Suggestie voor 2.1 speakerset bij voorkeur actief

Started by sandervg, December 7, 2020, 13:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Quote from: HcHifi.nl on December 11, 2020, 17:59:38
Een LSX kan mijn inziens niet tippen aan je P3esr of aan een Genelec
Omdat ik mijn meubel ga inruilen voor een zit/sta bureau, heb ik wat minder ruimte én mag het allemaal niet te zwaar worden. De P3's zijn eigenlijk wat groot, zeker omdat er dan ook nog een versterker op m'n bureau moet staan, én ze zijn best zwaar om achter op het bureau te zetten. Daarom mijn zoektocht naar een waardige vervanger die minder bureauruimte 'opeet' en die wat lichter is.

Je vind de kleine Genelec's beter dan de LSX? Dat verbaast me wel. Hoe zou je de KEF LSX beschrijven qua klankkarakter vergeleken met Genelec en P3? Ik houd niet van scherpe speakers, dus de Genelec zijn dan denk ik niet zo mijn ding. Heb je nog andere suggesties die meer in de buurt komen van de kwaliteit van de Harbeth / Genelec?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kwabbernoot

Hoe komt iedereen erbij dat Genelec scherp is. Dat is echt onzin. Helder, ja maar scherp?

R

Ik herken het eerlijk gezegd ook niet. Ik heb een iets andere lijn, wellicht dat daar verschil zit.

NielsLu

#28
Zijn de Tannoy Gold series niet wat voor je? Dat zijn ook actieve speakers, volgens mij erg veel waar voor het geld. De Gold 8 koop je al voor 235 per stuk (die hebben een 8" speaker, dus wellicht is een subwoofer dan niet eens nodig).

https://www.tannoy.com/product.html?modelCode=P0C2C
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Koen K

Scherpte is mijns inziens ook zeker niet aan de orde bij Genelec.

sandervg

Quote from: NielsLu on December 11, 2020, 21:02:18
Zijn de Tannoy Gold series niet wat voor je? Dat zijn ook actieve speakers, volgens mij erg veel waar voor het geld. De Gold 8 koop je al voor 235 per stuk (die hebben een 8" speaker, dus wellicht is een subwoofer dan niet eens nodig).

https://www.tannoy.com/product.html?modelCode=P0C2C
Dat zou een super speaker zijn denk ik, maar ze wegen helaas 14 KG per stuk. dat is echt te veel voor een zit/sta bureau :-(. Dat is één van de reden dat ik de Harbeths met Naim versterker van de hand moet doen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

NielsLu

Quote from: sandervg on December 12, 2020, 15:21:17
Dat zou een super speaker zijn denk ik, maar ze wegen helaas 14 KG per stuk. dat is echt te veel voor een zit/sta bureau :-(. Dat is één van de reden dat ik de Harbeths met Naim versterker van de hand moet doen.

De Tannoy Gold 5 is ook een optie, die weegt rond 5 kg p/st.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

hrcc

#32
Neumann kh 120 ?

Meet fatsoenlijk en sound is aan te passen naar omgeving en smaak.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO