Vande’s huiskamer set up 5.2.4

Started by Vande, November 21, 2020, 10:10:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vande

Hoi Vik, denk dat dit een mooie oplossing is.
Ik heb je een appje gestuurd
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

Gisteren bericht van Viktor gehad dat mijn nieuwe centerspeaker volgende week wordt geleverd.
Kan niet wachten om deze eens goed aan de tand te voelen, en weer heerlijk te gaan genieten van de nieuwe sound.
Vik alvast bedankt!!
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

#53
Eerste indruk, hij is zwaar en behoorlijk diep voor een centerspeaker.
Deze leent zich uitstekend om te bi-Ampen, dus de LF- aangestuurd door de eindversterker, en de hf- door de receiver.
Wat kan ik zeggen, een krachtpatser die behoorlijk laag gaat en zeer veel details laat horen.
Hij moet natuurlijk nog worden ingespeeld, maar produceert nu al het warme geluid van KEF.
Kan alleen nog maar beter worden, maar waar ik echt van onder de indruk ben is dat hij een heel breed
geluidsbeeld neerzet.
Komende tijd veel luisteren en afstellen in mijn systeem.
Rest mij alleen nog maar om lovende woorden uit te spreken naar Vik voor zijn goede advies en uiteraard zijn geweldige service, maar dat is hier algemeen bekend op t forum.
Bedankt Vik :clapping:
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: Vande on September 21, 2021, 17:41:51
Eerste indruk, hij is zwaar en behoorlijk diep voor een centerspeaker.
Deze leent zich uitstekend om te bi-Ampen, dus de LF- aangestuurd door de eindversterker, en de hf- door de receiver.
Wat kan ik zeggen, een krachtpatser die behoorlijk laag gaat en zeer veel details laat horen.
Hij moet natuurlijk nog worden ingespeeld, maar produceert nu al het warme geluid van KEF.
Kan alleen nog maar beter worden, maar waar ik echt van onder de indruk ben is dat hij een heel breed
geluidsbeeld neerzet.
Komende tijd veel luisteren en afstellen in mijn systeem.
Rest mij alleen nog maar om lovende woorden uit te spreken naar Vik voor zijn goede advies en uiteraard zijn geweldige service, maar dat is hier algemeen bekend op t forum.
Bedankt Vik :clapping:

My 2 cents ..  ik zou echt niet gaan bi-ampen waarbij 1 van beide versterkers een receiver is en de andere een echte eindtrap. Ik denk dat je een veel beter resultaat krijgt door gewoon je center aan de echte eindversterker te koppelen (single amp). Bi-ampen zal niet zoveel toegevoegde waarde geven.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

skyfox

Veel plezier met je prachtige center!

Wel grappig, ik zou het kef geluid niet als warm omschrijven. Wellicht dat de vorige q series, die ik had, een andere afstemming hadden. M'n huidige Monitor Audios vind ik warmer klinken bijvoorbeeld.

Over bi-ampen ben ik het eens met scoc. Doorgaans doe je dit alleen als je twee dezelfde versterkers hebt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

scoc

Quote from: skyfox on September 21, 2021, 23:39:00
Veel plezier met je prachtige center!

Wel grappig, ik zou het kef geluid niet als warm omschrijven. Wellicht dat de vorige q series, die ik had, een andere afstemming hadden. M'n huidige Monitor Audios vind ik warmer klinken bijvoorbeeld.

Over bi-ampen ben ik het eens met scoc. Doorgaans doe je dit alleen als je twee dezelfde versterkers hebt.

De nieuwe Kef R serie. Toch zeker de R3 is eerder warm van instelling. Heb hem hier zelf ook thuis gehad voor demo en aangename iets warm getinde sound. Fijn om lang naar te luisteren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Vande

Quote from: skyfox on September 21, 2021, 23:39:00
Veel plezier met je prachtige center!

Wel grappig, ik zou het kef geluid niet als warm omschrijven. Wellicht dat de vorige q series, die ik had, een andere afstemming hadden. M'n huidige Monitor Audios vind ik warmer klinken bijvoorbeeld.

Over bi-ampen ben ik het eens met scoc. Doorgaans doe je dit alleen als je twee dezelfde versterkers hebt.

Ik ben vroeger ook met de q serie gedraaid, en deze klinken inderdaad niet echt warm.
Daarna overgestapt naar de Reference en dat is toch heel wat anders dan de q serie.
Reference klinkt tocht warm, en deze center zit net onder de Reference en klinkt echt wel warm.
Ik zal dit weekend eens wat settings proberen kwa single-wiring en ook eens proberen om 2 kanalen te gebruiken van de eindversterker voor de bi-amping.
Blijft een heerlijke hobby om toch het optimale eruit te halen
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

vik

Ik heb destijds de nieuwe R lijn van Kef goed kunnen vergelijken met de Reference serie en vandaar ook mijn advies.

Uiteraard is het afwerkings niveau van de Reference lijn een stuk fraaier en geluid ook wat verfijnder maar als je kijkt naar het prijs verschil is de R serie een no-brainer.  ;)

Quote from: Vande on September 22, 2021, 16:39:43
Ik ben vroeger ook met de q serie gedraaid, en deze klinken inderdaad niet echt warm.
Daarna overgestapt naar de Reference en dat is toch heel wat anders dan de q serie.
Reference klinkt tocht warm, en deze center zit net onder de Reference en klinkt echt wel warm.
Ik zal dit weekend eens wat settings proberen kwa single-wiring en ook eens proberen om 2 kanalen te gebruiken van de eindversterker voor de bi-amping.
Blijft een heerlijke hobby om toch het optimale eruit te halen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Vande

Vanmorgen de nieuwste software geïnstalleerd  op de Lexicon.
De update nam ongeveer 15 minuten in beslag waarna je de receiver weer moest resetten naar de fabrieksinstelling.
Daarna kwam het meeste werk om weer alles opnieuw in te regelen en af te stellen.
Houd daar rekening mee, vooral als je er Dirac op los laat, dat de update toch wat meer tijd uiteindelijk in beslag neemt.
Wat mij het meeste opviel  was dat de Logic 7 upmixer toch welaanzienlijk beter klinkt als daarvoor.
Er wordt nu een hele mooie surround bubble gecreëerd uit een 2.0 signaal.
Na nog wat andere testjes gedaan te hebben met Atmos, en DTS-X kan ik wel zeggen dat alles na de update toch wat verfijnder klinkt.
Dit weekend de boel nog wat verder finetunen en lekker films kijken en uiteraard ook Max

Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Marco66

Quote from: Vande on December  4, 2021, 15:41:46
Vanmorgen de nieuwste software geïnstalleerd  op de Lexicon.
De update nam ongeveer 15 minuten in beslag waarna je de receiver weer moest resetten naar de fabrieksinstelling.
Daarna kwam het meeste werk om weer alles opnieuw in te regelen en af te stellen.
Houd daar rekening mee, vooral als je er Dirac op los laat, dat de update toch wat meer tijd uiteindelijk in beslag neemt.
Wat mij het meeste opviel  was dat de Logic 7 upmixer toch welaanzienlijk beter klinkt als daarvoor.
Er wordt nu een hele mooie surround bubble gecreëerd uit een 2.0 signaal.
Na nog wat andere testjes gedaan te hebben met Atmos, en DTS-X kan ik wel zeggen dat alles na de update toch wat verfijnder klinkt.
Dit weekend de boel nog wat verder finetunen en lekker films kijken en uiteraard ook Max

Ook maar eens draaien dan, as donderdag komt Stephan de boel inmeten dus wel handig om gelijk te doen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Vande

Mooie gelegenheid om dan te doen Marco, benieuwd wat jij van de update gaat vinden
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

En hij is binnen.
Dat wordt genieten vanavond
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

Na 4 dagen dat mijn geduld op de proef werd gesteld was gisteren het moment aangebroken om eindelijk de doos te openen en het nieuwe scherm te gaan monteren.
Iom Viktor is het een Adeo 100" met de nieuwste generatie Reference Grey doek geworden.
Bij het uitpakken blijkt dat het scherm oerdegelijk is gebouwd en redelijk aan het gewicht is.
Dmv 3 steunen te monteren aan de muur en daarna het scherm er inklikken is ophangen een fluitje van een cent geworden.
En dan begint de kijkervaring, in een woord "fantastisch".
Tov mijn vorige scherm totaal geen enkele glinstering op het doek.
Omdat het doek niet geweven is, heb je een totaal egaal oppervlakte en ook de zwarte kaders rondom zijn erop geprint ipv geverfd.
Gain factor is 0,9 wat absoluut niet ten koste gaat van de kleurweergave.
Kleuren spatten van het scherm, en de contrastwaarde is zeker verbeterd.
Volgende maand krijgt mijn Apple TV 4K de CM modificatie, dus film kijken wordt weer naar een next-level geheven.
Komende tijd veel films terugkijken om het verschil met mijn oude doek te ervaren.
Wederom grote lof voor Viktor met zijn goede advies en uitstekende service!!
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Vande

