Grey Atmos Theater

Started by blauweboon, November 17, 2020, 22:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blauweboon

Beste HT-leden,

Had in showcase ook een topic aangemaakt, maar past het topic beter onder deze afdeling gezien de overige post hier.

Historie:
Afgelopen jaar ben ik verhuisd en heb ik afscheid genomen van mijn HT ruimte op een vide. In het nieuwe huis (vrijstaand) is een garage die omgebouwd gaat worden tot een HT. De verbouwing is sinds september van start gegaan. De ruimte (garage) zelf zit aan het huis vast, maar dient eerst verbouwd te worden.

Verbouwing ruimte (reeds gedaan):
-Verwijderen stoeptegels en afgraven;
-Storten betonvloer met vloerverwarming;
-Plaatsen voorzetwand voor de buitenmuur (één zijde);
-Voorzetwand voorzien van isolatie;
-Plaatsen voorzetwand (binnenmuur) voor inbouw scherm, centerspeaker en apparatuur;
-Plaatsen plafond met spotjes en isolatie.

Apparatuur en kabels:
-2x B&W 703 (front speaker);
-1x B&W HTM7 (center speaker);
-2x B&W 686 S2 met B&W STAV24 staanders (rear speakers);
-B&W CCM382 Atmos speakers (plafond speakers);
-B&W ASW700 sub;
-Marantz SR7011;
-BenQ Full HD beamer (gaat weg, geen 4K);
-iVisions Frame 4k Series Projectiescherm 230cm x 129cm (16:9);
-PS4 PRO (vervangen voor PS5);
-Speakerdraden: Oehlbach (2x 2,5 mm);
-HDMI kabel: Audioquest Pearl 10 meter.

Kooplijst:
-Beamer, waarschijnlijk de Epson TW7000
-Bioscoopstoelen: via VidaXL of vergelijkbaar

Huidige werkzaamheden:
De ruimte wordt momenteel gestukadoord. Alle kabels (elektriciteit, speakers, HDMI, netwerk etc.) zijn in de muren weggewerkt. Momenteel wordt de ruimte gestukadoord, waarna het leukste gedeelte kan beginnen: het inrichten van de apparatuur en afwerking van de ruimte.

Omdat de ruimte geheel gestukadoord is en er een tegelvloer in komt, verwacht ik dat het gaat galmen. De voorzetmuren en het plafond zijn voorzien van glaswol isolatie om de geluidsoverlast naar de andere ruimten in huis te beperken. Ik ben me aan het inlezen in metingen etc., maar kom daar nog niet heel veel verder mee (is er een dummy gids ::)). Ga alvast de stoelen bestellen (wss de 3x biosstoel via VidaXL) en daar achter wordt een bartafel geplaatst met 3 barstoelen (op z'n Amerikaans). Bekijk nog even de mogelijkheid voor het inbouwen van een koelkast, maar de ruimte is beperkt (5.66m x 2.85m). Wellicht kan de koelkast weg worden gewerkt in de bartafel.

Ideeën over de ruimte verneem ik graag!

Groet,

Peter

fluissie

welkom peter !

en dit zal ook weer een fraaie ruimte gaan worden vermoed ik  :thumbs-up:

Valkyrie

Welkom en mooie ruimte om een thuisbioscoop te bouwen!  8) Veel plezier!!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jahtari

Mooi formaat. Veel succes en vooral plezier met de verbouwing en inrichting.  :)

Door de lengte kun je achter zeker nog een koelkast kwijt. Maar realiseer je dat deze mogelijk herrie maakt, voor mij een no go.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

RonG

#4
Mooi project man, dat wordt weer eentje om van te smullen O0 Succes  :)

MLCinema

Mooie ruimte en plannen!

Wel een vraag, blijft de ruimte achter je scherm open? In dat geval zou ik zeker willen weten dat het doek niet doorschijnt waardoor je de achtermuur kunt zien.

Daarnaast zou ik overwegen om alvast voorbereidingen te treffen voor een 7.x.4 setup gezien de lengte van je kamer.

Ben benieuwd naar de vorderingen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Leuk project! Altijd mooi om weer een garage omgebouwd te zien worden.

