan worden de Ones wellicht goedkoper. Mijn tweede reactie leverde een antwoord op dat ik op een vraag die ik nog wilde stellen over het connecten van mijn platenspeler. Ik zie dat de Era 100 een lijningang heeft, dat scheelt weer een aparte Port aanschaffen  :clapping:

Zit echter ook stiekem naar de nieuwe Symfonisk lampen te kijken ipv de Ones, dan heb ik dat voordeel weer niet :hmmm:  Lastig...

TornadoGo

Quote from: mikekiwi on March 12, 2023, 21:07:58Er komen wat nieuwe meubels in huize Kiwi en ik denk er over om mijn huidige set (Yamaha surround receiver + Dyanaudio Audience 42) te vervangen door een setje van Sonos.

Ik weet dat ik ga inleveren op kwaliteit, maar er wordt hier op dit moment toch eigenlijk geluisterd naar achtergrondmuziek, serieuze luistersessies vinden niet (meer) plaats.

Ik heb  al een soundbar (Samsung) en wil die gaan vervangen door een Beam Gen2. Zat er aan te denken om die dan te laten vergezellen door twee Sonos Ones (niet als surround maar als stereo setup. Wordt dan een 3.0 opstelling (eventueel later een sub mini erbij?).

Werkt dit goed samen en is het ook kwalitatief een beetje te doen? Kan ik instellen dat als de tv aangaat, dan de Beam wordt ingeschakeld voor TV-geluid en dan ook de One's inschakelen? Of juist dat als ik via Spotify muziek aanzet dan ook alleen de One's gebruikt worden voor stereo? Of is jullie ervaring dat het met de beam erbij altijd een beter geluid geeft?

(heb nog wel wat meer vragen, maar dit is wel even voldoende voor nu  :coffee:  )

Als ik het zo lees wil je de Beam als center gebruiken en dan twee One's als L en R in een 3.0 set, dat zal niet werken. De Beam is al je L, C en R. De One's kan je alleen als achterspeakers gebruiken óf als een aparte stereo groep, ze werken dan echter niet als onderdeel van je 3.0 systeem.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

mikekiwi

Quote from: TornadoGo on March 13, 2023, 11:13:29Als ik het zo lees wil je de Beam als center gebruiken en dan twee One's als L en R in een 3.0 set, dat zal niet werken. De Beam is al je L, C en R. De One's kan je alleen als achterspeakers gebruiken óf als een aparte stereo groep, ze werken dan echter niet als onderdeel van je 3.0 systeem.
Duidelijk, had nog de hoop dat ik met groepen iets kon doen, maar dat is naar ik inmiddels heb gelezen een exercitie die ik elke keer handmatig moet uitvoeren en dat is juist niet wat ik wil.

Dan de stereo- en soundbaropties maar als gescheiden opties behandelen (niet per se binnen Sonos ecosysteem), samen gaat het hem niet worden voor wat ik wil

Rowdy

En een luidsprekersysteem van Bluesound?

tonv

Hier een One in de keuken, en een Beam onder de tv.
Zit nog te twijfelen over een sub mini erbij voor de Beam.

sj0er-D

Ik heb hier een Sub g3, Beam g2 en twee One SL's staan in een surround opstelling, en moet zeggen, het klinkt bizar goed. ook (virtual) Atmos pikt de set goed op. 0 haperingen.

mikekiwi

Quote from: Rowdy on March 13, 2023, 20:00:19En een luidsprekersysteem van Bluesound?
is budgettair gezien wat minder aantrekkelijk vooralsnog

Dirc

SONOS is prima, ik heb de playbar en sub.
Je moet het natuurlijk niet naast je oude set zetten en gaan vergelijken.

ppeter

Gisteren de nieuwe Era 100 en 300 uitgepakt en een eerste test gedaan. De Era 100 tov de One, is het geluid meer open (stereo) en het laag rustiger met minder stress. De Era 300 geeft een ruimtelijk en een mooi stabiel geluid, in een origineel en mooi design. De Era 300 geeft als surround een prachtig ruimtelijk geluid. Voor mij persoonlijk een geslaagd mooi duo! 👌
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Dirc

Zonde dat je de soundbar niet puur als center in kunt zetten en de era als l+r

Gaeje

Quote from: Dirc on March 15, 2023, 22:12:50Zonde dat je de soundbar niet puur als center in kunt zetten en de era als l+r

Idd, denk dat dat de wens is van velen.

Heb zelf ook de arc en vindt er niets aan van geluid.(zeker voor die prijs)

En vriendin haat de looks dus wat ligt ie er eignl te doen.

2 play ones als rear surr, dacht ook om eens die era 300 te overwegen maar echt mooi vind ik ze niet

ppeter

Vandaag uitgebreide tests en demo's gedaan met volgende set:
ARC + 2x Era 300 + Sub

Wat een upgrade met de Era 300 als surround, open, ruimtelijk en gedetailleerd! 😎👌
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

naish123

Wij hebben in de badkamer een Play 1 hangen. Wordt niet veel gebruikt omdat je je telefoon nodig hebt om 'm aan te zetten.
Weet iemand of er een afstandsbediening te krijgen is voor de Play 1? Ik heb al gezocht maar kan weinig vinden.

tonv

Quote from: naish123 on February  7, 2024, 20:34:01Wij hebben in de badkamer een Play 1 hangen. Wordt niet veel gebruikt omdat je je telefoon nodig hebt om 'm aan te zetten.
Weet iemand of er een afstandsbediening te krijgen is voor de Play 1? Ik heb al gezocht maar kan weinig vinden.



Sonos produkten kun je toch alleen met je smartphone, of tablet of laptop bedienen?

Dirc

Quote from: naish123 on February  7, 2024, 20:34:01Wij hebben in de badkamer een Play 1 hangen. Wordt niet veel gebruikt omdat je je telefoon nodig hebt om 'm aan te zetten.
Weet iemand of er een afstandsbediening te krijgen is voor de Play 1? Ik heb al gezocht maar kan weinig vinden.

Welke content moet ie dan spelen via de ab?

naish123

Gewoon een Spotify playlist.
Inmiddels ben ik erachter dat IKEA een Hubble met afstandsbediening heeft die ook op Sonos werkt.

gerard1

Je kan tegenwoordig die sonos toch bedienen met je stem ?

naish123

Volgens mij heb je dan Alexa nodig.

BJF

Staat mij bij dat je ook de play-knop op de Sonos kunt indrukken/aanraken waarna hij begint te spelen.
NAD M10 V2
Elac FS247

naish123

Quote from: BJF on February  9, 2024, 09:53:16Staat mij bij dat je ook de play-knop op de Sonos kunt indrukken/aanraken waarna hij begint te spelen.
De Sonos hangt in een houder tegen het plafond.