Stassen HIFI

Started by Albereto, December 3, 2020, 22:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Albereto

Wat is jullie ervaring met Stassen Hifi?

Ze kunnen alles leveren terwijl zij niet de officiële dealer zijn van het product in Nederland (voorbeeld Arcam)
Ik vraag me af wat er gebeurt met garantie of reparatie.

John Wx

Quote from: Albereto on December  3, 2020, 22:49:28
Wat is jullie ervaring met Stassen Hifi?

Ze kunnen alles leveren terwijl zij niet de officiële dealer zijn van het product in Nederland (voorbeeld Arcam)
Ik vraag me af wat er gebeurt met garantie of reparatie.

Bij de winkel daar koop je dat ze over de grens vandaan importeren is jouw probleem niet
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Albereto

Wat bedoel je precies?

sandervg

Quote from: John Wx on December  3, 2020, 22:51:29
Bij de winkel daar koop je dat ze over de grens vandaan importeren is jouw probleem niet
Dat is soms helaas wel je eigen probleem :(. Ik zeg het uit ervaring. Zolang de winkel bestaat en je vriendjes bent, zal het wel loslopen, maar de NL importeur gaat je niet helpen als er problemen zijn. Natuurlijk moet de winkel wettelijk alle garantie geven, maar veel winkels doen het niet altijd en verschuilen zich achter het 'sorry, maar mijn leverancier geeft hier geen garantie op' verhaal. Overigens: vaak zit er wel een verschil tussen importeren uit een ander EU land (soms wordt er Europese garantie geven op producten) of importeren buiten Europa (bv. Hongkong). Ik zou gewoon vragen of de garantie via de NL importeur loopt of niet, dan weet je in ieder geval welk risico je loopt. Het prijsverschil vs dat risico kun je dan afwegen. Zou voor mij ook afhangen van het soort product. Bij een projector zou ik dat echt minder snel doen dan met een eindversterker waar eigenlijk niets mis mee kan zijn.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

John Wx

Quote from: Albereto on December  3, 2020, 22:53:34
Wat bedoel je precies?

Je koopt iets bij die winkel die is verantwoordelijk voor de garantie

En dealer hoef je niet te zijn je kan inkopen via distributie centrum die is voorraad houdend voor je en elk merk heeft moet recht van leveren bieden volgens de wetgeving

Alleen Stassen haalt wel is wat uit buitenland niks mis mee
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pieper

kopen is ok maar als je service wilt moet je bij stassen niet zijn. dan zou ik bij sponsor H&C eens kijken die kan eigenlijk ook alles leveren tegen gelijke prijzen als stassen en dan heb je ook nog top service en geen grijze import.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Raphie

Quote from: pieper on December  4, 2020, 01:38:13
kopen is ok maar als je service wilt moet je bij stassen niet zijn. dan zou ik bij sponsor H&C eens kijken die kan eigenlijk ook alles leveren tegen gelijke prijzen als stassen en dan heb je ook nog top service en geen grijze import.
grijze import bestaat natuurlijk al lang niet meer. Straks komen ze nog met distributeurs per provincie of gemeente. Service is gelijk voor alle EU landen en voor een beetje merk gewoon wereldwijd. Die Firato bruingoed bolknaak mentaliteit is écht niet meer van deze tijd.
JBL PRX Power!

pieper

#7
Quote from: Raphie on December  4, 2020, 07:39:52
grijze import bestaat natuurlijk al lang niet meer. Straks komen ze nog met distributeurs per provincie of gemeente. Service is gelijk voor alle EU landen en voor een beetje merk gewoon wereldwijd. Die Firato bruingoed bolknaak mentaliteit is écht niet meer van deze tijd.

Daar zijn ze bij Denon dan nog niet achter de nl importeur weigert gewoon garantie van in het buitenland gekochte apparaten. Recht hebben is nog steeds iets anders als recht krijgen helaas.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

jahtari

Heel tevreden over stassen. Goede prijzen, snelle levering.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

Quote from: jahtari on December  4, 2020, 08:35:15
Heel tevreden over stassen. Goede prijzen, snelle levering.

des te beter, maar daar gaat de vraag van TS niet over ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Arcenon

Hier ook een tevreden klant van Stassen, twee receivers bij gekocht over de jaren. Beide met 5 garantie tegenover de normale 2 jaar garantie die de meeste winkels aanbieden, een keer ook (overigens onterecht, hdmi handshake lukte maar niet) daadwerkelijk gebruik van moeten maken en ik ben daar netjes bij geholpen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

John Wx

Quote from: jahtari on December  4, 2020, 08:35:15
Heel tevreden over stassen. Goede prijzen, snelle levering.

