Reparatie Revox B795.

Started by jef-w, December 6, 2020, 16:48:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jef-w

Vandaag eens een oude platenspeler bij mijn ouders opgehaald. Een Revox B795, heeft jaren stil gestaan. Even getest of hij draaide daar en dat ging prima. Thuis gekomen
De buitenkant schoon gemaakt en daarna aangesloten.

Dat was een kort bestaan beschoren. Na een minuutje of 2 brande de voeding door.

Weet iemand mss een adresje in mijn omgeving die reviseert en reparaties uitvoert aan dit soort "oude" platenspelers?

Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

GuidoK

Is dat een Australisch model?
Garrard 401 - Ortofon AS-212

Rowdy

#2
Ik weet niet of Jan van Delden, bekend van marktplaats, repareert.
Eventueel kun je proberen bij Hanze Hifi te Zwolle.

jef-w

Quote from: GuidoK on December  6, 2020, 18:32:35
Is dat een Australisch model?

Je zou het denken he ;D

Quote from: Rowdy on December  6, 2020, 18:35:13
Ik weet niet of Jan van Delden, bekend van marktplaats, repareert.
Eventueel kun je proberen bij Hanze Hifi te Zwolle.

Zal daar dan eens een lijntje naar uitgooien. Dank je.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

GuidoK

#4
wat is dan een adresje in jouw omgeving?
Woon je in Vaals of Delfzijl, dan is dat natuurlijk anders dan Amsterdam...

Je zou de reguliere reparateurs kunnen vragen zoals dr. dual of dr. thorens of ze ook aan deze willen sleutelen.

Als je voeding/transformator echt is doorgebrand is dan zou dat een behoorlijk probleem kunnen vormen ivm onderdelen, maar het kan natuurlijk net zo goed een wima/rifa condensator kunnen zijn die het vanwege de leeftijd opgegeven heeft. Dat is heel normaal en dat kan iedereen oplossen die een beetje verstand van electronica heeft.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

jef-w

Het is omgeving Hengelo(O), omschreven in mijn profiel als Twente. ;)
Jan uit Delden ligt dan kort naast de deur.

Nu je het zo zegt, kan het idd best een doorgebrande condensator oid zijn geweest. Nu is mijn electronica ervaring al weer wat jaartjes terug, maar goed dat je dat je dat van die condensator nog even aanhaalt.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

GuidoK

In ieder geval is die draaitafel het repareren waard.
Het is een beroemd en geliefd model.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

jef-w

Dat ga/laat ik ook zeker doen. Heeft denk ik ook een revisie beurtje nodig en dan kan hij weer jaren mee.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

pacific

Je kunt beter naar Oscar in Almere dat is een echte Revox man.  Hij heeft destijds mijn B795 ook gerepareerd. Hij heeft zijn training nog van de meester gehad. Doet al 15 of 20 jaar studer/revox. Oscar Service Center.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

GuidoK

#9
Ja die zit op hetzelfde adres als die dr. dual. Werken samen (ik doe maar een voorspelling  ;D)

Op zich is het best een ingewikkelde/aparte draaitafel, maar een voeding is natuurlijk een voeding, en de schema's staan natuurlijk gewoon op VE.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

jef-w

Kleine update. Vandaag eindelijk tijd gehad om hem open te maken en idd, een condensator doorgebrand. Thnx voor de tip.

Easy fix. Meteen zekering vervangen en meteen de cinch stekkertjes vervangen.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

GuidoK

Garrard 401 - Ortofon AS-212

bermuda

Zo te zien is dit een veiligheids-condensator (Class-X of Y). Vooral die Wima's branden na verloop van tijd nogal eens door (enorme stank).
I.v.m. veiligheid, deze WEL vervangen door soortgelijk type, dus niet door een standaard cap !