Foto van het resultaat erbij
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MLCinema

Is een fijn doek. Heb ditzelfde type wel eens mogen aanschouwen. Hangt ook mooi strak gespannen! Mooie integratie ook in de woonkamer. Helemaal klaar nu?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Vande

Het is inderdaad een geweldig doek.
En helaas nog niet klaar haha....
Volgende maand de Apple TV CM.
Ondertussen in conclaaf met de directie thuis om opzet te veranderen in de lengte van de huiskamer ipv de breedte.
Wil nl naar een 7.2.4 set up gaan, dus andere fronts en processor.
Voor volgend jaar staat sowieso de projector genomineerd om vervangen te worden.
Dus nog niet klaar
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

HJ

#69
Quote from: Vande on August 10, 2022, 11:50:16
Het is inderdaad een geweldig doek.
En helaas nog niet klaar haha....
Volgende maand de Apple TV CM.
Ondertussen in conclaaf met de directie thuis om opzet te veranderen in de lengte van de huiskamer ipv de breedte.
Wil nl naar een 7.2.4 set up gaan, dus andere fronts en processor.
Voor volgend jaar staat sowieso de projector genomineerd om vervangen te worden.
Dus nog niet klaar
Wat gaat een atv cm brengen tov de std. Atv?
Ik neem aan dat als je een atv gebruikt je naar streaming diensten kijkt? dan is de kwaliteit sowieso niet zo goed(compressie) dan vanaf een goede bron?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Vande

Zowel het beeld als het geluid wordt naar een hoger niveau gebracht doordat er een aantal componenten intern worden vervangen.
Misschien dat Vik hierop nog een extra toelichting kan geven.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

HJ

Quote from: Vande on August 11, 2022, 09:45:11
Zowel het beeld als het geluid wordt naar een hoger niveau gebracht doordat er een aantal componenten intern worden vervangen.
Misschien dat Vik hierop nog een extra toelichting kan geven.
Dat snap ik maar wat ik bedoel, je kijkt altijd naar een mindere bron. Maakt verder niet uit want tegenwoordig zijn die (wat mij betreft) best goed.


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Vande

Tja, hoe kan ik dit nu het beste omschrijven?
Zie een streamingdienst bv als een blu ray film.
Je speelt deze af op een full HD beamer, in dit geval de
Apple TV. Je kijkt dan naar het plaatje.
Dan ga je de full HD beamer veranderen naar een 4k beamer ( Apple tv met CM ).
Het aangeboden signaal blijft hetzelfde, maar het beeld dat wordt weergegeven ziet er nu beter uit.
Ik hoop dat ik het nu wat beter heb verwoord wat een CM modificatie doet.
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

HJ



Quote from: Vande on August 11, 2022, 11:03:10
Tja, hoe kan ik dit nu het beste omschrijven?
Zie een streamingdienst bv als een blu ray film.
Je speelt deze af op een full HD beamer, in dit geval de
Apple TV. Je kijkt dan naar het plaatje.
Dan ga je de full HD beamer veranderen naar een 4k beamer ( Apple tv met CM ).
Het aangeboden signaal blijft hetzelfde, maar het beeld dat wordt weergegeven ziet er nu beter uit.
Ik hoop dat ik het nu wat beter heb verwoord wat een CM modificatie doet.

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt [emoji6] klinkt iig goed.
Heb je het verschil zelf gezien?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


vik

Klopt helemaal.  ;)

Enige voorwaarde is een snelle internet verbinding plus goede configuratie van de streaming diensten om het maximale eruit te halen.

CM verbetert de ATV door vervanging van SMD componenten plus een interne clock. Beeld en geluid maken een mooie stap voorwaarts.  8)

Quote from: Vande on August 11, 2022, 09:45:11
Zowel het beeld als het geluid wordt naar een hoger niveau gebracht doordat er een aantal componenten intern worden vervangen.
Misschien dat Vik hierop nog een extra toelichting kan geven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike