B&W DM603 S3 op laminaat

Started by sschot, December 2, 2020, 23:25:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Die Gaia's ontkoppelen super 👌🏻. Maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan dan een paar stukjes vilt en twee tegels.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#26
Gaia's = erg goed en erg prijzig
Machinedempers = goed en goedkoop (te koop bij o.a. Rubbermagazijn)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

Zelf goede ervaringen met Soundcare Superspikes

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x


bramsat


Kijk de laatste ls kabels zijn ± 25 jr oud en gewoon gekocht bij gamma etc.

En voor 28 euro zien die chinesen er puik uit en voor dat geld eigenlijk niet te slaan kwa uiterlijk

toch? heb ook aan 2.50 mtr genoeg ;)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

sschot

Quote from: bramsat on December  9, 2020, 22:22:55
Kijk de laatste ls kabels zijn ± 25 jr oud en gewoon gekocht bij gamma etc.

En voor 28 euro zien die chinesen er puik uit en voor dat geld eigenlijk niet te slaan kwa uiterlijk

toch? heb ook aan 2.50 mtr genoeg ;)

Volgens mij in het verkeerde topic beantwoord....... Ik persoonlijk zou dan voor de dikste kabel gaan, baad dat niet dan schaadt dat niet, en voor 37 euro ziet het er zeker niet verkeerd uit, en hoe het "klinkt" leert de toekomst. Er staan trouwens wel meer leuke kabels (ogenschijnlijk) op.

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

#32
Vandaag aan de slag gegaan met de via Amazon ontvangen trillingsdempers.

Eerst geprobeerd om deze toe te passen icm de spikes met de voetjes. Dit was een hoop getob, super instabiel en hier was ik HEEL SNEL klaar mee.

Daarna de spikes even verwijderd en de trillingsdempers met dubbelzijdig plakband onder de ls geplaatst.



Op deze manier staan ze in ieder geval stabiel, stevig en zonder dat er iets fout kan gaan, dus dat is heel veel beter.

Uiteraard een muziekje geluisterd. Wat ik (denk) waar te nemen is dat de muziek meer los van de ls komt, het podium staat meer in de ruimte. Echt goed luisteren moet nog volgen, maar dit is de eerste indruk.

En natuurlijk onder identieke omstandigheden een vergelijkbare meting gedaan, voor wat deze waard is



Op basis van dit resultaat denk ik dat ik nog wel ga experimenteren met de trillingsdempers type D via de aanbieder van Hifi of ergens online gekocht, maar dat komt later nog wel een keer. Het voordeel daarvan vind ik dat de boel iets verder omhoog komt tov de huidige situatie, wat wel mag

Bedankt zover voor alle info, ideeën en gedachten, ik vind het in ieder geval leerzaam en leuk.....
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Na nog wat op nationale en internationale sites gekeken te hebben, heb ik vanuit Oostenrijk een set GAIA III laten komen.  Deze onder de LS geschroefd. Dit gaf een duidelijke verbetering, waarbij de volume knop verder open ging, zondat het het luider werd -> grappig effect.

Ik vond alleen dat de LS niet lekker stonden direct op de GAIA's, dus ik heb via een NL bedrijf een set outriggers besteld en nu staat de boel op de outriggers en op de GAIA's.









Vind alleen de kunststof "dopjes" niet mooi, dus daar hoop ik ooit nog eens ALU doppen voor te vinden met M6 draad.


NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Teejoo

Waar heb je die outriggers vandaan? Dat is nou eens handig om een speaker waterpas te krijgen.

Koen K

Ik denk dat dit de Dayton OA-4 is, die kun je in ieder geval bij Soundimports krijgen.

sschot

#36
Quote from: Teejoo on January  6, 2021, 10:04:16
Waar heb je die outriggers vandaan? Dat is nou eens handig om een speaker waterpas te krijgen.

http://www.o-acoustics.nl/Outriggers

En waterpas stellen werkt inderdaad perfect en is (even puzzelen) gewoon zo voor elkaar!
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5