Stassen HIFI

Started by Albereto, December 3, 2020, 22:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Betreft Stassen, opvallend dat er ieder jaar wel weer een draadje als deze ontstaat, met positieve en ook negatieve feedback. Echter, onderwijl bestaan zij al jaren, en nog, dan zullen ze vast ook veel goed doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Huub-13

Mijn allereerste serieuze hifi-apparaten kocht ik bij Stassen, toen ze nog in Venlo in de Vleesstraat zaten.
Dat was in 1974, toen was Stassen een van de grotere (en betere) hifi-zaken in Nederland.
Ik ging toen naar huis met een Luxman SQ-507X versterker, een Luxman 505 tuner en 2 KEF 104AB luidsprekers.
Ik geloof niet dat ik ooit meer heb genoten dan van deze set.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

DofN

Dat was een flinke uitgave in 1974.. Mooie spullen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teejoo

#28
Nogmaals, wat is nou het issue? Waarom zou je iets dat een winkel via Duitsland inkoopt in NL moeten repareren tijdens de garantieperiode?? De winkel is je aanspreekpunt en die zal het gewoon in Duitsland laten repareren via de importeur.

Idem als je bij een Duitse winkel koopt. Uitzondering kan zijn als je via een brandstore van een internationaal merk zou kopen. Dan is de winkel ook eigendom en dus ook de garantieafhandeling geheel in handen van de leverancier. In dat geval is het denkbaar dat je het ook kunt inleveren bij een NL winkel. Ik weet dat Bose dat bijvoorbeeld heeft.

Wat denken jullie trouwens waar de spullen van Amazon.nl vandaan komen? Dat loopt allemaal via Duitsland.

Frank heeft dus gewoon gelijk.

Kempenaartjes

Omdat reacties uit z'n verband worden getrokken :P

Onze QA's gekocht bij Stassen en dik tevreden met zowel het advies en levering. Sponsoren van hier zullen ongetwijfeld hetzelfde bieden. Een negatieve ervaring kan ook ontstaan door de houding van de klant.
Zo hebben wij in een zaak en op afstand een zielige discussie gehoord over korting.......

Wij 'zeurden' over een snelle levering, maar wel onder het genot van taart met koffie ;D

sion

Ik werk tegenwoordig bij een reparatiecentrum en wellicht kan ik iets uitleggen wat veel mensen niet beseffen:

Er is een verschil tussen in-warranty (binnen garantie) en out-of-warranty (buiten garantie). Een mix tussen beide kan ook. Er is ook een soort van driehoeksrelatie tussen het reparatiecentrum, de winkelier en de fabrikant.

Wanneer een defect product binnen komt doet het reparatiecentrum volgens vastgestelde criteria een beoordeling of het defect binnen of buiten garantie valt. Wanneer het binnen garantie valt zal de fabrikant uiteindelijk de rekening betalen. Buiten garantie zal er via de winkelier of direct een offerte uitgestuurd worden richting klant/eindgebruiker.

Zoals altijd geldt: wie betaald, bepaald en voor in garantie vraagstukken is het dus de fabrikant die de richtlijnen bepaald en als die stelt dat een unit buiten het hun bekende traject gekocht is (grijze import, te herleiden aan de serienummers) dan kunnen zij reparatie weigeren. Dit is trouwens ook om diefstal en fraude te voorkomen.

Dan kun je in Nederland als je vanuit de consument bekijkt inderdaad stellen dat de winkelier er voor moet opdraaien, maar ik leg hierboven uit hoe het vanuit het perspectief van het merk/reparatiecentrum geregeld is.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Huub-13

#31
Quote from: doorofnight on December  5, 2020, 09:04:24
Dat was een flinke uitgave in 1974.. Mooie spullen.

