Keuzestress receiver

Started by Bart79, December 2, 2020, 10:17:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaap47

Ja die indruk heb ik wel. Vreemd genoeg speelde hij wel beeld en geluid af bij mijn vorige versterker zonder ARC maar met RCA voor het geluid en de HDMI direct naar de TV

jossie

#26
Quote from: Jaap47 on January 31, 2021, 10:43:10
Ja die indruk heb ik wel. Vreemd genoeg speelde hij wel beeld en geluid af bij mijn vorige versterker zonder ARC maar met RCA voor het geluid en de HDMI direct naar de TV
Moet je niet instellen dan digitaal audio uit in de bd speler? Misschien is dat 'beiden' standaard, weet ik niet zo...

Anders krijgt de tv ook audio en dat wil(de) je niet.
Omni !

fluissie

Ja  ^^

Als ie via je rca wel geluid gaf dan zal je een instelling moeten veranderen in het menu...

Als deze aangewezen staat op rca geluid uit dan kan je verwachten dat je via hdmi geen geluid hebt

Jaap47

Ik ga er vanmiddag opnieuw weer even mee bezig. Ik laat het jullie wel weten.
Naar mijn beste weten staat echter alles goed ingesteld.
Ik wil nog proberen een andere BD speler te lenen, dan weet ik het misschien direct zeker ;)

toetertje

Een andere bd speler lenen, heeft niet veel zin denk ik.
Je had al een mediaplayer op dezelfde ingang geprobeerd toch?
Je weet zeker dat in de marantz bij de ingang alleen hdmi aanstaat,
en niet nog een 2e keuze?

fluissie

Nee andersom...

Hij heeft zijn bd speler op de hdmi geplugd waarop de mediaspeler wel beel en geluid geeft

Dus er is zeker iets mis met de bd speler en niet met de marantz

Jaap47

" Je weet zeker dat in de marantz bij de ingang alleen hdmi aanstaat,
en niet nog een 2e keuze?"
Ja dat is duidelijk. Ik denk ook dat het probleem in de BD speler zit.

Jaap47

Ja ik denk echt dat het de BD speler is

jossie

#33
Nou Jaap, voor de draad ermee... !


Je tijd is om.
Omni !

Jaap47

Ik heb op dit moment problemen met mijn TV. Die heeft een update gehad en sindsdien krijg ik hem erg moeilijk uit, ik moet hem op het apparaat zelf uitdoen, met de AB lukt niet. Daarnaast zit ik in quarantaine met mijn werk en ben bekaf als ik thuiskom. Daarnaast wacht ik nog op spikes voor mijn Amphion Argons. Die worden gebracht door de verkoper en die zou samen met mij kijken naar de afstelling van een en ander. Maar ik hou jullie op de hoogte. Ik heb trouwens al uitgevonden hoe ik het niveau/volume van de REL kan regelen met de Marantz nu dit niet meer kan met de gainknop van de REL.

jossie

Omni !