Het is wel een prestatie, ik wacht wel op de M2!
Idem en dan direct graag met de mogelijkheid van meer geheugen. Toen de MacBook Pro met butterfly toetsenbord en touch bar enkele jaren geleden uit kwam schreeuwde 'men' moord en brand dat de max. RAM 16GB was. Latere modellen gingen tot 32GB (13") en 64GB (16"). Nu weer terug bij af. Sorry, dan haak ik af, heb meer nodig dan 16GB. En dan graag iets betere prijzen dan de huidige 8->16GB upgrade. Zullen wel ZrO2 verbindingen worden gebruikt wat voor prijsinflatie zorgt ?
Verder ben ik totaal niet geοnteresseerd in benchmarks; heb nog een oude MacBook Pro 2010 15" waarin ik de harddisk heb vervangen door een SSD. Draait dan op SATA2 snelheid, grofweg 280MB/s i.p.v. de maximaal haalbare 550MB/s. Ja, start wat langzamer op maar 'voelt' daarna nog steeds snel. Wacht graag op 'native' ARM software. En op de M2 of M3. Intussen blijf ik vrolijk (want zeg nou eerlijk, macOS werkt best fijn) m'n Intel macOS systeempjes gebruiken.

Verder wel grappig, de cirkel is weer rond; Apple die een desktop systeem uitbrengt met een ARM processor nadat ze ARM in leven hebben gehouden nadat Acorn kopje onder ging. Ahhhhh..... opa vertelt....