Wat je kan doen tegen het galmen is o.a. een akoestisch plafond plaatsen (bijv. Rockfon). Ik zie dat je al gipsplaten tegen je plafond hebt geschroefd, maar die flinke open ruimte is juist interessant om af te sluiten met zulke akoestische systeemplafondplaten. Je geluid zal er enorm van opknappen, en dan kan je verder af met wat selectieve demping aan de zijkanten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blauweboon

#7
Quote from: fluissie on November 18, 2020, 07:12:45
welkom peter !

en dit zal ook weer een fraaie ruimte gaan worden vermoed ik  :thumbs-up:

Thanks!

Quote from: Valkyrie on November 18, 2020, 07:55:59
Welkom en mooie ruimte om een thuisbioscoop te bouwen!  8) Veel plezier!!!

Bedankt :)

Quote from: jahtari on November 18, 2020, 08:08:32
Mooi formaat. Veel succes en vooral plezier met de verbouwing en inrichting.  :)

Door de lengte kun je achter zeker nog een koelkast kwijt. Maar realiseer je dat deze mogelijk herrie maakt, voor mij een no go.

Inderdaad, daar had ik nog niet zo over nagedacht (en daarom is dit soort post super handig  ^^). Een koelkast kan inderdaad een soort van brom produceren. Het is dan wel een legitieme reden om de volumeknop flink open te draaien ;). Ik zat te denken aan een soort vitrinekoelkast, maar zal zeker letten op het db wat zo'n machine produceert. En zal mijn oor eens tegen de koelkast aanhouden om te luisteren welk geluid zo'n ding allemaal maakt.

Quote from: RonG on November 18, 2020, 08:16:13
Mooi project man, dat wordt weer eentje om van te smullen O0 Succes  :)

Thanks!

Quote from: Kamidioblitz on November 18, 2020, 08:22:53
Mooie ruimte en plannen!

Wel een vraag, blijft de ruimte achter je scherm open? In dat geval zou ik zeker willen weten dat het doek niet doorschijnt waardoor je de achtermuur kunt zien.

Daarnaast zou ik overwegen om alvast voorbereidingen te treffen voor een 7.x.4 setup gezien de lengte van je kamer.

Ben benieuwd naar de vorderingen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De ruimte achter het scherm is inderdaad bewust open gelaten om het scherm mooi in te bouwen in de muur. Het scherm loopt straks, als het goed is, gelijk met de muur. Wanneer je denkt overal zo'n beetje over na te hebben gedacht is het doorschijnen nog niet in mij op gekomen. Ik ga het vanavond voor de zekerheid testen. Mocht het doorschijnen, dan kan er een triplex plaatje achter worden geplaatst om het op te lossen. Met een uitbreiding naar 7.x.4 is rekening gehouden.

Quote from: skyfox on November 18, 2020, 10:11:39
Leuk project! Altijd mooi om weer een garage omgebouwd te zien worden.

Wat je kan doen tegen het galmen is o.a. een akoestisch plafond plaatsen (bijv. Rockfon). Ik zie dat je al gipsplaten tegen je plafond hebt geschroefd, maar die flinke open ruimte is juist interessant om af te sluiten met zulke akoestische systeemplafondplaten. Je geluid zal er enorm van opknappen, en dan kan je verder af met wat selectieve demping aan de zijkanten.

Tijdens de bouw afgewogen welk plafond er in moest komen. Heb de optie van Rockfon (cinema zwart) voorbij zien komen in dit forum. Vind alleen een systeemplafond optisch erg lelijk. Heb het plafond geheel voorzien van isolatie (steenwol tussen gipsplaten en plafond). De plafondspeakers worden geplaatst in de Blackbox van B&W (BB6C). Wanneer jullie het leuk vinden kan ik een korte review schrijven over de B&W BB6C en de CCM382 (zijn wel wat verbeterpunten te noemen).

Qua akoestiek zit ik zelf te denken aan Akupanelen rustiek natuurlijk eiken 600x2400 (zie Google, weet niet of ik linkjes mag plaatsen). Deze panelen zien er, vind ik zelf, optisch mooi uit en volgens de beschrijving "geluidsabsorberend, elimineert galm en dempt geluid". Iemand ervaring met dit soort panelen?

