hulp --> kan iemand harde schijf uitlenen

Started by denoontje, December 1, 2020, 22:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

lieve forummers

Is er iemand in de buurt van den bosch of langs de route den bosch --> deurne die een week een harde schijf kan uitlenen van 8-12tb?
Ik wil mijn oude nas opnieuw inrichten en de raid 5 eraf halen en de schijven als normale hd's gebruiken in diezelfde nas.
Dan moet ik eerst alle bestanden van de schijven even parkeren, van die oude synolgie kan dit niet via een soort format helaas.

Echter al mijn lose hd's zijn bezet met foto's bestanden en vakantie video's etc en mijn back-ups en dus heb ik geen ruimte zonder even een hd te moeten aanschaffen/lenen die ik daarna wellicht niet meer hoef te gebruiken.





R

Helaas niet zoveel storage beschikbaar. Ergens tijdelijk wat cloud storage?

Deleted User

Ik kom van de week in de buurt, maar zoveel op schijf heb ik ook niet.

Maar toch even een andere vraag. Wij hebben 2 x een NAS, 1 voor vakantie foto's, documenten, bewaarprul, websites, jazz concert foto's. En 1 voor mijn muziek.

En denk nu niet dat een NAS niet kapot kan gaan. Wij maken van beide systemen elke maand of wanneer nodig een backup op losse schijven, en dat 2 keer, dus voor 2 systemen 4 schijven. 2 Schijven liggen buitenshuis.

Maak je uberhaupt backups van je NAS? Ik bedoel maar, het kost even tijd om het in te richten en een paar honderd euro (paar is ongeveer 2), maar je bent altijd save..... 2 Jaar geleden is hier een volledig woonhuis afgefikt... ik moet er niet aan denken.

denoontje

Quote from: Jazzman on December  2, 2020, 06:38:02
Ik kom van de week in de buurt, maar zoveel op schijf heb ik ook niet.

Maar toch even een andere vraag. Wij hebben 2 x een NAS, 1 voor vakantie foto's, documenten, bewaarprul, websites, jazz concert foto's. En 1 voor mijn muziek.

En denk nu niet dat een NAS niet kapot kan gaan. Wij maken van


beide systemen elke maand of wanneer nodig een backup op losse schijven, en dat 2 keer, dus voor 2 systemen 4 schijven. 2 Schijven liggen buitenshuis.

Maak je uberhaupt backups van je NAS? Ik bedoel maar, het kost even tijd om het in te richten en een paar honderd euro (paar is ongeveer 2), maar je bent altijd save..... 2 Jaar geleden is hier een volledig woonhuis afgefikt... ik moet er niet aan denken.

hoi jazzman, ja ik heb back-ups nu op losse schijven.

daarom wil ik 2e nas vrij maken, zodat die back-up schijf van 1 wordt.
Op nas alles wat ik snel wil benaderen, nas 2 --> back-up voor belangrijke data op nas 1 en zaken die niet heel erg zijn te verliezen als schijf kapot zou gaan, en dan extra portable disks met bijv foto's op andere locatie.

Deleted User

Ah duidelijk... Als niemand je tijdelijk kan helpen wellicht naar online opslag kijken. Wij zijn 18 dagen in IndonesiĆ« geweest en hebben een backup van onze foto's via een kleine laptop geĆ¼ploaded. Het ging daar als pindakaas door een rietje.. maar toch.

We hadden toen dropbox voor een maand geloof ik.

Ron_Z

Ik kan je evt helpen met 2x4TB (en een docking), woon in DB.

denoontje

#6
Quote from: Ron_Z on December  2, 2020, 07:12:41
Ik kan je evt helpen met 2x4TB (en een docking), woon in DB.
O nice daar moet ik denk ik ook beste ver mee kunnen komen. Pm wel even mijn 06 zodat we evt wat via whatsapp kunnen afstemmen[emoji1303][emoji1319]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Ron alvast bedankt voor je hulp....up and running!
Wat is dit toch een mooi forum met leuke hulpzame mensen!

Deleted User