Author Topic: MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)  (Read 29705 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline hifiman

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 184
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
Re: MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)
« Reply #375 on: October 22, 2020, 16:20:43 »
Ik weet dat de nieuwste dikste kaarten er in gaan ( komen ). Dat is het allerbelangrijkste voor madVR.
De rest is niet zo belangrijk.
CPU ook wel hoor, als die de bottle neck is dan heb je niet zoveel aan je snelle grafische kaart..

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 943
  • First i was blind, but now i see
« Reply #376 on: October 22, 2020, 21:47:15 »
Oke oke, maar die hoeft niet zo dik te zijn toch?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline Harry HT

• "I like to watch"
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+3)
  • Total likes: 110
  • Ik hoor wat ik wil horen...
« Reply #377 on: June 27, 2021, 09:19:50 »
https://www.avforums.com/reviews/madvr-envy-extreme-video-processor-review.18746

madVR Envy Extreme Video Processor Review

ďThe big selling point is madVR's amazing frame-by-frame HDR dynamic tone mapping (DTM)Ē

Extreme performance at an extreme price!

Gegroet,

Harry

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Offline hifiman

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 184
  • (voorheen bekend onder de naam "audioloog")
« Reply #378 on: June 27, 2021, 09:58:40 »
Yep daarom kies ik voor dezelfde extreme performance tegen betaalbare prijs  :pompom:
« Last Edit: June 27, 2021, 09:58:54 by hifiman »

Online DustinV

« Reply #379 on: June 27, 2021, 10:03:15 »
Ben nog steeds benieuwd wanneer de eerste kopieŽn van het apparaat verschijnen. Lijkt me simpel om zo'n apparaat te maken. Het is immers een gewone pc. Ik geloof namelijk niet dat er custom capture cards of videokaarten gebruikt worden.
Als iemand zijn madvr zou delen zodat die opengemaakt kan worden is het denk ik niet meer dan dezelfde hardware aanschaffen en de HD met besturingssysteem klonen.

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 943
  • First i was blind, but now i see
« Reply #380 on: June 27, 2021, 10:27:42 »
Yep daarom kies ik voor dezelfde extreme performance tegen betaalbare prijs  :pompom:

Hahahahahahahahaha!
Zo is het!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Online Teejoo

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 1425
    • Teejooscoop
« Reply #381 on: June 27, 2021, 10:44:05 »
Ben nog steeds benieuwd wanneer de eerste kopieŽn van het apparaat verschijnen. Lijkt me simpel om zo'n apparaat te maken. Het is immers een gewone pc. Ik geloof namelijk niet dat er custom capture cards of videokaarten gebruikt worden.
Als iemand zijn madvr zou delen zodat die opengemaakt kan worden is het denk ik niet meer dan dezelfde hardware aanschaffen en de HD met besturingssysteem klonen.
Maar juist die HDMI input card lijkt me een van de grotere uitdagingen?

Online Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #382 on: June 27, 2021, 11:15:20 »
https://www.avforums.com/reviews/madvr-envy-extreme-video-processor-review.18746

madVR Envy Extreme Video Processor Review

2 dingen springen er voor mij negatief uit: fan noise, maar zeker ook "the Pro also can't apply DTM to 4K/60p HDR discs'... Dat vind ik dus echt niet kunnen, ook al zijn er maar 2 discs. Het behoord gewoon tot de specificaties van UHD discs. Kan de Lumagen dat wel?

Verder heeft dat ding geweldige mogelijkheden in combinatie met een scope screen.
« Last Edit: June 27, 2021, 11:20:31 by Teejoo »

Offline buckler

« Reply #383 on: June 27, 2021, 11:43:05 »
2 dingen springen er voor mij negatief uit: fan noise, maar zeker ook "the Pro also can't apply DTM to 4K/60p HDR discs'... Dat vind ik dus echt niet kunnen, ook al zijn er maar 2 discs. Het behoord gewoon tot de specificaties van UHD discs. Kan de Lumagen dat wel?

Verder heeft dat ding geweldige mogelijkheden in combinatie met een scope screen.

Ja die quote snap ik totaal niet want de Pro doet op zijn slofjes 4K/60p. Nul probleem.
Hij doet geen 8K/60/120 maar de hdmi 2.1 en kaart upgrade komt ook voor de Pro en dan gaat hij het wel doen. Dit is mij door Mathias zelfs beloofd dat dit komt.
De fan is noise is ook zo'n puntje wat ik niet snap. Als je hem in een open rek zet kan hij op de silent mode en dan hoor je hem vrijwel niet. Zet je hem in een dichte kast met het deurtje open dan heb ik hem in standje 2 (van de 3) en dan hoor ik hem draaien maar zodra de film begint en er komt iets geluid uit je luidsprekers dan valt hij al niet meer op.
De AC Infinity cooling unit die op mijn sub amp staat klinkt op standje 1 bv al harder dan de Envy op standje 2.
In de laatste beta firmware zijn ze ook bezig met de temperaturen en de fans en ondanks ik hem op standje twee heb kan ik qua temp makkelijk terug naar de silent mode.
Verder die 10 die hij geeft snap ik dan weer wel LOL  :clapping:
Kost (te)veel maar ik ben er nog steeds enorm blij mee dat ik toen de stap heb gezet.
JVC NX9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Screen Research Fixed Supreme 2.40:1 , Lyngdorf MP-50 , MK Sound surround 2520P (5X) - X12 push pull (2X) , ROGOZ-audio 1QR250 speaker stands , Oppo UDP 203 , Isotek

Online DustinV

« Reply #384 on: June 27, 2021, 11:52:30 »
Maar juist die HDMI input card lijkt me een van de grotere uitdagingen?

Denk dat dat meevalt
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179757.0
😅

Online Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #385 on: June 27, 2021, 18:43:54 »
Denk dat dat meevalt
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179757.0
😅
Hahaha!

Maar dan vraag ik me af waarom we dan geen madvr pcís zien die hetzelfde doen als de envy met content via die ingang.

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+11)
  • Total likes: 986
  • I love the HTforum
« Reply #386 on: June 27, 2021, 18:49:19 »
Hahaha!

Maar dan vraag ik me af waarom we dan geen madvr pcís zien die hetzelfde doen als de envy met content via die ingang.

Ik ken zelfs iemand die MadVR draait en het gebruikt om real time Laserdiscs te upscalen middels een capture card naar 4K op zijn N7.
BD/UHD Films doet hij wel zelf rippen en van lokale HDD afspelen via MadVR.
Kelder HT 7.4.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS270 21:9 - Bryston SP4 + Hypex nCore amplification (Triple NC500DM + 6 channels NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 4x MK Sound S150T - 2x MK Sound MP150 - 4x Ken Kreisel DXD-12012 - Oppo UDP-203 CineMike Stufe 2 - Zidoo Z1000 Pro

Online Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 2434
  • I also love the HTforum
« Reply #387 on: June 27, 2021, 19:07:27 »
Ik ken zelfs iemand die MadVR draait en het gebruikt om real time Laserdiscs te upscalen middels een capture card naar 4K op zijn N7
Dat heeft alleen zin voor titels die nooit op (4k) bluray zijn uitgebracht.
Je mist zoveel informatie en de encodering is analoge 525/625 lijnen video........

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+11)
  • Total likes: 986
  • I love the HTforum
« Reply #388 on: June 27, 2021, 19:12:02 »
Dat heeft alleen zin voor titels die nooit op (4k) bluray zijn uitgebracht.
Je mist zoveel informatie en de encodering is analoge 525/625 lijnen video........

Zijn hardcore Laserdisc liefhebbers, spelen dan ook met HLD-X0 spelers die je denk ik tegen dezelfde prijs koopt als een Oppo 205 tegenwoordig (of nog duurder).
Gaat die gasten gewoon erom een zo goed mogelijk plaatje uit een LD te persen.
En dan is er inderdaad diverse content die nooit op een ander formaat verschenen is, of verschenen is in aangepaste uitgaves (Star Wars het grootste voorbeeld).

Afijn, of hetzelfde mogelijk is met een HDMI capture card en HDCP stripper, echt geen enkel idee :)
Kelder HT 7.4.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS270 21:9 - Bryston SP4 + Hypex nCore amplification (Triple NC500DM + 6 channels NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 4x MK Sound S150T - 2x MK Sound MP150 - 4x Ken Kreisel DXD-12012 - Oppo UDP-203 CineMike Stufe 2 - Zidoo Z1000 Pro