Advies digitale streamer (dus zonder ingebouwde)

Started by Woodroww, November 26, 2020, 17:33:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Woodroww

Dag,

Ben nieuw hier (nou ja, 15 jaar geleden hier ook lid geweest, maar ik kan me inloggegevens niet meer herinneren  :unsure:)

Ik ben op zoek naar een digitale streamer voor naar mijn hoofdtelefoon DAC/versterker. De gewenste outputs zijn SPDIC Coax en USB voor DSD.
Heb nu een Allo USB Bridge Signature met daarop een Allo Digone Signature voor ogen.

Maar vraag me af of er andere oplossing, die dus geen DAC aan boord hebben.

Het signaal moet gaan naar mijn Questyle CMA 12 Master.

Alle suggesties zeer op prijs gesteld  :)


vergeerr72

#1
Een minidsp SHD studio met die is waar duurder maar wel Dirac. Geen DSD...
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Woodroww

Bedankt voor de suggestie! Maar DSD is wel gewenst omdat ik DSD files heb  ;)

vergeerr72

Las ik ook later. Ik heb zelf net de allo usbridge signature besteld. Mooie black friday korting. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Woodroww

Ik had al besteld maar het stond in back order. Na de start van de Black Friday aanbieding het verschil teruggekregen. Weet niet of hier winkelnamen mogen worden genoemd, maar het verdient een pluim  :pompom:

vergeerr72

Is een winkel met nood-oplossingen [emoji6]. ....  Ik heb ook een batterypack gekocht zou  beter moeten klinken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Woodroww

Inderdaad, save our souls  :)  Welk batterypack heb je, die van Allo?

vergeerr72

Anker powercore essential 20000 pd. Ze konden geen kortere naam verzinnen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Woodroww

Mond vol  :smile:l. Ik heb de Allo Shanti meebesteld. Daar tegen over ga ik dan een zelfgebouwde contraptie van 4 D-batterijen in serie proberen. Kijken of ik verschil hoor.

vergeerr72

Quote from: Woodroww on November 26, 2020, 18:57:15
Mond vol  [emoji2]l. Ik heb de Allo Shanti meebesteld. Daar tegen over ga ik dan een zelfgebouwde contraptie van 4 D-batterijen in serie proberen. Kijken of ik verschil hoor.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen tzt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Heb zelf de Allo USBridge Signature met Shanti (enkel usb, dus zonder de Digione), ben er zeer tevreden van gebruik zelf moOde. DSD afspelen werkt zonder problemen en de streamer is zeer betrouwbaar, op het geluid is niets aan te merken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kermy

Ik val net dit topic binnen, en zie de recente opmerkingen over de Allo Usbridge signature, daar had ik ook interesse in.

Maar op mijn mail werd bij Allo niet geantwoord, daarom stel ik de vraag hier aan een gebruiker. Hoe bevalt deze oplossing in zijn geheel, dus geen plopjes, kraakjes en dropouts tijdens spelen, of andere zaken die van belang zijn voor de gebruikservaring.

En hoe vinden jullie deze zich verhouden tot andere streaming oplossingen die je hebt geprobeerd?

En met welke software er op, zelf leun ik richting Roon voor de bediening.


Met vriendelijke groet,

Kermy

vergeerr72

Ik heb hem nog niet en wil ook met moode gaan gebruiken. Maar je kan ropieee gebruiken om hem als roon endpoint te gebruiken.

Op forums kwam ik iets van pops/clicks tegen en dat was toen een combinatie van os versie en gebruikte driver. Dit speelde volgens mij alleen bij moode en moet moet nu opgelost zijn
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kermy

Quote from: vergeerr72 on November 27, 2020, 10:39:52
Ik heb hem nog niet en wil ook met moode gaan gebruiken. Maar je kan ropieee gebruiken om hem als roon endpoint te gebruiken.

Op forums kwam ik iets van pops/clicks tegen en dat was toen een combinatie van os versie en gebruikte driver. Dit speelde volgens mij alleen bij moode en moet moet nu opgelost zijn


Dat word dus nog even afwachten.

Maar Katwax schijnt wel uitgebreide gebruikservaringen te hebben met het apparaat, Katwax, kom er maar in.


Met vriendelijke groet,

Kermy

BMW850

Hier staat omschreven om moode met roon als endpoint te gebruiken dit werkt perfect op de usbridge signature.
http://moodeaudio.org/forum/showthread.php?tid=31

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Woodroww

Quote from: vergeerr72 on November 26, 2020, 18:58:39
Ben benieuwd naar jouw ervaringen tzt.

Zal het posten. Maar nu eerst nog de spullen binnen krijgen.

Woodroww

Quote from: kermy on November 27, 2020, 10:35:21
Ik val net dit topic binnen, en zie de recente opmerkingen over de Allo Usbridge signature, daar had ik ook interesse in.