MLCinema

Die panelen zijn mooi zeg! En heel betaalbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dirk

Die panelen zijn 100% gericht op het aanpakken van spraakoverlast, bvb in grote ruimtes of drukke kantoren, ze bezitten maw niet de meest ideale demping-karakteristiek voor een HT, daar wil je zo breedbandig als mogelijk gaan dempen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jahtari

Volgens mijn ogen ook veel te druk, geeft een onrustig beeld zoveel strepen...  :wow: :butbut: :blink: :crazy:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Marco66

Leuk nieuw project weer om te volgen, succes!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blauweboon

Quote from: Dirk on November 18, 2020, 11:43:35
Die panelen zijn 100% gericht op het aanpakken van spraakoverlast, bvb in grote ruimtes of drukke kantoren, ze bezitten maw niet de meest ideale demping-karakteristiek voor een HT, daar wil je zo breedbandig als mogelijk gaan dempen ;)

Je ziet inderdaad vooral terug in restaurants en andere grote ruimtes. Wellicht kan het een optie zijn om aan twee muren (lange muren) te plakken en aan te vullen met andere materialen in de hoeken. Aan de achterkant komt een gordijn (voor de ramen langs), wat hopelijk ook wat doet aan de akoestiek  ;D. Merk dat ik dit het lastigste punt vind van de hele HT: het vinden van de juiste materialen voor de akoestiek en hoe stem je dit juist af in de ruimte.

Quote from: jahtari on November 18, 2020, 13:22:56
Volgens mijn ogen ook veel te druk, geeft een onrustig beeld zoveel strepen...  :wow: :butbut: :blink: :crazy:
Haha, ja, dat kan ik me voorstellen. Is een kwestie van smaak denk ik. In het donker zie je niet zoveel van die strepen en andere akoestische panelen kunnen m.i. nog drukker ogen.

Wellicht eerst maar eens alles op zijn plek plaatsen wat gordijnen ophangen en dan maar eens luisteren hoe het allemaal klinkt.


Jean Sibelius

Quote from: Dirk on November 18, 2020, 11:43:35
Die panelen zijn 100% gericht op het aanpakken van spraakoverlast, bvb in grote ruimtes of drukke kantoren, ze bezitten maw niet de meest ideale demping-karakteristiek voor een HT, daar wil je zo breedbandig als mogelijk gaan dempen ;)

Hoi Peter,

Succes met je project! :)

Ben het wel eens met Dirk. Ze zien er inderdaad leuk uit, maar wat doet het? Een partij die panelen met een 'zogenaamde' akoestische werking verkoopt zonder daarbij tevens meetdata te verschaffen zou ik persoonlijk direct aan de kant schuiven. Het zal best wat doen, maar wat?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blauweboon

Quote from: Jean Sibelius on November 18, 2020, 16:06:12
Hoi Peter,

Succes met je project! :)

Ben het wel eens met Dirk. Ze zien er inderdaad leuk uit, maar wat doet het? Een partij die panelen met een 'zogenaamde' akoestische werking verkoopt zonder daarbij tevens meetdata te verschaffen zou ik persoonlijk direct aan de kant schuiven. Het zal best wat doen, maar wat?


Groeten, Jan

Bedankt Jan,

Heb even op internet gezocht of ik bepaalde waarden kan vinden over de Akupanels en vind het volgende:
NRC Rating: 0.97 at a frequency of 1,000 HZ. Loud speech and "regular" noise in the home is typically between 500-2,000 HZ. The average NRC within this frequency range is 0.66.

Zie ook bijgaand rapport. Hoe verhoudt zich deze panelen ten opzichte van bijvoorbeeld een noppenschuim paneel?

jslaman

#15
Ik heb ook naar deze panelen gekeken. De fabrikant geeft aan dat de panelen bij voorkeur op een regelwerk worden geplaatst dat is gevuld met steenwol/minerale wol (minimaal 45mm). Kan me voorstellen dat het dan wel wat doet.

