Minidsp hd vraag

Started by Shadowfox, December 5, 2020, 18:12:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Ik ben beetje aan het kijken voor zn minidsp hd of evt de ddrc 24 dirac live.
Ik zou graag met multichannel aan de gang willen gaan.
Mijn speakers zijn passief dus waar sluit je dit op aan op je receiver?
Ben nogal een noob op dit vlak dus ff wat info inwinnen.

Ik hoor het graag van jullie.

Shadowfox

#1
Upje want ik zit nog steeds dezelfde vragen

Mediaplayer---minidsp---pre out receiver ofzo?
Ikwil graag 2 frronts 1 center 1 sub regelen via dsp. Kan dat?

DofN

Iedere LS moet zijn eigen versterker hebben want iedere LS krijgt zijn eigen signaal.

Dus bijv.

VV/Streamer/.. -> minidsp -> meerkanaals EV / meerdere EV

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

toetertje

#3
Zou wel kunnen via de multichannel ingang van een receiver.
Maar veel redelijke receivers, hebben zelf de meeste functies dan al aan boord.

Shadowfox

dus al met al dat model dsp vergeten en de boxed versie nemen voor alleen de sub?
Of is de hd versie zn prijs in meerwaarde wel waard kwa filters?

toetertje

Als je je fronts een highpass kunt geven via de reciever, en je gebruikt de minidsp alleen
voor de subs, dan volstaat de gewone versie ook prima. Qua filtering zit er volgens mij geen verschil in.
De kwaliteit van de adc en dac zijn beter, maar of je dat verschil op een sub hoort.....  ik niet.

Het voordeel van alleen een minidsp op de sub, is dat je de rest van je bronnen gewoon op je receiver
aan kunt sluiten. Wil je via multichannel in van de receiver, zul je alle bronnen aan moeten sluiten op de minidsp.
Omdat je zelf al aangeeft, niet zoveel ervaring te hebben, adviseer ik je toch deze manier. Ik gebruik het ook al
jaren op deze manier. En met een dsp op de sub, kun je echt heel veel bereiken.

Tabcam

Als je jouw receiver wilt aansluiten, dan heb je waarschijnlijk verschillende bronnen zoals streamer, mediaspeler, game console, TV kastje, etc. die je vaak met de receiver wilt selecteren/decoderen. In dat geval kan je vaak niet de versterkers van de receiver zelf gebruiken. Dat kan wel met een preprocessor/ multikanaals eindversterker.

Ergens heb je dus een pre-out nodig, die dan door de MiniDSP wordt gedigitaliseerd, Dirac op losgelaten en weer naar analoog terug met versterking. Wat dat betreft zou ik toch voor de HD versie gaan omdat Dirac erg veel beter wordt als je voor HT alle kanalen gaat corrigeren en daarmee een goede bubbel creëert.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Shadowfox

Hmm ok ik denk wel dat eruit ben.
De gewone versie...die hoeft toch niet altijd aan de computer verbonden te blijven toch?

toetertje

Hoeft niet verbonden te blijven, alleen tijdens het instellen aan de usb.

DofN

Een minidsp alleen voor je subs is prima, maar het wordt wel lastig als je je fronts niet kunt afcrossen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Shadowfox

Dussss.....wel of goed idee als je geen aparte voor en eindvesterkers hebt om zn ding er tussen te plaatsen.
Met de anthem arc heb ik al best een fijne bass curve kunnen creëren.
Dusja brengt het veel verbetering om al die poespas erbij te halen

Tabcam

Ik vraag me af hoeveel miniDSP oplevert en hoeveel je inlevert omdat Anthem-RC al veel doet en niet het nadeel van een extra omzettingstap heeft? De Anthem heeft toch ook en sub out? Nu ken ik Anthem-RC niet in combinatie met een sub maar het lijkt me dat dat ook moet kunnen.

De MiniDSPoplossing lijkt dan alleen nuttig voor stereo, wil je dat?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Shadowfox

Quote from: TabCam on January  7, 2021, 23:03:12
Ik vraag me af hoeveel miniDSP oplevert en hoeveel je inlevert omdat Anthem-RC al veel doet en niet het nadeel van een extra omzettingstap heeft? De Anthem heeft toch ook en sub out? Nu ken ik Anthem-RC niet in combinatie met een sub maar het lijkt me dat dat ook moet kunnen.

De MiniDSPoplossing lijkt dan alleen nuttig voor stereo, wil je dat?

Nope het was alleen maar bedoeld voor de sub en evt de fronts.
Ik hou het maar zo zoals het is.
Thx voor alle feedback ;)

Robin Wouterse

Is er iemand die verstand heeft van het aansluiten en inregelen van een minidsp tussen de versterker (marantzsr7011) en 2 subwoofers (dali ikon sub mk1, rel quake mk2).
Ik heb mij laten vertellen dat met een minidsp je veel beter geluid krijgt uit je subs en met audyssey multEQ editor app je het geluid over de speakers tot in detail kan verfijnen.
Gezien ik er de ballen verstand van heb hoop ik dat er mensen zijn die tegen vergoeding (betaalbaar) het bij mij kunnen komen doen. :headbanging:

RalphH

Ik zou dan beginnen met me te verdiepen in de plaatsing van je subs, de  audyssey app en de rest van de settings (crossovers enzo), REW en daarna pas naar een minidsp. Die zal een heel stuk makkelijker te bevatten zijn na de eerste stappen.

"Ff" in laten stellen is niet zo eenvoudig als het klinkt, mits je het goed wil doen. Sommige leden worstelen al jaren, zeker in een woonkamer met al zn (WAF) beperkingen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjaak_Banaan

Of je nou beter geluid krijgt dat betwijfel ik. Met Audyssey moet het net zo goed lukken denk ik, mits je het goed doet.
Zelf vind ik de MiniDSP wel fijner en vooral sneller. Ook kun je een MiniDSP meer sturen, hoewel dit met de Audyssey App ook aardig kan, die app is een stuk goedkoper dan een 2x4 HD.

Hier ben ik nog altijd aan het hobbyen en verschuif nog wel eens wat, dan is het meten en EQ-en met een MiniDSP wel veel sneller dan iedere keer Audyssey draaien. Eerst zo maar eens proberen zou ik zeggen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

reza

Quote from: Robin Wouterse on February 16, 2021, 14:28:08
Is er iemand die verstand heeft van het aansluiten en inregelen van een minidsp tussen de versterker (marantzsr7011) en 2 subwoofers (dali ikon sub mk1, rel quake mk2).
Ik heb mij laten vertellen dat met een minidsp je veel beter geluid krijgt uit je subs en met audyssey multEQ editor app je het geluid over de speakers tot in detail kan verfijnen.
Gezien ik er de ballen verstand van heb hoop ik dat er mensen zijn die tegen vergoeding (betaalbaar) het bij mij kunnen komen doen. :headbanging:

Antimode kopen en klaar is Klara.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Robin Wouterse

Kan ik met een rca splitter 2 subs op de antimode 8033 cinema aansluiten en laten calibreren? of moet je dan 2 x de antimode aanschaffen of de 8033s-II aanschaffen?

RalphH

Quote from: reza on February 16, 2021, 17:17:47
Antimode kopen en klaar is Klara.

En toch zou ik persoonlijk dan eerst willen weten of ik ergens dips heb, daar doet ook de antimode niks aan namelijk.
Je uitgangspunt moet optimale plaatsing zijn, daarna dsp tweaken.

Daarnaast, is de antimode beter dan de huidige audyssey met app?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer