Grey Atmos Theater

Started by blauweboon, November 17, 2020, 22:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Mooie aanwinst! Hopelijk lukt het om de garagedeur tocht dicht te maken met purschuim, zou toch leuk zijn als je al eerder dan maart kan genieten van je mooie HT 8) Succes verder en we zijn hier dol op foto updates :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

blauweboon

Zo vlak voor de kerst is het klaar om wat filmpjes te kijken. Helaas is het wachten op de kunststof pui en deur, waardoor niet alles kan worden afgewerkt. Het mag niet pret niet drukken, want een eerste testopstelling is gemaakt. Hierbij een aantal foto's van de verrichte werkzaamheden de afgelopen weken.

blauweboon


blauweboon

...

blauweboon

...

MLCinema

Stijlvol! Lekkere ruimte geworden om even de buitenwereld te vergeten. Heb je nog iets gehad aan die foto's van de panelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Remco

Wordt hartstikke mooi hoor! Snel genieten van een filmpie in je eigen ruimte.. ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

fluissie

pfoe , wordt ook weer een mooie ruimte  :clapping:

Marco66

Mooie ht weer op dit forum  :headbanging:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RonG

Top hoor, mooie zetels ook.

blauweboon

#35
Quote from: Kamidioblitz on December 21, 2020, 12:39:04
Stijlvol! Lekkere ruimte geworden om even de buitenwereld te vergeten. Heb je nog iets gehad aan die foto’s van de panelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zeker, de bedoeling is om van plafond naar vloer in totaal 4 panelen aan te brengen aan de hand van jouw voorbeeld :). Alleen ik wacht even af tot de ruimte volledig is afgebouwd en de gordijnen etc. hangen.

blauweboon

Quote from: RonG on December 22, 2020, 13:07:49
Top hoor, mooie zetels ook.

Thanks, zijn van VidaXL. Ze zitten goed en het ziet er mooi uit, ben benieuwd of het kunststof leer een beetje goed blijft. Soms zie je met dit soort, wat goedkopere stoelen, dat het kunststof begint af te bladderen. Mocht dit het geval zijn, dan gaan ze weg en ga ik voor kwaliteit.

skyfox

Sjieke ruimte geworden zo! Dat worden fijne kerstdagen :) En straks met de paneeltjes op hun plek gaat het alleen maar lekkerder klinken. Pure winst!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

#38
Quote from: blauweboon on December 21, 2020, 12:21:19
Zo vlak voor de kerst is het klaar om wat filmpjes te kijken. Helaas is het wachten op de kunststof pui en deur, waardoor niet alles kan worden afgewerkt. Het mag niet pret niet drukken, want een eerste testopstelling is gemaakt. Hierbij een aantal foto's van de verrichte werkzaamheden de afgelopen weken.

Dat zijn wel hele gave stoellen waar heb je die aangeschaft ?

Edit : stond in de tekst hierboven  :pompom:

Bakkums

#39
Quote from: blauweboon on December 21, 2020, 12:29:57
...

Hoe bevallen de Atmos speakers eigenlijk? Zelf heb ik straks front en rear de B&W 603 (2015 > model) staan en zoek bijpassende atmos speakers.

Hoor graag je ervaring.

blauweboon

Quote from: Bakkums on April 16, 2021, 20:10:42
Hoe bevallen de Atmos speakers eigenlijk? Zelf heb ik straks front en rear de B&W 603 (2015 > model) staan en zoek bijpassende atmos speakers.

Hoor graag je ervaring.

De B&W Atmos speakers (CCM382) bevallen me prima. Qua geluid komen ze redelijk overeen met de B&W 686 S2 speakers die ik als rear heb staan, maar zijn ze minder gedetaillieerd dan de B&W 703. Heb besloten om ze te plaatsen in de blackbox (BB6C), vanwege het inbouwen in een verlaagd plafond. Ik weet daarom niet hoe ze klinken zonder deze blackbox. Voor Atmos speakers voldoen ze volledig aan mijn behoefte en hebben ze een prima prijs/kwaliteit verhouding. Wanneer je in de buurt van Assen woont, mag je ze komen beluisteren :)

Zal ook eens een foto update doen volgen, de ruimte is inmiddels voorzien van een pui en nieuwe deur en zo goed als af.

Bakkums

Klinkt positief. Mocht ik zover zijn dat ik definitieve keuzes ga maken dan wil ik zeker wel een keer komen luisteren. Assen is voor mij niet heel ver. Kom zelf uit Almelo, dus met 45 minuutjes moet het te rijden zijn  :)

MLCinema

Goed dat je tevreden bent! Kom maar op met de foto's[emoji2].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Freezer118

Ben je tevreden over de driedubbele VidaXL stoelen? Ik ben aan het overwegen om ze ook aan te schaffen maar het blijft altijd een gok om zoiets te kopen zonder er in het echt ingezeten te hebben.