Kleine mediaspeler met SPDIF

Started by Vampire, November 18, 2020, 16:24:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vampire

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler.

Ik gebruik nu een Apple tv3 als bron voor het afspelen van met name Netflix en NPO Start (via AirPlay). De AppleTv ligt op de beamer (ja, gewoon er bovenop), verbonden via een kort HDMI-kabeltje. De audio loopt via een optische kabel (7,5m) vanuit de beamer naar de stereo (DAC). Dat werkte tot voor kort prima.

Sinds de laatste update van TvOS functioneert AirPlay niet meer (goed), en het lijkt erop dat Apple de 3e generatie Apple TV's aan het uitfaseren is. Op zoek naar iets nieuwers, dat in mijn situatie past. Geen zin om nieuwe kabels te trekken, die zijn nu netjes weggewerkt. Dus moet de audio via de optische kabel die er al ligt. Maar de nieuwere generaties Apple Tv hebben geen optische uitgang meer, evenals eigenlijk alle andere mediaspelers die ik zo kan vinden...

Een 'random' mediaspeler i.c.m. een HDMIsplitter (HDMI + optisch uit) is een mogelijkheid, maar heeft niet mijn voorkeur vanwege de extra adapter en kabels die dat met zich meebrengt.
Ik heb geen receiver met HDMI-ingangen, en die gaat er ook niet komen.  :angel:

Ik zoek dus een mediaspeler met (minimaal) de volgende eigenschappen:

  • Kleine form factor (vergelijkbaar Apple tv of kleiner
  • Ondersteuning Netflix
  • Ondersteuning NPO Start (of mogelijkheid tot AirPlay)
  • HDMI uit
  • SPDIF uit
  • Fysieke remote
  • 4K is niet aan de orde

Heeft iemand een tip?
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Kwabbernoot

Kun je die update er niet weer afgooien en terug naar de vorige?

Vampire

Jawel, dat schijnt te kunnen. Ik heb er alleen niet zoveel zin in. Je moet dan een stukje software downloaden dat niet meer door Apple wordt aangeboden en via wat omwegen die op de ATV zien te krijgen.
Het probleem zit 'm er meer in dat Apple al een tijdje ervan op de hoogte is, maar er niets aan doet. Dat zegt mij dat de ATV3 voor hun laan op het prioriteitenlijstje staat (logisch), en ik dus verwacht dat 'ie binnenkort helemaal obsoleet zal worden. Daarom nu maar aan het kijken voor iets nieuws  :)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

jeepee

Humax tv h3. Heeft digitale uitgang en hdmi out. NPO start doet hij nu beter dan Apple. Netflix doet hij ook. Verder niet zo veel mogelijkheden. Rond de 30/40 euro te koop, althans tijdje geleden.

Vampire

Top! Dit is inderdaad precies waar ik naar op zoek was!

Is de interface een beetje vloeiend en netjes?
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.