MacBook Air M1 met USB-C HUB

Started by efsix, January 13, 2021, 22:36:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

efsix

Voor mijn nieuwe M1 ben ik op zoek naar een goede USB-C hub of compacte Dock.
Ik heb al via Bol zo'n adapter gekocht die je op de twee aanwezige Thunderboltpoorten kan klikken.
Ziet er strak uit maar de PD werkte niet, dus retour.

Nu zag ik de RAIDSONIC / ICY BOX IB-DK4050-CPD met alle gewenste aansluitingen eigenlijk.


1: 4-interface, resoluties tot 3840x2160 @ 60 Hz
Het bestaande notebookscherm spiegelen en uitbreiden
-Een USB
3: 0 Type-C, twee USB
3: 0 Type-A-interfaces, gegevensoverdrachtsnelheden tot 5 Gbit / s
-Twee USB
2: 0 Type-A-interfaces, gegevensoverdrachtsnelheden tot 480 Mbit / s
-Een USB Type-C-interface ondersteunt alleen stroomtoevoer tot 100 watt (geen gegevensoverdracht)
-RJ45 LAN-interface met overdrachtssnelheden tot 10/100/1000 Mbit / s
-Single-LUN SD
2: 0 en microSD
2: 0-kaartlezer voor gegevensoverdracht tot 25 MB / s
-Bus aangedreven, geen voeding nodig

Vooral Displayport, 60hz zie je haast niet in deze compacte uitvoeringen tegen een nette (ca 90) prijs.
Alleen de snelheid van de SD reader lijkt mij erg laag. (25MB/s)

Vraag: 1 is dit echt te traag voor een gemiddelde FF camera?
           2 weet iemand een HUB die goed op de MBA werkt?
           3 misschien toch opsplitsen naar meerdere losse adapters?

Op Tweakers heb ik weinig gevonden. Struikelblok is vaak de 30hz bij 4K.

Graag tips

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosferatu

T' is maar net wat je allemaal nodig hebt aan aansluitingen. 25MB/s of 25Mb/s bij kaartlezen ? De eerste lijkt me zowiezo geen probleem, hoe 'groot' is een foto nou ? En dat maakt verder voor FF of APS-C niet uit.

De 60Hz is wel een dingetje; de meeste betaalbare (HDMI/DP) aansluitingen zijn 30Hz, wil je 60Hz dan is het kassa. Kijk anders eens op amazon punt nl (of de of com, maakt niet uit) voor een overzicht aan hubjes, adapters etc. etc. aanbod is gigantisch en bij de reviews staat misschien precies dat wat je wilt weten.

De merken die Frank noemt zijn prima, neem ook Anker mee, is ook een grote speler op dit gebied.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

KillerbeeNL

#3
Ik heb deze voor de Chromecast TV gekocht , daarbij wel een zware 65W voeding (40 euro) moeten kopen anders geeft de Chromecast TV een power error aan.

Een Anker dus:

https://www.amazon.nl/dp/B07PPGWQ15/ref=cm_sw_r_cp_apap_Q2xHGLXFib9MN

UTP lan 1 GBPS werkt op de CC-tv en haal daarmee mijn Ziggo snelheid van 250mbs  , USB 3 MICRO USB etc. werken ook. , leest geen NTFS harddisk op de CC-tv (wel met plugins) maar wel een FAT/FAT32 HD , NTFS is een limiet van Android TV maar op de Chromebook op laptop is NTFS etc. Op deze Anker geen probleem.

HDMI aansluiten heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal best werken, en er zal vast iets op het www over te vinden zijn.

Een laptop/Chromebook met USB-C voeding kan hier op aangesloten worden en dan volstaat de originele voeding van de laptop of Chromebook.
De Anker zit dan tussen de voeding en de laptop.

EDIT *** Let er wel op dat er ook een ander/nieuwer model is welke een laptop met een voeding tot 100W kan opladen terwijl deze "maar" tot 60 Watt gaat en dat het nieuwe model een HDMI poort heeft die ook tot 4K gaat maar dat de verversingsfrequentie tot 60 hz gaat.



Ben hier zeer tevreden over en kan allerlei toepassingen bedenken waar deze van pas komt.

Succes met de keuze



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

efsix

Het is een Hyper Duo Hub USB-C Zilver geworden.
Deze is afgelopen jaar vernieuwd.
60hz op 4K leek mij toch wel wenselijk.
Verder is de cardreader 4x zo snel als de ICY.
Speciaal ontworpen voor de Macbook.
Zit een mooi leren etui (sluit met magneetjes) bij en een flexibel USBC kabeltje.

PD Power delivery op twee poorten 100 en 60 watt

1 nadeel. Het bijgeleverde plastic koppelprofieltje kan het scherm beschadigen bij dichtklappen.  :(

We gaan het zien.

J.A.F._Doorhof

Als je trouwens meer dan 1 extra monitor wil aansluiten moet je wel opletten dat je een unit neemt met ondersteuning voor displaylink.

Over snelheid van de card readers.
25MB is TERGEND langzaam, helemaal als je regelmatig wat van een kaart moet afhalen.
Daar ga je absoluut spijt van krijgen, tenzij je natuurlijk amper een card reader gebruikt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

efsix

De Hyper is 4x zo snel Frank.
Voor mij nu voldoende.
Bij dagelijks gebruik en vele Gb koop ik wel de snelste reader

J.A.F._Doorhof

100MB is meer dan genoeg.
Veel sneller zul je niet nodig hebben, maar 25MB is echt heel erg traag.
Ook omdat veel mensen zich niet realiseren dat het geen constante data stroom is.

We hebben zelf de snelste lezers en dan top je uit op 200-250 afhankelijk van de kaart en de snelheid van de laptop.
Maar dat is pure overkil die handig is als we veel video doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

Quote from: efsix on January 14, 2021, 21:53:40
Het is een Hyper Duo Hub USB-C Zilver geworden.
Deze is afgelopen jaar vernieuwd.
60hz op 4K leek mij toch wel wenselijk.
Verder is de cardreader 4x zo snel als de ICY.
Speciaal ontworpen voor de Macbook.
Zit een mooi leren etui (sluit met magneetjes) bij en een flexibel USBC kabeltje.

PD Power delivery op twee poorten 100 en 60 watt

1 nadeel. Het bijgeleverde plastic koppelprofieltje kan het scherm beschadigen bij dichtklappen.  :(

We gaan het zien.
Ik heb deze ook, ik heb dat smalle randjes eraf gestoken met een hout beitel. Als per ongeluk de laptop dicht geklapt wordt is hij vrijwel zeker stuk. Nu werkt het perfect.