Nagaoka elementen

Started by Rowdy, December 6, 2020, 18:57:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Wie heeft er ervaring met elementen van het merk Nagaoka. Hoe zit het met de kwaliteit en levensduur van de elementen. Qua prijs, rond 479 euro, lijkt de MP-200 me wat.

pekelvlees

Quote from: Rowdy on December  6, 2020, 18:57:45
Wie heeft er ervaring met elementen van het merk Nagaoka. Hoe zit het met de kwaliteit en levensduur van de elementen. Qua prijs, rond 479 euro, lijkt de MP-200 me wat.
Heb alleen maar ervaring met de mp110 & mp150 , ik vind ze geweldig klinken.
Veel beter dan Ortofon wat mij betreft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Rowdy

Wat zijn je ervaringen met deze twee?

pekelvlees

#3
Quote from: Rowdy on December  6, 2020, 20:31:49
Wat zijn je ervaringen met deze twee?
Klinkt heel dynamisch.
Mooi hoog en zeker niet schel,dat is waar ik mij bij Ortofon aan ergerde.
Persoonlijk vind ik de mp150 nog wat realistiser klinken,maarja daar is de prijs ook naar.
En wat levensduur betreft,geen idee,na 100 uur klonk mijn mp110 nog prima !

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Cyreg

Quote from: Rowdy on December  6, 2020, 18:57:45
Wie heeft er ervaring met elementen van het merk Nagaoka. Hoe zit het met de kwaliteit en levensduur van de elementen. Qua prijs, rond 479 euro, lijkt de MP-200 me wat.

Gebruik al 8 jr 'n Nagaoka MP110 element (al met 3e nieuwe naald, binnenkort de 4e)
Klinkt in mijn setup echt prima i.c.m. 'n Graham Slee phonoamp en Michell TT/Rega arm (zie onderaan)

http://www.nagaoka.eu/index.php?item=nagaoka-mp-110&action=article&group_id=10000003&aid=42&lang=en

Ik speel relatief best vaak LP's (40 weken/gem. 6u/wk) en koop, pak 'm beet, elke 2-3 jr 'n nieuwe JNP-110 naald (75 euro)
Niet omdat er dan vervorming optreed of de naald compleet is versleten; gewoon omdat vervanging niet al te duur is. Succes :-)


setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mediator

Ik heb een jaar of twee een Nagaoka mp110 gebruikt naar volle tevredenheid op mijn zolderset. Toen overgestapt naar een Rega P7 en toen had ik toch het gevoel dat het element wat tekort schoot. Een Rega Exact aangeschaft en vrij recent een EAT e-glo petit phonotrap en de hele zaak is weer uitermate in balans. Wat mij betreft maakt Nagaoka mooie elementen.

MarcFR

Ook hier een Nagaoka MP 110 in gebruik. Voor mij een prima element.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Rowdy

http://www.puresound.be/nieuws/article/nagaoka-mp110-en-mp200-op-de-testbank/


Klopt het wat in bovenstaande artikel wordt geschreven over de Nagaoka MP110 en eventueel MP200 element?

PatrickP

Lijkt mij in lijn met de andere reviews die ik ervan gelezen heb.

Tip: er staan best wel wat filmpjes op YouTube waarin Nagaoka elementen vergeleken worden met andere elementen. Het verschil (in karakter en kwaliteit) is best goed te horen!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/