De set van Rielplayer (Maurice)

Started by Rielplayer, November 17, 2020, 10:43:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

In de markt staat net een paar Dutch&Dutch, as je budget dat toelaat zou ik niet twijfelen. Top klasse all-in-one
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rielplayer

Quote from: katwax on November 17, 2020, 20:40:08
In de markt staat net een paar Dutch&Dutch, as je budget dat toelaat zou ik niet twijfelen. Top klasse all-in-one
Dat is erover voor mij qua budget. Ik geloof meteen dat het fantastische luidsprekers zijn. Niet echt een instapsetje... wat het voor mij wel is.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

De NAD M10 staat sinds zaterdag te spelen :pompom: :pompom:. Erg blij mee. Mooi concept, aansluiten en spelen. Het werkt gewoon. Enige minpunt is de HDMI ARC aansluiting met mijn tv. Soms werkt deze wel na lang proberen, maar soms ook niet. Voor nu opgegeven en de tv via optisch aangesloten.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

mijkie

Mooie set zo !

HDMI niet op te lossen met volgorde van apparaten aanzetten ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rielplayer

Quote from: mijkie on November 23, 2020, 18:18:23
Mooie set zo !

HDMI niet op te lossen met volgorde van apparaten aanzetten ?
Misschien... maar daar heb ik helemaal geen zin om uit te zoeken. Ook een brug te ver vind ik. Ik ga er nog wel een andere tv aanhangen om te kijken of het dan wel goed werkt.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Quote from: mijkie on November 23, 2020, 18:18:23
Mooie set zo !

HDMI niet op te lossen met volgorde van apparaten aanzetten ?

Het was de bluray speler :blink:. Zonder deze aan te sluiten werkt ARC en schakelt alles automatisch.

Inmiddels al bijna een week de NAD in huis. Prachtig apparaat en ik hoor dat er veel muziek in zit. Er is alleen in  huis nog niet naar te luisteren zonder luistermoeheid. een grote echobak waar ik nu als eerste mee aan de gang ga. In het hoog gewoon niet om aan te horen. De bas daarintegen klinkt al wel erg lekker.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer


Kan iemand mij op weg helpen. Eerste meting gedaan. Gewoon omdat het kan. Ik weet alleen niet hoe en wat ik hier uit kan halen.  Ik ga binnenkort wel aan de gang met de echo en wat absorptie toepassen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rob46

Ik heb hier ook de TV via HDMI aangesloten. Werkt feilloos. Je kan via auto sense of zelf naar ARC schakelen. Dirac stoei ik niet mee, althans om zelf een en ander aan te passen. Ik heb een meting gedaan (Dirac volledige service) en dit advies 1op1 naar de M10 doorgezet. Ik heb hier een heel mooi resultaat mee behaald. Daarnaast geeft het rust. Geen gedoe met opnieuw instellen en/of wijzigen....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rielplayer

Quote from: Rob46 on November 28, 2020, 11:58:44
Ik heb hier ook de TV via HDMI aangesloten. Werkt feilloos. Je kan via auto sense of zelf naar ARC schakelen. Dirac stoei ik niet mee, althans om zelf een en ander aan te passen. Ik heb een meting gedaan (Dirac volledige service) en dit advies 1op1 naar de M10 doorgezet. Ik heb hier een heel mooi resultaat mee behaald. Daarnaast geeft het rust. Geen gedoe met opnieuw instellen en/of wijzigen....
Jij hebt betaald voor je Dirac licentie?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

microfoon standaard besteld voor de dirac meting. Spullen in huis gehaald en besteld om te gaan testen met akoustische panelen (doe het zelf in eerste instantie) om de enorm aanwezige echo kwijt te raken.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

addesmo

Had nou toch maar die Lyngdorf gekocht/geprobeerd ;)
Weg was die echo.ooooooo ;D

Rielplayer

Quote from: addesmo on November 30, 2020, 11:35:17
Had nou toch maar die Lyngdorf gekocht/geprobeerd ;)
Weg was die echo.ooooooo ;D

Nou... je kunt toch niet de fysieke eigenschappen van de kamer veranderen? Komt goed.. Er mowten wel aanpassingen gedaan worden, ook voor het leefcomfort. Dat lijkt me voor RP ook een stap te ver ;)
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Matthijs1973

Quote from: Rielplayer on November 27, 2020, 09:44:57
Het was de bluray speler :blink:. Zonder deze aan te sluiten werkt ARC en schakelt alles automatisch.

Inmiddels al bijna een week de NAD in huis. Prachtig apparaat en ik hoor dat er veel muziek in zit. Er is alleen in  huis nog niet naar te luisteren zonder luistermoeheid. een grote echobak waar ik nu als eerste mee aan de gang ga. In het hoog gewoon niet om aan te horen. De bas daarintegen klinkt al wel erg lekker.

Ik had tot een week geleden ook gedoe met de ARC, na een diepe standby (snachts) ging de NAD niet aan als je de TV aandeed. Scheen een BluOs dingetje te zijn en sowieso is HDMI ARC nog onstabiel met alle merken en opties. Maar na een update van BluOs vorige week werkt het ineens foutloos (afkloppen).
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Rielplayer

Quote from: Matthijs1973 on November 30, 2020, 12:23:37
Ik had tot een week geleden ook gedoe met de ARC, na een diepe standby (snachts) ging de NAD niet aan als je de TV aandeed. Scheen een BluOs dingetje te zijn en sowieso is HDMI ARC nog onstabiel met alle merken en opties. Maar na een update van BluOs vorige week werkt het ineens foutloos (afkloppen).
Nu weet ik niet meer of ik de problemen had voor of na de update. Binnenkort maar weer opnieuw aansluiten en dan weten we het zo.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

addesmo

Quote from: Rielplayer on November 30, 2020, 11:46:51
Nou... je kunt toch niet de fysieke eigenschappen van de kamer veranderen? Komt goed.. Er mowten wel aanpassingen gedaan worden, ook voor het leefcomfort. Dat lijkt me voor RP ook een stap te ver ;)
Uit mijn ervaring is dat voor RP appeltje eitje!

scoc

#42
Roomperfect of andere DSP oplossingen kunnen zo goed als niets verhelpen aan echo. Ik had een Lyngdorf set in mjn woonkamer en RP kon niets verbeteren aan de echo. Heb dit toen laten nameten (echo) voor en na RP en zo goed als geen verschil. Pas na het plaatsen van mijn Vicoustic panelen heb ik de echo onder controle kunnen krijgen in mijn woonkamer.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Rielplayer

De eerste proefpanelen in elkaar gezet. Ik kon niet verder omdat mijn nietjes op waren[emoji23]

Het zijn panelen van 60x100 cm met een vulling van rockwool sono solid 70 mm met kaasdoek ervoor.

Het absorbeert als een malle. Dit weekend maak ik er nog een paar en gaan we verder experimenteren.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Misschien ter info. Ik heb voor mijn M10 uiteindelijk 2400 euro betaald. Nieuw in doos met NL garantie.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Er is een vero 4k+ mediaspeler onderweg. Ben benieuwd!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Vanochtend bij Sjaudio op bezoek geweest om daar zijn phonar 3.5 Edma luidprekers op te halen. Ik vind ze grandioos klinken ondanks het relatief kleine formaat.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

vanzomereng

Veel plezier ermee
Ik heb ze gezien hiero in de marktsectie, geweldig veel speaker en kwaliteit voor een habbekrats,......zeer goede koop  :inlove:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Xander32

De Phonars uit de marktsectie? Hoe dan ook, daar ga je veel plezier aan beleven. Super afwerking, super degelijk en een rustig, coherent geluid, een goede tonaliteit.

Ik ben benieuwd naar jouw eerste indrukken en jouw vergelijking met hun SF voorgangers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT