4k blu-ray speler met hdmi ingang gebruiken voor aansluiten Ziggo next op TV

Started by Nautilus59, November 15, 2020, 19:10:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nautilus59

I.v.m. aankoop van een nieuwe blu-ray/CD speler ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden om de upscaling e.d. van de blu-ray speler te gebruiken voor verbeteren Ziggo next output. Hierdoor hoop ik verbeterde content op TV te krijgen, aangezien Netflix- / Youtubecontent veelal gecomprimeerd wordt aangeboden via bijvoorbeeld Ziggo waarbij ik de Ziggo next settopbox gebruik. Ik heb een zeer goede Bluray/cd speler op het oog, de Panasonic DP-UB 9000 -UHD. Dit i.v.m. o.a. via blurayspeler te tweaken HDR input naar 4k TV OLED en HDR-upscaling.  Deze blu-ray speler heeft echter geen HDMI-input, die ik dan wel nodig heb. Heeft iemand ervaring met gebruik hdmi ingang van 4k blu-rayspeler en wellicht ook aansluiten bron (ziggo-next in mijn geval) via blu-rayspeler op TV en verbetereffect?
Er zijn slechts enkele blu-rayspelers met ook een hdmi ingang, naast de gebruikelijke 1 of 2 hdmi-uitgangen. Oppo 205 had er een en Cambridge ook, verder mij niet bekend.
TV is een LG OLED 65 GX, verder highend audio zoals een McIntosh voorversterker die wel hdmi-input heeft, maar geen 4k kan doorgeven volgens mij.
Achtergrondinfo: Ik ben gehecht aan eigen blu-rays en CD's, en hoewel streamen erg mooi is, wordt er veel gecomprimeerd en vind ik persoonlijk de beste basis nog altijd eigen blu-ray en CD-speler, omdat de kwaliteit uiteindelijk toch nog net wat beter is dan via streaming.

denoontje

Volgens mij noem je de enige 2 op met een ingang, welke alleen tegen veel geld nu te krijgen zijn (en dat niet nieuw).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nautilus59

Denoontje, dat klopt inderdaad. Op nieuwere modellen zit kennelijk geen hdmi-input meer. Mijn idee is om 1apparaat te vinden die zowel 4k Blu-rays 'perfect' weergeeft alswel CD's / audiodeel. De Oppo 205 had dat, maar helaas ter ziele en schrikbarend duur idd. Nu kan ik ook een Sony BD speler kopen als de Sony UBP-X800M2, zeer betaalbaar (250 €) en slikt alle formaten. Maar audiofiel geluid is er niet en qua tweakmogelijkheden beeld (te) weinig.   

Jack_D

Oppo UDP-203 heeft ook een HDMI in. Goedkoper dan de 205, maar ook de 203 krijg je tegenwoordig niet kado.

denoontje

Quote from: Nautilus59 on November 15, 2020, 20:39:26
Denoontje, dat klopt inderdaad. Op nieuwere modellen zit kennelijk geen hdmi-input meer. Mijn idee is om 1apparaat te vinden die zowel 4k Blu-rays 'perfect' weergeeft alswel CD's / audiodeel. De Oppo 205 had dat, maar helaas ter ziele en schrikbarend duur idd. Nu kan ik ook een Sony BD speler kopen als de Sony UBP-X800M2, zeer betaalbaar (250 €) en slikt alle formaten. Maar audiofiel geluid is er niet en qua tweakmogelijkheden beeld (te) weinig.
Geluid en beeld kun je een heeeele goede boost geven door een cinemike mid erop te zetten. Alleen moet je die kosten willen neerleggen. Heb ik wel gedaan[emoji6].
Maar dat geeft helaas geen ingang en streaming van het  netwerk is ook beperkt (helaas).


Ik zag dat mijn zappiti 4k wel een hdmi in heeft, maar if dat beter is dan de next direct aansluiten weet ik niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nautilus59

#danoontje: interessant, je zappiti 4k. Ik zie dat ze ook een cinema-uitvoering hebben en dat je content goed kunt opschroeven, zeg. Alleen is het geen blu-ray / CD speler op zich. Maar ik ga me er eens verder in verdiepen. Bedankt voor de tip.

#Jack D: de Oppo 203 ken ik. Idd goedkoper, alleen qua (high-end) audio is de 205 veel en veel beter. Maar ook veel en veel duurder. Ze vragen knotsgekke prijzen, ook al is het product niet eens meer nieuw te koop.

denoontje

De zappiti legt het af tov de sony cm uitvoering. Cinemike heeft helaas nog heen zappiti of iets van dien aard. Wel een appletv maar daar ben je ook niet mee geholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jack_D


De geschakelde voeding vervangen door een goed lineaire voeding doet al wonderen, vooral analoog out herken je niet meer terug(kan ik je uit ervaring vertellen). Of een CineMike versie aanschaffen van de 203, maar of die nog leverbaar zijn en/of ie nog modificaties aan de 203 uitvoert weet ik eigenlijk niet.

Maar tja..... euh, voor beide bovenstaande opties ben je alsnog een klein fortuin kwijt, dus eigenlijk een zinloze opmerking van mij
:D 



Quote from: Nautilus59 on November 16, 2020, 08:49:20

#Jack D: de Oppo 203 ken ik. Idd goedkoper, alleen qua (high-end) audio is de 205 veel en veel beter. Maar ook veel en veel duurder. Ze vragen knotsgekke prijzen, ook al is het product niet eens meer nieuw te koop.

Fox

#Jack D: de Oppo 203 ken ik. Idd goedkoper, alleen qua (high-end) audio is de 205 veel en veel beter. Maar ook veel en veel duurder. Ze vragen knotsgekke prijzen, ook al is het product niet eens meer nieuw te koop.

Dit gaat alleen op als je de 205 analoog gebruikt en de Mac voorversterker ook geheel analoog houd.
Dus D > A > A > A

Zodra je de Mac iet laat doen met het geluid, toonregeling of ruimte correctie krijg je
D > A > D > A.
Vrijwel alle apparatuur, op een paar uitzonderingen na digitaliseren het inkomende signaal om via de DSP's ed. te verwerken.

Dus een voorversterker voeden met een goed (duur) analoog signaal en dan weer digitaal maken om te verwerken  :-X

vik

De Oppo 203 en de Oppo 205 doen digitaal niets onder voor elkaar. Het enige voordeel wat de 205 heeft zijn de mooie analoge signaal wegen via stereo en multi channel out. Het mooie van de 205 is dat je hem (wel beperkt tot 7.1) als voor versterker/ processor kunt laten functioneren (met volume regeling) en bijvoorbeeld direct door koppelen naar een analoge eind versterker. Of naar de multi channel analoge ingangen op een pre-amp of processor.

Quote from: Nautilus59 on November 16, 2020, 08:49:20
#danoontje: interessant, je zappiti 4k. Ik zie dat ze ook een cinema-uitvoering hebben en dat je content goed kunt opschroeven, zeg. Alleen is het geen blu-ray / CD speler op zich. Maar ik ga me er eens verder in verdiepen. Bedankt voor de tip.

#Jack D: de Oppo 203 ken ik. Idd goedkoper, alleen qua (high-end) audio is de 205 veel en veel beter. Maar ook veel en veel duurder. Ze vragen knotsgekke prijzen, ook al is het product niet eens meer nieuw te koop.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike