Pioneer Kuro: flikkerende horizontale lijn

Started by Sander_Kaa, November 17, 2020, 22:02:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sander_Kaa

Het lijkt zover... m'n Pioneer Kuro krijgt na 15 jaar gebruik problemen: 1 witte flikkerende dunne lijn, met enkele onderbrekeningen. Alle inputs geven hetzelfde resultaat, dus helaas echt een issue met de TV.

Is hier op het forum misschien enige ervaring hieromtrent? Op zoek naar reparatie? Of hup naar de winkel?

Shadowfox

Op mp heb je nog leuke staan. Ik had er ook 1 die kapot ging en vooor 100e een 50inch kunnen scoren die het nog prima doet.
Plaatje geven doet het nog geweldig als je nog geen 4k gewend bent  :colgate:


ajbeefde

Quote from: Sander_Kaa on November 17, 2020, 22:02:02
Het lijkt zover... m'n Pioneer Kuro krijgt na 15 jaar gebruik problemen: 1 witte flikkerende dunne lijn, met enkele onderbrekeningen. Alle inputs geven hetzelfde resultaat, dus helaas echt een issue met de TV.

Is hier op het forum misschien enige ervaring hieromtrent? Op zoek naar reparatie? Of hup naar de winkel?

15 jr ?  Lekker nieuwe Oled aanschaffen....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sander_Kaa

Dank voor beide tips. Zie ze inderdaad op MP staan. Ik zal niet zo snel een tweedehands kopen, kans op soortgelijke problemen is denk ik best groot. Al is de kans dat er een tussen ziet die nog wel 10 jaar meegaat natuurlijk ook altijd aanwezig. Ik ga deze week de TV eens uit elkaar halen en schoonmaken zoals hier vermeld: https://www.youtube.com/watch?v=uBCFSUgGWe8. Ik denk dat het binnenwerk op dit vlak wel ongeveer hetzelfde zal zijn. De aansluitingen eens loshalen, schoonmaken en weer bevestigen.

Mocht dat niet lukken maar eens draadje aanmaken voor advies over nieuwe. Zelf al beetje zitten kijken naar OLED, bv van LG, een 55" van zo'n 1700 euro.Vraag me nog wel beetje af of ik er daarmee ben. Panasonic heeft duidelijke duurdere modellen met beter geluid. Ook best nuttig gezien ik alleen stereo heb qua hi-fi en surround er 'nooit' zal komen. Stiekem al een advies in deze draad?

PascalP

Maat van me heeft pas een Sony OLED gekocht, 2020 model in 65" (weet exacte type ff niet).
Was dit weekend daar en toch wel onder de indruk van het geluid wat eruit kwam voor een TV zonder extra speakers/soundbar etc/
Ook mooi dat ie op AndroidTV draait dus makkelijk met apps zoals Netflix, Youtube, Disney+ maar ook Kodi draait er zo op
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sander_Kaa

#5
Die heb ik inmiddels ook op het oog, althans de kd55a89 van Sony om precies te zijn. Heeft duidelijke voordelen tav de LG.

ajbeefde

Quote from: Sander_Kaa on November 19, 2020, 14:52:42
Die heb ik inmiddels ook op het oog, althans de kd55a89 van Sony om precies te zijn. Heeft duidelijke voordelen tav de LG.

De basis komt van LG  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Sander_Kaa

Dat heb ik begrepen. Ik doelde op het voordeel Android en betere audio. Prijs ontloopt elkaar nauwelijks.

PascalP

Quote from: Sander_Kaa on November 19, 2020, 17:09:23
Dat heb ik begrepen. Ik doelde op het voordeel Android en betere audio. Prijs ontloopt elkaar nauwelijks.

En de beeldprocessing van de Sony is ook anders
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono