heos netwerkspeler

Gestart door CineSmurf, december 3, 2020, 16:45:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CineSmurf

In de huiskamer heb ik al jaren een rotel set staan uit de 06 serie: tuner, cd speler, voorversterker en eindversterker.
Nu begrijp ik dat ziggo de FM er echt uit gaat gooien, dus de tuner is straks denk ik overbodig.

Ik heb twee netwerkspelers aangesloten: een bluesound node 2i en een heos link van de eerste generatie. De bluesound was bedoeld voor mijn muziekcollectie op de NAS, de heos heb ik gekocht, omdat ik dan mijn huiskamer dezelfde muziek kan laten draaien als twee heos speakers in de keuken.

Eigenlijk gebruik ik de bluesound nauwelijks en de heos vooral om te streamen (tunein spotify).

Ik zit te twijfelen om de tuner en de twee streamers eruit te gooien en te vervangen door een Denon DNP-800NE of Marantz NA6006 mediaspeler. Die werken samen met mijn heossystemen.

Marantz is 100 euro duurder, maar ik vraag me vooral af of er kwaliteitsverschil tussen beiden zit. Van de specs wordt ik niet wijzer. Marantz is zwaarder, Denon heeft een 1gb aansluiting.

Iemand hier ervaring met (een van) beide?

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

JGvH

De denon dnp 800 heb ik gehad dit was een stabiele streamer, spijt dat ik m weg heb gedaan. Kort geleden nog opnieuw proberen aan te schaffen maar volgens dealer/leverancier lange levertijd, ik heb toen een Advance Paris WTX streampro bij dealer aangeschaft deze bevalt overigens ook.

CineSmurf

Ok. Thanks. Ik zal eens kijken. Levertijden als criterium had ik inderdaad nog niet meegenomen in mijn afgeweging...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.