De set van Rielplayer (Maurice)

Started by Rielplayer, November 17, 2020, 10:43:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

#75
Net een stukje geminiman 60 hertz 4K.... jaw dropping... wauw

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Pjotr27

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik dacht dat 65 inch best groot was, maar als ik de foto zie van je set valt het nog wel mee....Dus denk niet dat ik nog kleiner wil kopen (twijfelde tussen 55 en 65 inch). Ik kijk wel op max 3 meter kijkafstand (tv voor op slaapkamer)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rielplayer

Quote from: Pjotr27 on March  6, 2021, 14:54:12
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik dacht dat 65 inch best groot was, maar als ik de foto zie van je set valt het nog wel mee....Dus denk niet dat ik nog kleiner wil kopen (twijfelde tussen 55 en 65 inch). Ik kijk wel op max 3 meter kijkafstand (tv voor op slaapkamer)

65 inch valt inderdaad niet op hier. Wat dat betreft had een 75 inch hier ook niet misstaan. Ik heb hem nu bijna twee weken staan, wat met de instellingen aan het rommelen geweest en ik vind de beeldkwaliteit echt fantastisch. Zowel met reguliere tv-uitzendingen als met 4k hdr enz... dan wordt het pas echt machtig beeld.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Pjotr27

Kan je de instellingen hier posten? Altijd leuk om even te proberen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rielplayer

binnenkort paradise radio in hires via de M10. Ben nu al wel te spreken over de kwaliteit en het kan alleen maar beter worden.

https://hifi.nl/artikel/29896/Radio-Paradise-MQA-Audio-komt-beschikbaar-op-BluOS-spelers.html
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Net de M10 een updated gegeven.  Hires radio paradise.  De mellow mix vind ik wel echt fantastisch.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

#81
6m2 polyesterwol van 70 dik achter de luisterplek aangebracht. Ben benieuwd wat dit gaat doen voor het geluid. Aangebracht in een aluminium frame van 120 mm dik en een fotodoek wat speciaal is ontworpen voor ons met eigen foto's en zelf uitgezochte stockfotos


Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

joostb


Rielplayer

Quote from: joostb on April 20, 2021, 21:01:37
wat mooi zeg
Dank je wel. Het is wat ons betreft ook erg goed gelukt.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Ralf67

Wat een gave oplossing om je akoestiek aan te pakken.

Wat kost een dergelijke oplossing bij benadering?

Mag ook via PM

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Quote from: Ralf67 on April 20, 2021, 21:55:11
Wat een gave oplossing om je akoestiek aan te pakken.

Wat kost een dergelijke oplossing bij benadering?

Mag ook via PM
Ik weet niet wat het moet kosten. Dit is gemaakt en uitgevoerd door vrienden van ons en daarom ook een vriendenprijs. Het zijn vooral de uren om de foto op te bouwen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Hoe is de doek kwaliteit vs de foto scherpte. Ik wil ook zoiets in de woonkamer (kan alleen nog steeds net een geschikte foto vinden in mijn collectie).
Heb je alu frame ook zelf samengesteld?

Rielplayer

Quote from: denoontje on April 20, 2021, 22:55:20
Hoe is de doek kwaliteit vs de foto scherpte. Ik wil ook zoiets in de woonkamer (kan alleen nog steeds net een geschikte foto vinden in mijn collectie).
Heb je alu frame ook zelf samengesteld?

De kwailteit van het doek en de scherpte van de foto's is gewoon goed. Het geheel is een uitbestede klus, dus het frame was inclusief. De ledverlichting is wel los en zijn twee ledstrips van 5 meter en een wifi dimmer.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

denoontje

Wil even bedrijf etc pm-en zal ik een checken wat ze doen [emoji56]. Moet nu maar eens doorpakken met dit project.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rielplayer

De luister/zithoek is wel zo goed als af. Op de lijst staan nog andere luidsprekerkabels. Niet omdat ik verwacht dat het geluid daar van opknapt maar omdat de huidige kabels eigenlijk net iets te kort zijn.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

chansig

Volgens mij vertekent die foto het eea.  :D

Maar je zit tegen de wand aan ? Geen last van overmatig laag op die plek ?

Erg mooie wand trouwens...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rielplayer

#93
Quote from: chansig on April 23, 2021, 08:40:20
Volgens mij vertekent die foto het eea.  :D

Maar je zit tegen de wand aan ? Geen last van overmatig laag op die plek ?

Erg mooie wand trouwens...

Gr. Hans
Bedankt voor het compliment! Groothoek foto... dus net even anders dan de werkelijkheid. Zeker geen overmatig laag hier. Voor mijn gevoel kan er nog wel wat bij. Volgende week heb ik vakantie en dan zal ik dirac eens aanslingeren.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Wand ziet er heel gaaf uit, alleen de vulling zal alleen wat doen voor flutterecho en je mid dempen, voor laag doet het niks je geluid zal dus donkerer en directer klinken.
Beter is het om de vulling met iets met een hogere dichtheid te doen, bijv rockwool
JBL PRX Power!

Rielplayer

Quote from: denoontje on April 22, 2021, 12:45:27
Wil even bedrijf etc pm-en zal ik een checken wat ze doen [emoji56]. Moet nu maar eens doorpakken met dit project.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zal straks de gegevens erbij zoeken en in een pm zetten.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Quote from: Raphie on April 23, 2021, 08:47:50
Wand ziet er heel gaaf uit, alleen de vulling zal alleen wat doen voor flutterecho en je mid dempen, voor laag doet het niks je geluid zal dus donkerer en directer klinken.
Beter is het om de vulling met iets met een hogere dichtheid te doen, bijv rockwool
Het is ook juist de echo die hier bijzonder aanwezig is, dus wat dat betreft is dit de juiste invulling. Bas hoef ik niet te beteugelen gelukkig.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Quote from: Rielplayer on April 23, 2021, 08:52:38
Het is ook juist de echo die hier bijzonder aanwezig is, dus wat dat betreft is dit de juiste invulling. Bas hoef ik niet te beteugelen gelukkig.
top dan, erg mooi!
JBL PRX Power!

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

katwax

Zeer mooi doek.
Veronderstel dat je al hebt zitten luisteren, pakt het uit zoals verwacht?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543