Dirk

#16
Quote from: blauweboon on November 18, 2020, 17:33:46
Bedankt Jan,

Heb even op internet gezocht of ik bepaalde waarden kan vinden over de Akupanels en vind het volgende:
NRC Rating: 0.97 at a frequency of 1,000 HZ. Loud speech and "regular" noise in the home is typically between 500-2,000 HZ. The average NRC within this frequency range is 0.66.

Zie ook bijgaand rapport. Hoe verhoudt zich deze panelen ten opzichte van bijvoorbeeld een noppenschuim paneel?
Noppenschuim is ook een no-go, om exact dezelfde reden...véél te onregelmatige/smalbandige werking.
Dat kan je vrij makkelijk zien in de gepubliceerde graphs die je van voorgenoemde panelen zelf al linkt, vergelijk die maar eens met bvb een grafiek die je vindt van Akotherm, die kan je ook gewoon online vinden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MLCinema

Akotherm in een zelfbouwpaneel overspannen met stof heb ik hier ook. Werkt voor mijn ruimte erg goed qua echo.

De experts kunnen het vast beter uitleggen maar ik meen mij de uitspraak te herinneren dat je ongeveer 20% vloeroppervlakte moet behandelen met absorptie. Geen idee of dat ook op zou gaan met een akoestisch plafond, maar dat is hier toch niet aan de orde.

Wel grappig, ik heb dat zelf niet, mijn plafond is vlak gestuct. Bij Skyfox dat plafond mogen ervaren en dat heeft een super uitwerking op de akoestiek. Plus ik vind het optisch wel mooi. Maar goed, als ik het lelijk zou vinden zou ik het zelf ook niet plaatsen[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dirk

Quote from: Kamidioblitz on November 18, 2020, 21:32:48
Akotherm in een zelfbouwpaneel overspannen met stof heb ik hier ook. Werkt voor mijn ruimte erg goed qua echo.

De experts kunnen het vast beter uitleggen maar ik meen mij de uitspraak te herinneren dat je ongeveer 20% vloeroppervlakte moet behandelen met absorptie. Geen idee of dat ook op zou gaan met een akoestisch plafond, maar dat is hier toch niet aan de orde.

Wel grappig, ik heb dat zelf niet, mijn plafond is vlak gestuct. Bij Skyfox dat plafond mogen ervaren en dat heeft een super uitwerking op de akoestiek. Plus ik vind het optisch wel mooi. Maar goed, als ik het lelijk zou vinden zou ik het zelf ook niet plaatsen[emoji4].
20% vd totale kameroppervlakte is een goed startpunt, maar da's dus vloer+muren+plafond...en daar dan 20% van.
In die zin is een akoestisch plafond een "makkelijke" om in één keer veel oppervlak te behandelen, zonder meteen met muurpanelen aan de slag te moeten gaan die vaker tegen een veto van SWMBO aan lopen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ryvm

Als je al steenwol/glaswol in het plafond hebt waarom dan niet gewoon bespannen met (zwarte)stof? Dit heb ik zelf in ieder geval wel zo gedaan. Je merkt in de ruimte dat dit enorm veel doet!
Ik heb daarnaast koofjes gemaakt van mdf voor de atmos luidsprekers en verlichting.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

blauweboon

Quote from: Dirk on November 18, 2020, 20:19:20
Noppenschuim is ook een no-go, om exact dezelfde reden...véél te onregelmatige/smalbandige werking.
Dat kan je vrij makkelijk zien in de gepubliceerde graphs die je van voorgenoemde panelen zelf al linkt, vergelijk die maar eens met bvb een grafiek die je vindt van Akotherm, die kan je ook gewoon online vinden.

Heb het vergeleken inderdaad, zit inderdaad verschil tussen.

Quote from: jslaman on November 18, 2020, 20:14:46
Ik heb ook naar deze panelen gekeken. De fabrikant geeft aan dat de panelen bij voorkeur op een regelwerk worden geplaatst dat is gevuld met steenwol/minerale wol (minimaal 45mm). Kan me voorstellen dat het dan wel wat doet.

Ja, maar dan is het meer het steenwol wat effectief is, lijkt me ;)

Quote from: Kamidioblitz on November 18, 2020, 21:32:48
Akotherm in een zelfbouwpaneel overspannen met stof heb ik hier ook. Werkt voor mijn ruimte erg goed qua echo.