Klopt (van die uitgave en van de mooie spullen)!
Mijn spaarpot was op dat moment aardig gevuld omdat ik net 18 maanden militaire dienst erop had zitten bij de parate troepen in Seedorf (Duitsland).
(Wij moesten de Russen tegenhouden, minstens 3 dagen tot de Amerikanen te hulp konden schieten . . . )
Daar hadden we gratis kost en inwoning, terwijl er wel elke maand een aardige zakcent op je bankrekening werd bijgeschreven.
Na de aankoop van de audio-set was de spaarpot echter helemaal leeg . . .
Deze hele set kostte toen ongeveer 3.500 guldens = ong. € 1.600,-
Wat kun je voor dat bedrag nu nog kopen?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Pjotr27

Quote from: Huub-13 on December  5, 2020, 09:51:37
Klopt (van die uitgave en van de mooie spullen)!
Mijn spaarpot was op dat moment aardig gevuld omdat ik net 18 maanden militaire dienst erop had zitten bij de parate troepen in Seedorf (Duitsland).
(Wij moesten de Russen tegenhouden, minstens 3 dagen tot de Amerikanen te hulp konden schieten . . . )
Daar hadden we gratis kost en inwoning, terwijl er wel elke maand een aardige zakcent op je bankrekening werd bijgeschreven.
Na de aankoop van de audio-set was de spaarpot echter helemaal leeg . . .
Deze hele set kostte toen ongeveer 3.500 guldens = ong. € 1.600,-
Wat kun je voor dat bedrag nu nog kopen?

Als je nu een setje Leak koopt (versterker/cd speler) met Wharfedale Linton ben je een kleine 1000 euro meer kwijt, maar dan heb je echt prachtig setje voor een kleine 2500 euro... Het is wel 46 jaar verder in de tijd...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

jahtari

#33
1650 euro in 1974 is 4000 euro nu (online laten uitrekenen).

Een mooie luxman set koop je niet meer voor dat geld.  :wow:

Sommige zaken stijgen sneller in prijs dan de inflatie. Zo betaalde ik rond 1985 2,75 gulden voor een grote friet speciaal, die kost nu 5,50 euro (12,12 gulden), dus dik 4x zoveel.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Pjotr27

Quote from: Kempenaartjes on December  5, 2020, 09:22:42
Omdat reacties uit z'n verband worden getrokken :P

Onze QA's gekocht bij Stassen en dik tevreden met zowel het advies en levering. Sponsoren van hier zullen ongetwijfeld hetzelfde bieden. Een negatieve ervaring kan ook ontstaan door de houding van de klant.
Zo hebben wij in een zaak en op afstand een zielige discussie gehoord over korting.......

Wij 'zeurden' over een snelle levering, maar wel onder het genot van taart met koffie ;D

De keren dat ik bij Stassen ben geweest, was ik er zeer over te spreken. Gastvrij en vriendelijke mensen. Iedere winkel heeft wel klanten die verschillend daar tegen aan kijken. Garantie is altijd een issue, maar mij zou het niet uitmaken of het via de NL distributie gaat of niet. Het consumentenrecht blijft van kracht, waar je winkel het ook vandaan heeft gehaald. En ja, garantie krijgen is soms heel moeilijk, zelfs officieel gekocht via Nederlandse winkel/importeur...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sandervg

Quote from: Teejoo on December  5, 2020, 09:14:45
Nogmaals, wat is nou het issue? Waarom zou je iets dat een winkel via Duitsland inkoopt in NL moeten repareren tijdens de garantieperiode?? De winkel is je aanspreekpunt en die zal het gewoon in Duitsland laten repareren via de importeur.
Er is geen issue, zolang het goed gaat met de winkel waar je het gekocht hebt. Daarna wordt het anders. Dan ben je vaak afhankelijk van de distributeur (hoewel dat - zoals al gezegd - wettelijk natuurlijk niet klopt). Maar dan beginnen de problemen: bij aankopen via de officiële distributeur in Duitsland valt het nog wel mee. Maar sommige winkels weigeren om te zeggen waar ze het gekocht hebben (dus dan sta je al helemaal met lege handen). Ik spreek zelf geen Duits en vind het vervelend als ik problemen moet oplossen met een Duits bedrijf. En mocht het écht een issue gaan worden zal een eventuele rechtsbijstandverzekering je vaak ook niet ondersteunen (ondersteunen alleen bij transacties onder Nederlands recht). En wat als het product niet uit Duitsland komt, maar uit Hongkong via een wharehouse satelliet in the UK of rechtstreeks van de Fabrikant. Het wordt gewoon wat lastiger om service en garantie te krijgen. Maar goed, dat is allemaal helemaal geen issue, als je het maar bedenkt bij aanschaf. De prijs zal er ook naar zijn ;)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

