Yippie

Author Topic: Scansonic & Raidho onbekend en onbemind?  (Read 26417 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1098
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Re: Scansonic & Raidho onbekend en onbemind?
« Reply #225 on: July 22, 2020, 21:13:17 »
Ooit al Quadral geluisterd? Voor alleen HT of met genoeg ruimte vind ik dat ook erg fraai klinken.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, Kingpin Tripath, LG CX6LA, RPi + PiCorePlayer, BlueSound Node 2i, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline WillyP

« Reply #226 on: July 22, 2020, 21:51:12 »
Of anders Audiovector. De modellen die ik heb gehoord, vond ik ook de moeite waard.

WillyP

Offline Cobraatje

« Reply #227 on: July 23, 2020, 23:10:45 »
Dat is ook een fraai merk, maar ik blijf eerst bij Raidho misschien ooit een Raidho C1 :)

Ooit al Quadral geluisterd? Voor alleen HT of met genoeg ruimte vind ik dat ook erg fraai klinken.
Wel ooit gehoord, weet niet meer welke types.
Staat mij nog van bij erg dynamisch maar redelijk bruut en weinig verfijning.
Lijkt mij idd meer voor HT, hoewel ik zelf met HT detail, goede weergave van muziek e.d. ook erg belangrijk vind.

Offline Cobraatje

« Reply #228 on: July 24, 2020, 11:55:53 »
Ik kom er na wat meer luisteren wel achter dat de ribbon, ondanks dat de luidsprekers achterover hellen, te laag zit.
Dit euvel heb ik wel vaker, de hoogte van de tweeter is meestal niet berekend op iemand van 1.99m lang ;)

Dus op zoek naar een stukkie steen van ca.7-10 cm dik of een plateau.
Als iemand nog tips heeft over een betaalbare goede en fraaie(geen stoeptegen, betonblok e.d.) oplossing, dan hoor ik dat graag.

edit:typo
« Last Edit: July 24, 2020, 11:56:59 by Cobraatje »

Offline TabCam

« Reply #229 on: July 24, 2020, 12:02:11 »
De luidspreker iets achterover hellen?
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, Kingpin Tripath, LG CX6LA, RPi + PiCorePlayer, BlueSound Node 2i, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline VANZOMERENG

« Reply #230 on: July 24, 2020, 12:04:52 »
Een lagere bankstel kopen   ;D
Luidsprekers: B&W 702S2, Amp: Rotel RA-1592, DVD: Denon DVD-3800BD, Streamer/Dac: Pioneer N70-A, Koptelefoon: AKG-701

Offline gvc

« Reply #231 on: July 24, 2020, 12:14:35 »
Als iemand nog tips heeft over een betaalbare goede en fraaie(geen stoeptegen, betonblok e.d.) oplossing, dan hoor ik dat graag.
Om maat laten maken in natuursteen of composiet, zo duur is dat niet.
Cabasse Murano - Atoll IN200 Signature - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Offline TabCam

« Reply #232 on: July 24, 2020, 12:39:34 »
Of, als je maar één luisterplek hebt, de driver 90 graden roteren. Dan krijg je de mooie horizontale dispertie verticaal.

Offline toetertje

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 199
  • I love the HTforum
« Reply #233 on: July 24, 2020, 12:57:58 »
Of de isoacoustics aperta.  :unsure:

Offline Rob_Dingen

« Reply #234 on: July 24, 2020, 15:38:35 »
Of, als je maar één luisterplek hebt, de driver 90 graden roteren. Dan krijg je de mooie horizontale dispertie verticaal.
En dan heb je horizontaal niets meer over, en dat is net het belangrijkste.

Rob

Offline TabCam

« Reply #235 on: July 24, 2020, 18:55:08 »
En dan heb je horizontaal niets meer over, en dat is net het belangrijkste.

Rob
Snap niet waarom dat belangrijk is als je maar één luisterpositie hebt??