Ik heb eerst een soort proof of concept gebouwd met enkel een Pi 4. Daar Moodi opgezet en een USB 2 uitgang van de Pi gebruikt naar mijn DAC.

Dat werkte prima. Heb tot 384Khz/24b en DSD256 en alles daaronder gespeeld. Geen tiks of wat dan ook. Dus dat stemt hoopvol :smile:

naish123

Als je Roon hebt dan kun je Silent Angel VitOs gebruiken. 

https://community.roonlabs.com/t/silent-angel-vitos/90551/19


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

kermy

Vanmiddag de knoop doorgehakt en een passief gekoelde NUC besteld.

Met vriendelijke groet,

Kermy

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

kermy

Dit heb ik besteld bij Minipc.eu,

Behuizing,
Akasa, passive Ivy NUC bean canyon

Moederbord,
Intel NUC8I5BEH

Geheugen 2 maal,
Crucial ValueRAM 8GB DDR4 SODIMM CL19 (2666MHz)

Harde schijf,
250GB Samsung 970 EVO Plus SSD (3500MB/s-2300MB/s)

Vanwege Black Friday word de zaak gratis in elkaar gezet.

Ik kwam op 627 euro ex verzenden.


Met vriendelijke groet,

Kermy   


DofN

Mooie aankoop!

Wat je  nog kan overwegen is om eerst gratis Daphile te installeren om de geluidskwaliteit van je NUC te testen. Bevalt dat goed, dan kan je altijd nog duurdere software met meer functionaliteit kopen.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

kermy

Ik heb al een proefaccount op Roon genomen. En van het weekend eerst maar eens de geleende Innuos Zen Mini mk3 aansluiten met zijn Keces P8 voeding.

Eens kijken of dat de Aries mini voorbij gaat, en belangrijker, en als ja, hoeveel gaat deze dan voorbij. Dat word dan de referentie waar de NUC aan moet gaan tippen.

Op de Innuos draait Roon server en bridge, vandaar dat ik nu een proefaccount genomen heb.

Bij Alternate nog een Black Friday deal gescoord, namelijk een Samsung 1TB SSD sata voor een fractie onder de 100 euro.
Mocht de NUC niet doen wat ik er van wil, of niet op het niveau wat ik er van verwacht, dan kan ik hem altijd nog bombarderen tot server only, en in de meterkast plaatsen. Dan kan ik met de Aries mini als Roon endpoint testen wat hij daarvan maakt.

Alles is dan wel te bedienen met de Roon app op de telefoon, en daar wilde ik nou net naartoe.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Woodroww

Quote from: doorofnight on November 27, 2020, 22:03:27
Wat je  nog kan overwegen is om eerst gratis Daphile te installeren om de geluidskwaliteit van je NUC te testen.

Neem aan dat je dan de USB uitgang van de NUC gaat gebruik. Want ik denk niet dat er een coax SPDIF op zit?

katwax

Quote from: kermy on November 27, 2020, 10:42:32
Dat word dus nog even afwachten.

Maar Katwax schijnt wel uitgebreide gebruikservaringen te hebben met het apparaat, Katwax, kom er maar in.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Ik gebruik hem dus enkel met usb out naar de Kii Control.
Software is moOde, bevalt me, dus nog niets anders gebruikt enkel af en toe is een update gedaan. Nu moOde is iets minder vriendelijk bij verzamel/various artists albums als de tags niet goed staan, maar dat is op te lossen door de tags goed te zetten.
Plops of dropouts heb ik nooit, ook niet haperen, heb wel direct toen de driver erbij gezet, ondertussen zit die gewoon in moOde ingebakken.
Bij vorige versie van moOde had ik heel af en toe dat de spotify connect niet werkte, maar dat was misschien 1x in 2 of 3 maanden, met de nieuwste versie waarin dit is aangepakt nog niet voor gehad.
Hiervoor had ik een HTPC met Daphile op deze vond ik op zich ook stabiel, maar moOde op de Allo USBridge is nog veel betrouwbaarder. Het werkt gewoon is altijd beschikbaar, geen dropouts (had ik soms wel met Daphile), eigenlijk beste streamer die ik al heb gehad.
In verleden ook enkel versies van Linn DS gehad.

Qua geluid is het zeker niet slechter dan de HTPC, is het beter, mja nooit de moeite gedaan om het te vergelijken, de htpc was met een fan en die hoorde ik soms, ook was die iets minder betrouwbaar.
Als je dan naar de prijs kijkt dan was de Linn DS veel duurder, de HTPC was bijna zelfde prijs dan is voor mij de Allo USBridge Signature met Shanti overduidelijk de winnaar. Echter mag je niet vergeten dat er wel wat jaren tussen zitten en streamers zijn wel qua evolutie snel beter geworden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543