DofN

Quote from: Huub-13 on December  5, 2020, 09:51:37
Klopt (van die uitgave en van de mooie spullen)!
Mijn spaarpot was op dat moment aardig gevuld omdat ik net 18 maanden militaire dienst erop had zitten bij de parate troepen in Seedorf (Duitsland).
(Wij moesten de Russen tegenhouden, minstens 3 dagen tot de Amerikanen te hulp konden schieten . . . )
Daar hadden we gratis kost en inwoning, terwijl er wel elke maand een aardige zakcent op je bankrekening werd bijgeschreven.
Na de aankoop van de audio-set was de spaarpot echter helemaal leeg . . .
Deze hele set kostte toen ongeveer 3.500 guldens = ong. € 1.600,-
Wat kun je voor dat bedrag nu nog kopen?

Je had ze er ook tussen die het opmaakten aan een dikke auto en sigaretten. En je had de verstandigen die er goede audio voor kochten :D

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J.A.F._Doorhof

Zolang een bedrijf bestaat is er ook geen enkel probleem .

Zoals gezegd wij verkopen bv aan kamera express of cameranu.

Wij zijn de officiële distributeur dus als hun wat kapot hebben regelen wij dat voor de klant. Vaak ook direct.

We leveren echter ook aan België bv en daar geldt natuurlijk hetzelfde. Of wel elk apparaat dat bij ONS terecht komt met ONS serienummer word behandeld.

Als wij om wat voor reden dan ook zouden stoppen dan verkoop of geef je de portefeuille aan de volgende. Die is dan ook verantwoordelijk.

De klant heeft alleen maar met de winkel te maken waar ze gekocht hebben. Zolang die bestaat zijn die verantwoordelijk. Zouden wij gewoon helemaal stoppen en er is geen opvolger dan word het voor de klant niet anders maar zit de winkelier met een probleem. Die moet het dan terug sturen naar Amerika of China en daar proberen zijn garantie te claimen en geloof me, je kan tegenwoordig beter wat weg gooien. En gemiddelde zending voor ons is namelijk in de afgelopen maanden met 75% gestegen naar en van China.

Maar goed
Klant heeft alleen te maken met de winkel
Winkel heeft te maken met de leverancier
Leverancier haalt het bij de distri (in NL vaak dezelfde)
Als de distri wegvalt word het moeilijker
Nu zal de winkel rechtstreeks moeten onderhandelen. En dan ligt het eraan hoe hij het gekocht heeft.

Strassen zal het helemaal goed voor elkaar hebben daar twijfel ik niet aan. Maar er zweven letterlijk duizenden producten op de markt die gekocht zijn via b-stock (bv open doos), overstock etc. En bij die producten geldt vaak geen of zeer beperkte garantie.

Het probleem is dat de klant dit vaak niet weet
En dan krijg je dit

Winkel x koopt het via overstock in Polen
Verkoopt het in Nederland aan een klant
Winkel x verdwijnt
Klant klopt aan bij StudioFD met een defecte case air
Wij checken het nummer en het is niet van ons....
Dan kan de klant dus hoog en laag springen maar we ruilen het niet om. Zijn we ook niet verplicht. De klant mag dan "lekker" uitzoeken waar het weg komt en rond de 100.00 betalen voor heen en weer zenden.

Of..
En dit is hoe wij het natuurlijk doen
We nemen direct contact op met tethertools en regelen het voor de klant vanuit eigen voorraad en rekenen de klant een klein bedrag als compensatie voor onze verzendkosten. (je praat hier over misschien 20-30). Producten worden namelijk per box van x aantal verkocht en kost y aan verzenden dus je weet wel redelijk wat het voor 1 product kost aan shipping en import.

Dit is echter 100% good Will
Gaat een klant schreeuwen en op zijn strepen staan... Dan zoekt hij/zij het maar lekker uit.

Dus koop gewoon met NL garantie tenzij je het bedrijf echt vertrouwd en zoals gezegd Stassen bestaat al zo lang het zal wel goed zitten. Maar je loopt gewoon wel een risico. Dus persoonlijk (sorry voor Stassen) zou ik iets meer betalen en zeker weten dat het in Nederland garantie heeft.

Hoewel dld natuurlijk ook te doen is. Maar ze kunnen moeilijk doen met een NL faktuur hoewel me dat wel erg lullig lijkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

John Wx

Quote from: Huub-13 on December  5, 2020, 09:51:37
Klopt (van die uitgave en van de mooie spullen)!
Mijn spaarpot was op dat moment aardig gevuld omdat ik net 18 maanden militaire dienst erop had zitten bij de parate troepen in Seedorf (Duitsland).
(Wij moesten de Russen tegenhouden, minstens 3 dagen tot de Amerikanen te hulp konden schieten . . . )
Daar hadden we gratis kost en inwoning, terwijl er wel elke maand een aardige zakcent op je bankrekening werd bijgeschreven.
Na de aankoop van de audio-set was de spaarpot echter helemaal leeg . . .
Deze hele set kostte toen ongeveer 3.500 guldens = ong. € 1.600,-
Wat kun je voor dat bedrag nu nog kopen?

Nou je zit vandaag de dag weer op die prijs tweedehands  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sion

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  5, 2020, 11:04:49

Strassen zal het helemaal goed voor elkaar hebben daar twijfel ik niet aan. Maar er zweven letterlijk duizenden producten op de markt die gekocht zijn via b-stock (bv open doos), overstock etc. En bij die producten geldt vaak geen of zeer beperkte garantie.

Winkel x koopt het via overstock in Polen
Verkoopt het in Nederland aan een klant
Winkel x verdwijnt
Klant klopt aan bij StudioFD met een defecte case air
Wij checken het nummer en het is niet van ons....
Dan kan de klant dus hoog en laag springen maar we ruilen het niet om. Zijn we ook niet verplicht. De klant mag dan "lekker" uitzoeken waar het weg komt en rond de 100.00 betalen voor heen en weer zenden.

Hoewel dld natuurlijk ook te doen is. Maar ze kunnen moeilijk doen met een NL faktuur hoewel me dat wel erg lullig lijkt.

Een open doos of B-stock is héél iets anders. Wij doen op dit moment wel 400 open dozen per dag weer gereed maken voor verkoop en deze zijn gewoon 'als nieuw'. Dat heeft met 'op zicht' verkopen en webshop retouren te maken. Deze worden ook gewoon met volledige garantie weer verkocht.

B-stock heeft altijd een mankement of visueel/cosmetische schade. En dan heb je ook nog refurbished, die zijn hersteld, maar wel weer op het niveau van A-stock gebracht. Of iets B-stock is krijgen wij de richtlijnen per brand aangeleverd, dat verschilt per merk.

Wel frappant dat in jouw verhaal het reparatiecentrum niet voorkomt en je alleen over de distri praat. De distri's die ik ken hebben geen van allen een eigen reparatieservice of technische dienst.

Je kan als klant ook altijd zelf voor reparatie in Nederland kiezen. Als we de parts kunnen bestellen, dan kunnen wij het repareren.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

J.A.F._Doorhof

Ik wilde het niet te moeilijk maken
Ik neem namelijk aan dat jullie niet gratis de eindgebruiker helpen als hij iets binnen komt brengen.

De meeste repair centres zijn afzonderlijke bedrijven die ingehuurd worden door de distris. Tenminste zo werkt dat voor projectoren. Sterker bepaalde sony units gaan naar Engeland voor reparaties.

Natuurlijk kun je altijd een repair bedrijf inschakelen maar dan betaal je dus gewoon de kosten.

