Teleskopos — Fullrange Constant Directivity

Started by Koen K, November 25, 2020, 12:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Oh ja, en het is natuurlijk belangrijk om de Teleskopos van de Fibonacci te kunnen onderscheiden  ;)

Kwabbernoot

Zekers. Nu is het alleen hopen dat Hans smaak heeft.  ::)

Groeten...

Koen K


chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K


Kwabbernoot

#155
 :laugh: :laugh: :laugh:

Trabuca

Quote from: Koen K on March  4, 2021, 12:01:37
Zojuist bericht gekregen van de fabrikant van de baffles. Ze zijn klaar en gaan vandaag op transport... De zwarte set is voor Hans, de naturel gekleurde voor mij. Spannend!
Mooi! Beide zijn geanodiseerd neem ik aan?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Koen K

Inderdaad, eerst gestraald met glasparels en daarna geanodiseerd. Kan niet wachten om ze in mijn handen te hebben   :happy:

Timvg


morca

Quote from: Koen K on March  4, 2021, 12:01:37
Zojuist bericht gekregen van de fabrikant van de baffles. Ze zijn klaar en gaan vandaag op transport... De zwarte set is voor Hans, de naturel gekleurde voor mij. Spannend!
Erg mooi Koen  :worship:

Contour

Mooi hoor! Wat kost dat nou ongeveer zo'n baffle laten frezen uit massief alu?

chansig

Quote from: Kwabbernoot on March  4, 2021, 12:20:58
Zekers. Nu is het alleen hopen dat Hans smaak heeft.  ::)

Groeten...

Zoals je inmiddels al hebt begrepen: niet. :D

Voor mij is het eruit zien niet zo'n heel groot issue. Dus ik laat het grotendeels van Koen afhangen. Ik vond dan wel een zwarte baffle mooier dan een zilver kleurige. Zien er sowieso spectalair uit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Quote from: Contour on March  5, 2021, 17:44:15
Mooi hoor! Wat kost dat nou ongeveer zo'n baffle laten frezen uit massief alu?

Nou, dat is nog niet helemaal duidelijk (want afhankelijk van wat de douane er eventueel nog bovenop gaat doen), maar het produceren en verzenden was iets meer dan 400 euro per stuk. Da's dan frezen + schroefgaten tappen, parelstralen, anodiseren, en per vliegtuig verzenden.

HJ

Quote from: Koen K on March  5, 2021, 18:32:31
Nou, dat is nog niet helemaal duidelijk (want afhankelijk van wat de douane er eventueel nog bovenop gaat doen), maar het produceren en verzenden was iets meer dan 400 euro per stuk. Da's dan frezen + schroefgaten tappen, parelstralen, anodiseren, en per vliegtuig verzenden.
Heb je zelf het 3D ontwerp aangeleverd?

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

chansig

Wees maar blij dat ik niet weet wat het betekent. Maar ik voel dat het een reportje to het modje waardig is.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K


HJ

Quote from: chansig on March  5, 2021, 19:13:41
Dat heb ik gedaan.  :D

Gr. Hans
Ah, en toen laten frezen?
In het buitenland begrijp ik?

Koen K

#169
Klopt, in China.

Hans maakt iets wat voor een grapje door moet gaan. ;)

HJ

Quote from: Koen K on March  5, 2021, 21:33:10
Klopt, in China.

Hans maakt iets wat voor een grapje door moet gaan. ;)
Snap ik[emoji38]
Mooi gemaakt, maar waarom China?
Kosten? Hier zijn ook bedrijven die zoiets kunnen lijkt me.

Koen K

Misschien wel. Ik ken dit bedrijf (HLH prototypes) toevallig goed omdat ik er zakelijk al vaker bestellingen heb geplaatst. Hun freeswerk (zowel in metaal als plastics) is echt heel mooi, een stuk beter dan wat ik van Nederlandse leveranciers tot nu toe heb ontvangen. Ook qua levertijd en communicatie doen ze het uitstekend. Dus eigenlijk vanwege kwaliteit, prijs en gemak  :smile:

Er zullen allicht vergelijkbare partijen in Nederland zijn, maar ik heb ze nog niet gevonden.

HJ

Quote from: Koen K on March  6, 2021, 00:00:03
Misschien wel. Ik ken dit bedrijf (HLH prototypes) toevallig goed omdat ik er zakelijk al vaker bestellingen heb geplaatst. Hun freeswerk (zowel in metaal als plastics) is echt heel mooi, een stuk beter dan wat ik van Nederlandse leveranciers tot nu toe heb ontvangen. Ook qua levertijd en communicatie doen ze het uitstekend. Dus eigenlijk vanwege kwaliteit, prijs en gemak  [emoji2]

Er zullen allicht vergelijkbare partijen in Nederland zijn, maar ik heb ze nog niet gevonden.
"Grappig" dat de Chinezen het beter kunnen dan wij hier [emoji38]

Btw, Ik weet mss wel een bedrijf die zoiets prima kan maar geen idee kwa kosten.


Koen K

Ze kunnen het denk ik vooral beter voor kleine oplages tegen een relatief gunstige prijs. Voor de meeste Nederlandse partijen die professioneel genoeg zijn om zulk werk echt goed te doen is dit een beetje gerommel in de marge. 4 stuks is dan meer een gunst dan een order  ;)

Maar misschien is dat wat te algemeen gesteld. In ieder geval altijd interessant als je me in de richting kunt wijzen van zulke bedrijven. Mijn collega onderhoudt een soort "pool" van leveranciers die verschillende sterke kanten hebben.

kermy

Quote from: Koen K on March  6, 2021, 08:02:54
Ze kunnen het denk ik vooral beter voor kleine oplages tegen een relatief gunstige prijs. Voor de meeste Nederlandse partijen die professioneel genoeg zijn om zulk werk echt goed te doen is dit een beetje gerommel in de marge. 4 stuks is dan meer een gunst dan een order  ;)

Maar misschien is dat wat te algemeen gesteld. In ieder geval altijd interessant als je me in de richting kunt wijzen van zulke bedrijven. Mijn collega onderhoudt een soort "pool" van leveranciers die verschillende sterke kanten hebben.

Probeer het eens bij ZME in de Meern, top kwaliteit, moet ook wel, levert onder andere aan de vliegtuigindustrie en olie en gas industrie.

https://zme.nl/nl/

Met vriendelijke groet,

Kermy