HDMI kabel repareren

Started by s.tersteeg, November 30, 2020, 12:32:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s.tersteeg

Goedemorgen,

Via Tweakers hier terecht gekomen  ;)

Ik ben op zoek naar iemand die een HDMI kabel kan repareren. Ik durf dit zelf niet aan.

Wat is er gebeurd: in onze woning hebben wij een bios gemaakt in de kelder. Kabels allemaal weggewerkt in gestuckte muren en de HDMI kabel (10 meter, vrij dik) kon niet met de connectoren door de buis en dus ligt deze los in een koof die nu geheel gestuckt is. Kabel is helaas niet meer te verwijderen en een nieuwe kabel trekken is ook geen optie met 2 hoeken van 90 graden zonder buis.

Bij het aansluiten van de HDMI kabel naar Beamer en AV receiver is de connector (van de kabel) aan de kant van de AV receiver afgebroken (waarschijnlijk doordat iemand ooit op de connector heeft gestaan tijdens het stucken).

Aan de kant van de AV reciever is er de nodige overlengte (2 a 3 meter) maar aan de kant van de Beamer niet.

Dacht in eerste instantie dat doe ik wel ff. Losse connector gekocht die niet gesoldeerd hoeft te worden,  maar wat blijkt, niet alle 19 kabels van de HDMI zijn volgens mij standaard aangesloten richting beamer. Dit heb ik kunnen constateren door het uitpiepen van de connector aan de kant van de beamer en de losse draadjes aan de AV kant maar ik kan natuurlijk aansluitingen gemist hebben.

Dat heeft mij doen besluiten om dit toch maar niet zelf te proberen, heb er geen in in om de AV poort of Beamer poort op de blazen als er toevallig een draadje verkeerd zit...

Wie o wie kan en durft het aan om dit te repareren (tegen een redelijke vergoeding) of weet een bedrijf die dit ter plekke zou kunnen repareren.

Please help

PascalP

#1
wat foto's van de situatie zouden handig zijn. (ik kan het zelf zeker niet repareren, maar voor anderen wellicht?)
En ook aangeven waar ergens 'op locatie' is ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

s.tersteeg

Ik zal vanavond even wat foto's maken.

Locatie is de Achterhoek, 's-Heerenberg

pieper

Quote from: s.tersteeg on November 30, 2020, 13:10:26
Ik zal vanavond even wat foto's maken.

Locatie is de Achterhoek, 's-Heerenberg

Er zijn ook (optische) kabels met monteer bare stekkers te krijgen kun je die niet aan de oude kabel vastmaken en zo de kabel door de koof trekken?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

s.tersteeg

Bij deze de foto's


John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Edliver

Ik zou een nieuwe glasvezel nemen en deze wegwerken in de muur / plafond of plint hoek, deze zijn vele malen dunner dan een HDMI kabel en hebben een vele grotere bandbreedte !
Geen risico nemen !
Waarschijnlijk zal Je wel enkele meters extra moeten nemen om dit netjes te verwerken, maar dan heb Je een kabel die tijdsbestand is voor eventuele opwaarderingen i.v.m. nieuwe formaten / technieken.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.