En over b stock heb je gelijk in bepaalde gevallen
Maar we krijgen regelmatig aanbiedingen van partijen die bv open geweest zijn en die goedkoper worden aan geboden maar... Dus met 3 maanden garantie.

Wij branden onze handen daar niet aan.
Helemaal omdat het vaak uiteindelijk niet eens zoveel scheelt

Er zijn ook merken die inderdaad alles wat terug komt van online weer laat checken en inpakken en als nieuw verkopen.

Ben daar zelf lullig achter gekomen
Had een monitor switch besteld, gewoon nieuw prijs betaald, maar bij open maken geen bekende stickers en geen plakmateriaal. Zag er verder super netjes uit maar ik herken het wel ;). Eind resultaat ding kon terug want de hele linker kant van het geluid werkte niet. Is ook netjes omgeruild voor een wel nieuwe (net anders verpakt)

Kijk ik heb absoluut geen problemen met dat soort b stock als het goedkoper verkocht word of als open doos. Maar als nieuw verkopen vind ik toch wel tricky.

Veel muziek zaken doen het bv met 10.00 korting en dan weet je gewoon waar je aan toe bent.

Of wel
Jij en ik volgen netjes de regels....
Maar er zijn er jammer genoeg zat....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  5, 2020, 16:44:00
Ik wilde het niet te moeilijk maken


Doet me zo denken aan een scene uit een batman film... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mathbovy

Ik koop er al jaren. Tevreden klant.
Diverse spullen (Samsung tv, parasound amp, b&w speaker) zijn door de jaren al stuk gegaan, binnen en buiten garantie.
Altijd netjes gemaakt... Duurde wel soms lang, maar ik heb een leen toestel in de plaats gekregen.
Ik denk wel dat Stassen officiële dealer is van de meeste spullen die zij verkopen, ofwel heb ik er in ieder geval niets van gemerkt...
Stassen bestaat al van in de jaren 50, volgens mij toch een mooie referentie.
Ik denk dat dit belangrijk is, want als jouw officiële dealer de deuren dicht doet, moet je ook gaan aankloppen bij een conculega of de distributeur.

fasteddie

Quote from: Huub-13 on December  5, 2020, 07:33:54
Mijn allereerste serieuze hifi-apparaten kocht ik bij Stassen, toen ze nog in Venlo in de Vleesstraat zaten.
Dat was in 1974, toen was Stassen een van de grotere (en betere) hifi-zaken in Nederland.
Ik ging toen naar huis met een Luxman SQ-507X versterker, een Luxman 505 tuner en 2 KEF 104AB luidsprekers.
Ik geloof niet dat ik ooit meer heb genoten dan van deze set.

Zeker mooi de Luxman sq-507X....ik heb haar nog staan...gekoppeld aan PMC speakers...heerlijk geluid :clapping:

anton

Mooie zaak, vriendelijke mensen, altijd keurig geholpen, leenapparatuur gratis bij reparaties.....

Geert

Diverse zaken gekocht bij Stassen. Ook met reparatie te maken gehad. Altijd alles perfect afgehandeld door Gerard Poulissen die daar toen nog werkte. Dit is overigens al een hele tijd geleden.

Mijn Kef speakers die ik daar tig jaar geleden heb gekocht, doen het nog altijd uitstekend.  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

donaldk

Als je als merk, fabrikant internationale, of zelfs global warranty biedt, dan zijn daarover toch afspraken met de vertegenwoordigers van die merken/fabrikanten, ofwel jij als officiele importeur/distributeur.

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2020, 23:02:50
Ik vind dat passend inderdaad
Ik denk dat je geen idee hebt van marges en kosten voor reparaties.

Als iets via ons gekocht is krijgt de klant altijd garantie natuurlijk
Maar als we een product krijgen dat niet via ons gekocht is... Dan hoef ik toch geen garantie te geven ?

En zo is dat gewoon
Wij importeren bv clickpropbackdrops en tethertools. Wij zijn gewoon een bedrijf die het product inkoopt en doorverkoopt aan alle camera winkels

Als zo een product terug komt handelen wij dat gewoon af natuurlijk. Maar waarom zou ik als onafhankelijk bedrijf een product omruilen wat niet bij ons gekocht is ?