Offline Rob_Dingen

« Reply #236 on: July 24, 2020, 19:01:58 »
Snap niet waarom dat belangrijk is als je maar één luisterpositie hebt??
Stereo beeld staat of valt voor een groot deel door goede horizontale afstraling.
En dat zorgt ook voor een grotere Sweet spot.
Als je slechte horizontale afstraling hebt moet je je hoofd in een bankschroef vast zetten.

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+48)
  • Total likes: 259
« Reply #237 on: July 24, 2020, 19:18:38 »
Ik kom er na wat meer luisteren wel achter dat de ribbon, ondanks dat de luidsprekers achterover hellen, te laag zit.
Dit euvel heb ik wel vaker, de hoogte van de tweeter is meestal niet berekend op iemand van 1.99m lang ;)

edit:typo
Waarom maak je niet een mal van betonplex en maak jezelf iets wat je mooi vind ?

Kan met beton maar, ook bijvoorbeeld met epoxy
JBL 305 MK2 * NAD C658 * geen sub meer * Grimm TPR * Belden/Supra netwerk & powercords

Offline TabCam

« Reply #238 on: July 24, 2020, 23:18:31 »
Stereo beeld staat of valt voor een groot deel door goede horizontale afstraling.
En dat zorgt ook voor een grotere Sweet spot.
Als je slechte horizontale afstraling hebt moet je je hoofd in een bankschroef vast zetten.
Afhankelijk van de driver kan het best meevallen. Het is echt geen 0 graden. Een grotere sweet spot is vooral voor HT nodig.

Offline Cobraatje

« Reply #239 on: July 25, 2020, 08:56:45 »
Dank voor de tips, ga wat tips checken.

De luidsprekers helt al achterover maar door mijn lengte mis ik de sweetspot van de ribbon.
Als ik op de bank onderuit zak dan verbetert het geluid.

90% roteren, buiten dat het belachelijk lijkt, verandert het klankbeeld ook negatief.
Voor de grap even uitgeprobeerd.

Offline RvD

« Reply #240 on: July 25, 2020, 10:02:29 »
Dat is ook een fraai merk, maar ik blijf eerst bij Raidho misschien ooit een Raidho C1 :)
Wel ooit gehoord, weet niet meer welke types.
Staat mij nog van bij erg dynamisch maar redelijk bruut en weinig verfijning.
Lijkt mij idd meer voor HT, hoewel ik zelf met HT detail, goede weergave van muziek e.d. ook erg belangrijk vind.

Je weet toch dat CineMike in zijn referentie set met Aurum Quadral speelt. Je componenten zijn de perfecte match en zeker de 9 serie daar is de Ribbon tweeter nu ook helemaal zelf in Duitsland ontwikkeld. Hier heb je een goede afbeelding van de nieuwe Ribbon http://r9volution.com/de als fronts is een vloerstaander met de drukkamer het mooist. Om je hele set om te moeten gooien is natuurlijk wel een dingetje maar mocht je andere merken overwegen zijn deze zeker een demo waard.
Surround set: Acurus ACT 4 - Aurum Electronics + M8 (4x) + M10 (3x) - Quadral Aurum Vulkan 9 - Quadral Aurum Base Titan VIII - Quadral Phase R6 - Dual Rel 212/SE- Inakustik - Kordz EVX - Funk BS2 - Goldkabel - Panasonic TX-65DXW904 - Lapp - AudioQuest - 2 aparte stroomgroepen - Essential Audio Tools - PS5 - Zidoo UHD3000 - Sony UBP-X800M2 CineMike - Harmony Elite - Linn Akurate DS/2 - Innuos Mini MKII - Bonn N8

Offline Ralf67

• Trade Count: (+8)
  • Total likes: 377
  • I love the HTforum
« Reply #241 on: July 25, 2020, 14:56:06 »
En van die hele dure fancy dempers eronder ?
« Last Edit: July 25, 2020, 14:57:12 by Ralf67 »
Scan Speak Optimo by Tony Gee en Impuls Black Magic , Xavian center
SVS PC13 Ultra en PB 12 Plus ,Denon x4500 Dolby Atmos,Exposure 3010 S2 monoblokken  UHD 4K Samsung 65 inch Qled,Dolby Atmos  5.2.4 met B&W LM1 (4x)

Offline Rob_Dingen

« Reply #242 on: July 25, 2020, 19:22:20 »
Afhankelijk van de driver kan het best meevallen. Het is echt geen 0 graden. Een grotere sweet spot is vooral voor HT nodig.
Nee is inderdaad niet 0 maar onder 15 graden kun je al flink wat ellende krijgen.
Maar als je denkt dat dat alleen voor HT geld prima.

