Voorstellen en set (sschot)

Started by sschot, November 21, 2020, 22:00:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sschot

vandaag even mijn Viborg powercable aan de apparaatzijde opengeschroefd, om te kijken of de Chinezen de afscherming aan deze kant netjes los hebben laten liggen tov de aarde



Ik moet zeggen dat het mooi in elkaar zit, dat viel me eigenlijk best mee



Wel behoorlijke dikke aders, is ook wel een behoorlijk stugge kabel





Deze kabel gebruikte ik "vroeger" voor mijn versterker, maar nu gebruik ik hem voor mijn BS Node 2i
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

De nieuwe Atoll



de achterkant



voorzien van afschermdopjes op mijn niet gebruikte aansluitingen

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

De Bluesounds Node 2i



en ook met de afgedopte niet gebruikte i/o

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

De VE80, in de kast welke ik gebruik voor de voeding van de diverse componenten

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

De Supra PLY3.4S bekabeling in de kast



De shielding van de PLY sluit ik aan op de behuizing van de Atoll, waardoor deze dan ook aan aarde ligt.

Ik heb met reden voor een afgeschermde luidspeker kabel gekozen, te weten

1. langs de kabel loopt de netwerkkabel van mijn router naar mijn switch. Dit is een eenvoudige kabel. Waarvan ik niet weet in hoeverre deze afgeschermd is.

2. de kabel loopt langs mijn aquarium, waar diverse led verlichting in zit op zowel 12V als 24V. Deze verlichting wordt wel gevoed via Mean Well UHP voedingen, voorzien van een ingebouwd PFC schakelcircuit.

Hierover later nog wel wat meer
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Supra LoRad power cable



Chord interlink



Qed coax kabel



Verder heb ik nog een bluetooth tranceiver die ik soms gebruik, met een chinese kabel van RCA naar 3,5mm jack



NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

en dan hebben we nog de Chord 2Qute DAC





Met een verloop van BNC naar RCA

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot



en het hele swikkie in de kast. Je ziet hier nog een lineaire voeding staan, deze is nu nog buiten gebruik. Ik ga deze icm een andere voedingsprint gebruiken voor mijn Node 2i. Maar het aansluiten en beluisteren volgt later nog

De versterker staat iets omhoog, omdat ik het handig vind om hier met mijn BT unit uit te komen. Ik vind het iets minder mooi, maar zie dit toch het grootste deel van de tijd niet.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sschot

sinds vandaag staan de B&W's op een set outriggers, welke op GAIA III voeten staan.

Echt geweldig wat dit doet, enorm tevreden mee!



Verder de voeding van mijn Node 2i vervangen door een nieuwe PCB en voeding van Fidelity Audio.

Met deze twee aspecten zijn de harde/schelle problemen die ik nog hoorde, in ieder geval bij een aantal opnamen verdwenen. Ze zaten uiteindelijk dus niet voor 100% in de opname.

Het luisteren geeft nu wel een WHOUW effect, ben enorm tevreden met gemaakte stappen en het resultaat.

Nu voorlopig genieten en mogelijk ooit nog een keer een LS upgrade, maar voorlopig ff niet.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Richi

Al je apparatuur heb ik voorbij zien komen in dit topic, maar welke B&W luidsprekers heb je eigenlijk?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

sschot

Quote from: Richi on January  6, 2021, 10:49:38
Al je apparatuur heb ik voorbij zien komen in dit topic, maar welke B&W luidsprekers heb je eigenlijk?