Veel mensen realiseren zich niet dat een merk gewoon in elk land een bedrijf of bedrijven aanleveren als tussenhandel. Dit zijn gewoon zelfstandige ondernemers die gewoon de producten kopen en verkopen.

Als wij bv een case air kapot hebben kost dit ons simpelweg een verkoop van een Case air om de kosten van omruil te dekken (verzenden en weer terug ontvangen) die kosten vallen namelijk allemaal onder ondernemersrisico. Ik verkoop iets dat gaat kapot dus dat kost ons geld aan shipping heen en weer.

Ik hoop dat je snapt dat dus een leverancier niet snel bereidt is om iets te repareren op hun kosten als het niet bij hun gekocht is.

In overleg is natuurlijk veel mogelijk. En bij sommige merken zit er een globale structuur achter. Maar kan je vertellen dat het in de meeste gevallen allemaal zelfstandigen zijn die een producten portefeuille hebben.

donaldk

#47
Quote from: Teejoo on December  5, 2020, 09:14:45
Nogmaals, wat is nou het issue? Waarom zou je iets dat een winkel via Duitsland inkoopt in NL moeten repareren tijdens de garantieperiode?? De winkel is je aanspreekpunt en die zal het gewoon in Duitsland laten repareren via de importeur.

Idem als je bij een Duitse winkel koopt. Uitzondering kan zijn als je via een brandstore van een internationaal merk zou kopen. Dan is de winkel ook eigendom en dus ook de garantieafhandeling geheel in handen van de leverancier. In dat geval is het denkbaar dat je het ook kunt inleveren bij een NL winkel. Ik weet dat Bose dat bijvoorbeeld heeft.

Wat denken jullie trouwens waar de spullen van Amazon.nl vandaan komen? Dat loopt allemaal via Duitsland.

Frank heeft dus gewoon gelijk.

Dat handelt Amazon.nl toch af.

Als Frank op reis is met zijn camera's dan mag hij verwachten dat Sony en Canon gewoon snel repareren via de (Pro-)service. Binnenlopen of overnight shipping heen en ook terug. Canon heeft vaak op tradeshows een on-site reparatie service. Dus een probleem met je camera, dan ga je naar de IBC en kon je hem laten maken door een officiele factory service dienst. Ook wat andere marge structuur, dan massa CE.

Maar HiFi gaat vaak ex-factory x3, low volume high marge. Maar als je er drie verkoopt en er komt er een terug... Of ander kanaal, zonder steun fabrikant.

John Wx

Quote from: donaldk on December 15, 2020, 06:07:02

Maar HiFi gaat vaak ex-factory x3, low volume high marge.

Die snap ik niet of bedoel je dat de marge op een product inkoop x 3 is of een reparatie ervan 1 van de 4 komt terug
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

J.A.F._Doorhof

@donaldk jammer genoeg leven we niet in een perfecte wereld.

Tot nu toe heb ik alleen met Apple en wereldwijde garantie goede ervaringen. Sony pro support heb ik in NY gebruikt en was voor mij gratis maar normaal dus blijkbaar niet. Het is een apart bedrijf dat simpelweg word ingehuurd door Sony USA wat een ander bedrijf is als Sony NL.

In veel gevallen gaat het dus gewoon niet goed en tenzij je dingen hebt als pro support worldwide dan zit je altijd in een schemergebied jammer genoeg.

Ik denk dat veel mensen denken dat als ze een apparaat van bv LG kopen ze dat bij LG nederland kopen en dat LG nederland ook echt LG is.

Dat is dus in heel veel gevallen gewoon niet waar
Het is gewoon een bedrijf (net als wij) die een portefeuille hebben met merken. En valt die om door bedrijfsbeëindiging is het vaak nog best pittig om je garantie te halen. (eigen ervaring jammer genoeg)

En sommige merken zoals Dell en Apple bv hebben het gewoon super goed voor elkaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"