Rob

Offline Cobraatje

« Reply #243 on: July 25, 2020, 20:22:01 »
Je weet toch dat CineMike in zijn referentie set met Aurum Quadral speelt. Je componenten zijn de perfecte match en zeker de 9 serie daar is de Ribbon tweeter nu ook helemaal zelf in Duitsland ontwikkeld. Hier heb je een goede afbeelding van de nieuwe Ribbon http://r9volution.com/de als fronts is een vloerstaander met de drukkamer het mooist. Om je hele set om te moeten gooien is natuurlijk wel een dingetje maar mocht je andere merken overwegen zijn deze zeker een demo waard.

Gemodificeerde Quadrals toch?
Nog niet gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen.
Zou een leuke vergelijking zijn de ribbon van Raidho tegen die van Quadral.

Gezien hoe fraai Raidho klinkt heb ik geen veranderplannen en het zou mij verbazen als de nieuwere Quadrals meer mijn smaak zijn als Raidho.
Maar ik ben niet merkgebonden, gaat mij erom wat ik het beste vind klinken en het merk zal me worst zijn.
Dus wie weet wat de toekomst brengt.

En van die hele dure fancy dempers eronder ?
Fraai, maar te laag en te duur :)

Offline RvD

« Reply #244 on: July 26, 2020, 11:47:07 »
Gemodificeerde Quadrals toch?
Nog niet gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen.
Zou een leuke vergelijking zijn de ribbon van Raidho tegen die van Quadral.

Gezien hoe fraai Raidho klinkt heb ik geen veranderplannen en het zou mij verbazen als de nieuwere Quadrals meer mijn smaak zijn als Raidho.
Maar ik ben niet merkgebonden, gaat mij erom wat ik het beste vind klinken en het merk zal me worst zijn.
Dus wie weet wat de toekomst brengt.
Fraai, maar te laag en te duur :)

De gemodificeerde heb ik nog niet gehoord maar voor de modificatie van de speaker draaide ze gewoon origineel wat al heel erg goed klonk.
Surround set: Acurus ACT 4 - Aurum Electronics + M8 (4x) + M10 (3x) - Quadral Aurum Vulkan 9 - Quadral Aurum Base Titan VIII - Quadral Phase R6 - Dual Rel 212/SE- Inakustik - Kordz EVX - Funk BS2 - Goldkabel - Panasonic TX-65DXW904 - Lapp - AudioQuest - 2 aparte stroomgroepen - Essential Audio Tools - PS5 - Zidoo UHD3000 - Sony UBP-X800M2 CineMike - Harmony Elite - Linn Akurate DS/2 - Innuos Mini MKII - Bonn N8

Offline Cobraatje

« Reply #245 on: August 19, 2020, 18:49:47 »
Door de warmte een oplossing even uitgesteld, maar vandaag wat steentjes opgehaald.
Staan nu bijna 6 cm hoger, dit klinkt beter.

Offline Cobraatje

« Reply #246 on: November 22, 2020, 08:42:38 »
Er staat een setje Raidho X1 op Marktplaats met een nette vraagprijs van €2.450,-(zeker niet mijn X1's:)).
Oorspronkelijke nieuwprijs was €7.000,- , latere nieuwprijs €5.900,-.

Wie van een ribbon houdt en op zoek is een absolute aanrader, imo duidelijk fraaiere ribbon/ klinkend dan b.v. Monitor Audio en Dali.
Combineer de X1's met een goede sub en genieten maar  :music: