HDMI probleem

Started by LeonChame, November 16, 2020, 20:13:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeonChame

Sinds vorige maand heb ik een Marantz SR6015.
Mijn tv is een Oled C9 en de mediaplayer is een Zappito mini 4k hdr.
Ik heb een probleem, maar weet niet wat de oorzaak is en door welk apparaat het wordt veroorzaakt.

Wanneer ik de film van de Zappiti stopt, wordt de verbinding met de tv verbroken. De tv geeft een melding "geen signaal".
Er zijn voor zover ik nu weet 3 opties om het beeld terug te krijgen:
- Receiver uit en aanzetten
- Tv uit en aanzetten
- Tv instelling HDMI ultra HD deep color uit en aan zetten.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
Marantz: 4K/8K standaard
LG: HDMI ultra HD deep color aan
Zappiti: output: 10080p@50 hz / auto framerate 24hz playback "ON" / Deep Color Mode "OFF" / Color Space Mode "YCbCr444"

Met deze instellingen ging ik er van uit dat de TV de upscaling doet. Het lijkt op een hdmi probleem.

Hartelijke groet,
Leon









LeonChame

Na een week van frustratie is het opgelost. Ik post de oplossing hier, zodat hopelijk een ander die hier tegen aan loopt, er iets aan heeft.

https://zappiti.uservoice.com/knowledgebase/articles/1161667--video-avoid-the-5-sec-black-screen-when-lauching

KillerbeeNL

bedankt voor de post , dit probleem zal zich misschien bij meerdere mediaplayers voor doen.

Het omschakelen naar een andere resolutie frequentie geeft vaak even een zwart beeld voor 2 sec maar langer is dan vervelend.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Richard70…

Ik heb een soort gelijk probleem , maar dan met de atv 4K.
Alleen de bij de atv kan ik niets vast zetten , iedere keer zet hij de beeldinstelling weer terug naar wat hij vind dat het beste is.
Heb nu een denon 8500 om te testen voor een week.
Nog geen andere bronnen geprobeerd, maar het lijkt in de atv te zitten.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.