B&W DM603 S3, ondertussen oude beestjes, maar wel heel tevreden over, nog steeds...
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Geert (gvc)

Quote from: sschot on December  2, 2020, 14:31:09


en het hele swikkie in de kast. Je ziet hier nog een lineaire voeding staan, deze is nu nog buiten gebruik. Ik ga deze icm een andere voedingsprint gebruiken voor mijn Node 2i. Maar het aansluiten en beluisteren volgt later nog

De versterker staat iets omhoog, omdat ik het handig vind om hier met mijn BT unit uit te komen. Ik vind het iets minder mooi, maar zie dit toch het grootste deel van de tijd niet.
De versterker zou wel wat meer ademruimte kunnen gebruiken met die apparaten er zo bovenop, die kan behoorlijk wat warmte produceren. Best alles erboven op een schap zetten.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

sschot

Quote from: gvc on January  6, 2021, 12:24:56
De versterker zou wel wat meer ademruimte kunnen gebruiken met die apparaten er zo bovenop, die kan behoorlijk wat warmte produceren. Best alles erboven op een schap zetten.

extra plank in de kast monteren staat inderdaad nog op de planning, maar ik voel regelmatig en de versterker wordt niet eens lauw, dus de temperatuur ontwikkeling valt reuze mee! Maar heeft wel de aandacht.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Ralf67

Na je bericht over outriggers met de Isoacoustics Gaia 3 ook maar 2 setjes besteld.

Komen voorlopig onder een paar Scan Speak TL luidsprekers.

Mooie strakke set zo.

Geert (gvc)

Quote from: sschot on January  6, 2021, 13:28:39
extra plank in de kast monteren staat inderdaad nog op de planning, maar ik voel regelmatig en de versterker wordt niet eens lauw, dus de temperatuur ontwikkeling valt reuze mee! Maar heeft wel de aandacht.
Ik heb dezelfde versterker en die wordt meer dan lauw, met 5cm vrije ruimte erboven en aan laag volume. Heel normaal voor een klasse AB versterker met vrije hoge BIAS instelling, en aangezien de versterker geen externe koelvinnen heeft moet hij alle warmte langs boven kwijt kunnen, en kan de warmte intern behoorlijk oplopen vooraleer je aan de buitenkant merkt dat hij het niet meer trekt.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

sschot

#41
Vandaag eens het standby opgenomen vermogen van de stereo met NAS en netwerk switch gemeten, phooooeeeeee



Gewoon ongeveer 550 kWh per jaar, toch serieus om het zo maar te zeggen
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

jahtari

Quote from: sschot on January 13, 2021, 23:36:16
Vandaag eens het standby opgenomen vermogen van de stereo met NAS en netwerk switch gemeten, phooooeeeeee



Gewoon ongeveer 550 kWh per jaar, toch serieus om het zo maar te zeggen
Denk maar dat je grotendeels je huis ermee verwarmt.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Hannibal_

Quote from: sschot on January 13, 2021, 23:36:16
Vandaag eens het standby opgenomen vermogen van de stereo met NAS en netwerk switch gemeten, phooooeeeeee



Gewoon ongeveer 550 kWh per jaar, toch serieus om het zo maar te zeggen

Best veel voor stand-by... slaapt je NAS dan ook?

(Wie heeft die app geschreven? Wattage... voltage...)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

sschot

Quote from: Hannibal_ on February  7, 2021, 13:09:37
Best veel voor stand-by... slaapt je NAS dan ook?

(Wie heeft die app geschreven? Wattage... voltage...)

De NAS "slaapt" zover ik weet nooit, heb alles mbt energiebeheer in ieder geval uit staan.

De APP is van Voltcraft, icm de SEM6000
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Hannibal_

Quote from: sschot on February  7, 2021, 14:52:35
De NAS "slaapt" zover ik weet nooit, heb alles mbt energiebeheer in ieder geval uit staan.

De APP is van Voltcraft, icm de SEM6000

Dan zal die misschien dat vermogen pakken?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

sschot

Quote from: Hannibal_ on February  8, 2021, 06:10:26
Dan zal die misschien dat vermogen pakken?

Ik denk het meeste inderdaad, 4 schijven + "beheer" en heeft een 90w voeding, dus dat je kan wel wat vermogen trekken
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5