Voeding NAS

Started by sschot, November 27, 2020, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sschot

Ik ben eens benieuwd en nieuwsgierig naar jullie ervaringen en inzichten.......

korte situatie schets, als achterliggende reden.
Ik heb in 1 kast en dus ook op 1 WCD aangesloten mijn audio componenten, mijn Netgear switch mbv IFI voeding en mijn Asustor NAS. Deze laatste wordt gevoed met een 12V 7,5A SPSP. In de kast staat een VE80 (filtered power distributor).

Nou vraag ik mij af of het nog enig effect heeft om de SPSP van de NAS te vervangen door een andere voeding? Ik kan nergens een IFI of dergelijk product vinden, wat zoveel vermogen kan leveren, dus dat lijkt in ieder geval geen optie. Alhoewel ik niet precies weet wat de NAS (4 bay) gebruikt aan totaal vermogen.

Andere optie zou een LPS zijn, deze zijn wel in grote vermogens te vinden, maar die kosten dan wel weer een behoorlijke smak centen.....

Een andere groep gebruiken voor de NAS zit er op korte termijn niet in, mogelijk wel in de toekomst, maar dan praat ik wel over 1 of 2 jaar verder zeg maar.

Benieuwd of iemand iets gedaan heeft met de voeding van de NAS en wat dat heeft betekent. Ik hoor het graag.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Woodroww

Quote from: sschot on November 27, 2020, 16:21:28

Benieuwd of iemand iets gedaan heeft met de voeding van de NAS en wat dat heeft betekent. Ik hoor het graag.

Ben ook benieuwd hiernaar. Kan me niet voorstellen dat dat uit zou maken, maar je moet niets uitsluiten. Memo to self: weer iets om je zorgen over te maken?  ???

Kjelt

#2
Als je die Netgear switch opent zie je twee of drie kleine smps zitten.
Heb er ergens een topic over gemaakt. Totaal zinloos dus.
Ethernet Netwerk is diferrentieel galvanischbgeisoleerd, mooier kan het niet.
Wat je kunt doen is al je "storende" apparatuur in een kooi van Faraday plaatsen zodat deze niet instralen op je audio kabels.
Maar de meeste winst is te halen tussen de oren, als je ontspannen luistert hoor en geniet je meer  ;)

Woodroww

#3
Quote from: Kjelt on November 27, 2020, 18:14:44
Totaal zinloos dus.
Ethernet Netwerk is diferrentieel galvanischbgeisoleerd, mooier kan het niet.

Bedankt, duidelijke uitleg, duidelijke uitspraak.