Bestaat ook nog niet zo lang gelukkig Stassen en of Merk X nou verkocht word via via zal dat merk worst zijn

En op internet lees je alleen de mindere reviews die heeft elke zaak
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rkwinkel

Ook goede ervaring met Stassen, heb zelf de M17 wel eens terug gebracht omdat deze in het begin wat problemen gaf en dit werd netjes onder garantie behandeld.

Raphie

Quote from: pieper on December  4, 2020, 08:14:36
Daar zijn ze bij Denon dan nog niet achter de nl importeur weigert gewoon garantie van in het buitenland gekochte apparaten. Recht hebben is nog steeds iets anders als recht krijgen helaas.
Daar noem je dus ook exact zo'n schoolvoorbeeld op
JBL PRX Power!

darkrunner

#14
Lg weigert ook garantie bij Tv's die buiten de Benelux zijn verkocht, zie het nut niet om bij bv Stassen te kopen als je goedkoper of aan dezelfde prijs bij een officiële dealer kan kopen.

J.A.F._Doorhof

Heel veel distris weigeren service.

Wij zijn zelf distributeur van wat merken en je moet bij ons ook niet aankloppen met spullen die je bij een ander gekocht hebt.

En met projectoren en audio gaat het vaak naar een NL reparatie bedrijf via de NL distributeur en als je dan een DLD unit hebt.... Dan is het aan je leverancier dat maar op te lossen. En dan kun je wel eens van een wat koudere kermis thuis komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Deleted User

Is dat niet een beetje zwart wit? Een Amerikaan die in Amsterdam is komen wonen, is met zn Wilson Audio's netjes door de NL distributeur geholpen.

Johan0308

Hele goede ervaring met Stassen. Auralic streamer (zij waren toen geen dealer) bij hen gekocht. Had problemen, is netjes door hen onder garantie opgelost. Ook valt met hen goed te onderhandelen over aankoopprijzen is mijn ervaring.
Hegel 590 - Raidho D3.1 - Auralic Aries LE - Ansusz cables

TopGun2010

Meerdere keren goede ervaring
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Teejoo

#19
Ik begrijp het hele probleem niet. Wat maakt het jou uit dat een apparaat via Stassen in Duitsland gerepareerd moet worden? Ik heb m'n Classé processor destijds ook laten upgraden in Duitsland en een keer laten repareren. Was buiten de garantie, alleen maar transportkosten hoeven te betalen.
Was overigens niet bij Stassen gekocht, maar bij een Duits bedrijf. De reparatie en upgrade echter via andere firma.

devil

Al jaren klant bij stassen hifi!! Altijd netjes geholpen en reparatie ver buiten de garantie netjes opgelost
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

rkwinkel

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2020, 17:37:24
Heel veel distris weigeren service.

Wij zijn zelf distributeur van wat merken en je moet bij ons ook niet aankloppen met spullen die je bij een ander gekocht hebt.

En met projectoren en audio gaat het vaak naar een NL reparatie bedrijf via de NL distributeur en als je dan een DLD unit hebt.... Dan is het aan je leverancier dat maar op te lossen. En dan kun je wel eens van een wat koudere kermis thuis komen.
Vind je deze houding als bedrijf  passend in deze tijd ? Denk dat in deze tijd van internet en globalisatie dit ook niet houdbaar is op de lange termijn.

