problemen met DTS-HD MA - geen stemmen....

Started by Henkjan_O, November 29, 2020, 20:16:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

Ik heb nou iets raars: als ik op een BD dts-hd ma audio kies dan zijn de stemmen weg, muziek en andere geluiden zijn er gewoon wel. 
Kies ik de DD track dan gaat alles goed.  maar daar heb ik die BD's niet voor gekocht natuurlijk....   

m'n set:
- Oppo BDP-105EU
    ->  met HDMI naar ->
- Emotiva UMC-1
    -> rca naar 6 kanaals eindbak -> speakers

ik gebruik geen center, deze staat in zowel de Oppo als de Emotiva op "none"

iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

ps:  nog nooit eerder gemerkt, omdat ik tot nu toe geen BD's had (DVD's of streaming), ik had juist een paar BD's gekocht vanwege de betere audio (Das Boot, Once Upon a Time in the West; had ik ook al op DVD)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

CineSmurf

Waarschijnlijk stuurt ie alle stemmen naar de center, die jij dus niet hebt...
Toch ergens iets in een instelling. Laat je de conversie doen in de oppo of de versterker?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Henkjan_O

Quote from: CineSmurf on November 29, 2020, 20:27:48
Waarschijnlijk stuurt ie alle stemmen naar de center, die jij dus niet hebt...
maar met Dolby D of gewone DTS gaat t wel gewoon goed....

Quote from: CineSmurf on November 29, 2020, 20:27:48Toch ergens iets in een instelling. Laat je de conversie doen in de oppo of de versterker?
de decoding gebeurt in de Emotiva
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

CineSmurf

Heel vreemd. Maar moet ergens met die center te maken hebben. Kennelijk mixed ie de MA niet goed.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Henkjan_O

Quote from: CineSmurf on November 29, 2020, 21:05:01
Heel vreemd. Maar moet ergens met die center te maken hebben. Kennelijk mixed ie de MA niet goed.
een meerkanaals SACD (DSOTM) wordt ook netjes afgespeeld over HDMI (komt als PCM 88.2kHz 5.1 binnen op de Emotiva)
ik krijg ook geen geluid uit de analoge uitgang van de Oppo vreemd genoeg.  maar op de hoofdtelefoon hoor ik wel de stemmen van de film met dts-hd ma
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

quattronl

Alles reset naar default en dus vanaf 0 beginnen met inregelen?
Er moet nl iets mis zijn met een instelling ergens.

Succes d'r mee  :colgate:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Henkjan_O

Quote from: quattronl on November 30, 2020, 19:39:41
Alles reset naar default en dus vanaf 0 beginnen met inregelen?
^^  de windows aanpak  :D
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

ik heb de Oppo nu laten decoderen (HDMI output op LPCM gezet) en nu gaat t goed. 
Het lijkt er dus op dat de Emotiva wat vergeet bij t decoderen...
voorlopig werkt t zoals t hoort, kan ik m'n nw BD's tenminste luisteren zoals bedoeld

ik zal t nog wel even gaan uitzoeken wat t nou is in de Emotiva (net zoals ik moet uitzoeken waarom ik geen output heb op de 7.1 analoog)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)