De experts kunnen het vast beter uitleggen maar ik meen mij de uitspraak te herinneren dat je ongeveer 20% vloeroppervlakte moet behandelen met absorptie. Geen idee of dat ook op zou gaan met een akoestisch plafond, maar dat is hier toch niet aan de orde.

Wel grappig, ik heb dat zelf niet, mijn plafond is vlak gestuct. Bij Skyfox dat plafond mogen ervaren en dat heeft een super uitwerking op de akoestiek. Plus ik vind het optisch wel mooi. Maar goed, als ik het lelijk zou vinden zou ik het zelf ook niet plaatsen[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Denk dat ik ook voor de optie ga voor een aantal zelfbouwschermen met Akotherm en overspannen met stof. Heb je een voorbeeld hier van?

Quote from: Ryvm on November 19, 2020, 18:23:43
Als je al steenwol/glaswol in het plafond hebt waarom dan niet gewoon bespannen met (zwarte)stof? Dit heb ik zelf in ieder geval wel zo gedaan. Je merkt in de ruimte dat dit enorm veel doet!
Ik heb daarnaast koofjes gemaakt van mdf voor de atmos luidsprekers en verlichting.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Het plafond is inderdaad voorzien van steenwol, maar vind een systeemplafond of een doek daarover niet mooi. Uiteraard is het belangrijk om een goede akoestiek te hebben, maar de ruimte moet ook bij het huis passen en er strak uitzien. Vandaar dat de ruimte inmiddels compleet is gestukadoord. Dit weekend gaan de muren in de voorstrijk en daarna in de (donker) grijze verf. Vervolgens wordt de ruimte voorzien van tegels en plinten. Daarna kan de apparatuur op zijn plek. De achterzijde wordt voorzien van een (dubbel) gordijn. Dit is nog niet de 'voorgeschreven' 20%, dus zijn er wss nog aanvullende maatregelen nodig :)

MLCinema

Ik heb zelf van mdf frames gemaakt waar ik de akotherm in heb gelegd en vervolgens overspannen met dunne stof van de Ikea.

Het frame:



Overspannen met stof:


Resultaat in de ruimte:


Foto van de ruimte is al wat ouder, inmiddels ander scherm, meubel en een extra stoel. Maar het geeft een idee. Volgens mij komt het kleurenpalet ook wel aardig overeen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

blauweboon

Quote from: Kamidioblitz on November 20, 2020, 13:12:24
Ik heb zelf van mdf frames gemaakt waar ik de akotherm in heb gelegd en vervolgens overspannen met dunne stof van de Ikea.

Het frame:



Overspannen met stof:


Resultaat in de ruimte:


Foto van de ruimte is al wat ouder, inmiddels ander scherm, meubel en een extra stoel. Maar het geeft een idee. Volgens mij komt het kleurenpalet ook wel aardig overeen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Perfect! Ziet er erg mooi uit. Ben bang dat ik jou ga na-apen ;). Wellicht een wat groter paneel (van beneden naar plafond), maar het ziet er super uit. Mag ik vragen welk doek je van de Ikea hebt gebruikt?

Groetjes,

Peter

MLCinema

Was een zwarte gordijnstof type Ditte denk ik. Prima stofje voor dit doel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

blauweboon

Even een kleine update:

De belangrijkste update is dat ik een nieuwe beamer heb weten te bemachtigen: Epson TW-7000. Met Black Friday was deze net iets goedkoper :). Ben heel benieuwd naar deze beamer, de reviews die ik lees zijn iig veelbelovend.

De ruimte is inmiddels gestukadoord, maar dit moet nog drogen. De tegelvloer wordt deze week gelegd. Wat jammer is dat de kunststof deur en pui pas in maart 2020 geplaatst kunnen worden, waardoor er tot die tijd een garagedeur in blijft zitten. Deze garagedeur laat behoorlijk wat tocht door. Wellicht dat met wat pur alle gaten kunnen worden gedicht, zodat de ruimte wel binnen een paar weken in gebruik kan worden genomen.