Peerless Monster

#22
Ik heb een keer een Denon AVC-A10SE gekocht. Of ten minste ik was daar in 2000 of zo.
1350 euro. Destijds voor mij veel geld (en nog voor veel mensen).
En ze zouden de doos voor me halen in de winkel. Dus ik wachten, wachten, wachten, ik ben toen maar gaan luisteren en mensen te woord staan die bezig waren met een subwoofer die ook niet werden geholpen.
Heb me toen nog staan verbazen over die dure Accuphase versterkers. Maar goed ik had zoveel tijd om de winkel te bekijken. En toen ben ik maar naar iemand anders gegaan omdat het zo lang duurde. Bleek het de oude eigenaar zelf te zijn die ook wel eens in de winkel stond. Heerlijk gesprek met echt een connectie.
Daarna werd de doos in me handen gedrukt door de eerste verkoper en ik mocht afrekenen. Ik was je vergeten, meldde hij. Wtf? Ik kom een versterker kopen van 1350 euro en je vergeet mij?
Nou ja veel tijd gehad om de winkel te bekijken en de oude Stassen te spreken.
En het stomme? Ik heb me hier best rot door gevoeld door 1 zo'n stomme actie van een verkoper, dat ik nooit meer wat heb gekocht bij Stassen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

J.A.F._Doorhof

Ik vind dat passend inderdaad
Ik denk dat je geen idee hebt van marges en kosten voor reparaties.

Als iets via ons gekocht is krijgt de klant altijd garantie natuurlijk
Maar als we een product krijgen dat niet via ons gekocht is... Dan hoef ik toch geen garantie te geven ?

En zo is dat gewoon
Wij importeren bv clickpropbackdrops en tethertools. Wij zijn gewoon een bedrijf die het product inkoopt en doorverkoopt aan alle camera winkels

Als zo een product terug komt handelen wij dat gewoon af natuurlijk. Maar waarom zou ik als onafhankelijk bedrijf een product omruilen wat niet bij ons gekocht is ?

Veel mensen realiseren zich niet dat een merk gewoon in elk land een bedrijf of bedrijven aanleveren als tussenhandel. Dit zijn gewoon zelfstandige ondernemers die gewoon de producten kopen en verkopen.

Als wij bv een case air kapot hebben kost dit ons simpelweg een verkoop van een Case air om de kosten van omruil te dekken (verzenden en weer terug ontvangen) die kosten vallen namelijk allemaal onder ondernemersrisico. Ik verkoop iets dat gaat kapot dus dat kost ons geld aan shipping heen en weer.

Ik hoop dat je snapt dat dus een leverancier niet snel bereidt is om iets te repareren op hun kosten als het niet bij hun gekocht is.

In overleg is natuurlijk veel mogelijk. En bij sommige merken zit er een globale structuur achter. Maar kan je vertellen dat het in de meeste gevallen allemaal zelfstandigen zijn die een producten portefeuille hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

John Wx

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2020, 23:02:50
Ik vind dat passend inderdaad
Ik denk dat je geen idee hebt van marges en kosten voor reparaties.

Als iets via ons gekocht is krijgt de klant altijd garantie natuurlijk
Maar als we een product krijgen dat niet via ons gekocht is... Dan hoef ik toch geen garantie te geven ?

En zo is dat gewoon
Wij importeren bv clickpropbackdrops en tethertools. Wij zijn gewoon een bedrijf die het product inkoopt en doorverkoopt aan alle camera winkels

Als zo een product terug komt handelen wij dat gewoon af natuurlijk. Maar waarom zou ik als onafhankelijk bedrijf een product omruilen wat niet bij ons gekocht is ?

Veel mensen realiseren zich niet dat een merk gewoon in elk land een bedrijf of bedrijven aanleveren als tussenhandel. Dit zijn gewoon zelfstandige ondernemers die gewoon de producten kopen en verkopen.

Als wij bv een case air kapot hebben kost dit ons simpelweg een verkoop van een Case air om de kosten van omruil te dekken (verzenden en weer terug ontvangen) die kosten vallen namelijk allemaal onder ondernemersrisico. Ik verkoop iets dat gaat kapot dus dat kost ons geld aan shipping heen en weer.

Ik hoop dat je snapt dat dus een leverancier niet snel bereidt is om iets te repareren op hun kosten als het niet bij hun gekocht is.

In overleg is natuurlijk veel mogelijk. En bij sommige merken zit er een globale structuur achter. Maar kan je vertellen dat het in de meeste gevallen allemaal zelfstandigen zijn die een producten portefeuille hebben.

Helemaal mee eens


Vooral die laatste zin is waar

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.