Teufel streamer ervaring?

Started by Toni71, November 13, 2020, 17:05:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JGvH

Heb trouwens niet de originele  voeding gebruikt maar een ifi power voeding 5 volt, 2,5 ampère

Toni71

De verpakking is niet zo groot. Dan zal het ook wel een kleine voeding zijn.

Ik gebruik meestal een usb hub met aparte stroomvoorziening. Of het wat uitmaakt, weet ik eigenlijk niet.






JGvH

Ik had de ifi power al, dus waarom niet gebruiken dan ;D

Mokumer45

@ Toni71: het is heel makkelijk om te controleren of 192 werkt. Als je hem aangesloten en opgestart hebt, ga je via TuneIn naar een van de Nederlandse publieke radiozenders (NPO1, 2, 3 of 4 en zelfs 5) en kijk je, hoe die weergegeven worden. Bij mij is dat 192kbit/s MP3. Misschien een optie, je mag hem toch altijd eerst uitproberen van Teufel voor een bepaalde periode (2 of 6 weken volgens mij) en hem dan weer in de verpakking terug sturen, als hij niet bevalt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

JGvH


Toni71

Dank jullie voor de aanvullingen. Ik twijfelde nog om hem te proberen, maar geloof nu ook wel dat hij toch 192 ondersteund.

Eigenlijk ben ik er weer klaar mee, en ga toch voor de kleine laptop-dac combo.

Daar kan ik ook alles mee doen wat de Teufel kan (en meer).

Wat ook meespeelt is dat ik een van de laatste op aarde ben, die geen smartphone heeft. Ook al bouw ik zelf mijn pc`s en ben ik toch wel een halve computer nerd.
Ik heb echt helemaal niks met een smartphone.

Die wil ik dus eigenlijk ook niet hebben. Maar toch overslag gegaan omdat ik van mijn werk een gratis (Samsung S20) kon krijgen.

Ik dacht, laat ik die maar eens aannemen en dan fijn thuis gebruiken om te streamen.

Die telefoon was ik na een uur alweer beu. Wat moet ik met zo een ding? Teveel prikkels, een klein scherm en toetsenbord). Toch geprobeerd, maar niks voor mij. Die gaat terug naar mijn werkgever.

Dus geen streamen via telefoon meer. En dan ook geen streamer meer nodig.

De SMSL M200 zal ook prima werken samen met de laptop en de Wharfedale speakers.

Het feit blijft dat het toch een mooie streamer is. En zeker voor dat geld.

Mokumer45

Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

JGvH

@Toni71 geinig onze verschillen  ik heb dus al jaren geen computer meer en doe alles via smarphone en tablet. Zo zie je maar weer. Succes  met  alles!

Toni71

#33
Dank je. Een smartphone kan handig zijn. Maar als ik zo een apparaat al vastpak wil ik hem al na 10 minuten uit het raam gooien.

En het scheelt me een verslaving extra. :)

Beide heren evenzo succes en veel plezier met de audio. ;)

Hannibal_

#34
Quote from: Toni71 on November 13, 2020, 17:05:40
Iemand ervaring met dit apparaat?

Voor de woonkamer zocht ik een eenvoudig, niet te duur apparaat om muziek te streamen.

Na de ideeën over een diy pc, of een laptop met dac, en de duurdere streamers op dit apparaat uitgekomen.

Het idee erachter is ontspullen (nieuw woord) van audio apparatuur in de woonkamer.

Aansluiten op de stereoversterker en meer apparaten zijn er in de woonkamer niet meer nodig.

We gaan het proberen. Er is 8 weken de tijd om het terug te sturen, mocht het niks zijn.

Ik gebruik de raumfelt (teufel) connect 2 soms.
Werkt prima, maar stop het wel digitaal in mijn DAC.

192 khz via optical werkt niet altijd goed alleen.
96 wel
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JGvH

@ Hannibal,  meen te herinneren dat je iets in t menu kan aanvinken indien optisch stottert. Bij 'nieuwe' teufel streamer geen hinderlijke onderbrekingen via optisch op 192.

Hannibal_

Quote from: JGvH on November 19, 2020, 09:54:39
@ Hannibal,  meen te herinneren dat je iets in t menu kan aanvinken indien optisch stottert. Bij 'nieuwe' teufel streamer geen hinderlijke onderbrekingen via optisch op 192.

Aha thanks... zal eens zoeken (heb niet veel in die kwaliteit overigens).
Tja, die connect bestaat ook al lang.

Zal de nieuwe eens bekijken ook.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kwabbernoot

Quote from: Toni71 on November 13, 2020, 18:34:01
Ik ga je laten weten wat ik ervan vind. En van de app.

De Node heb ik o.a ook bekeken, maar na de meting op ASR van de 2i toch maar overgeslagen.

Nu zal de Teufel misschien ook wel niet optimaal meten (?), maar hij is wel een stuk goedkoper (en dan kan ik daar mee leven) en voor onze woonkamer (vrouwlief) meer dan genoeg.

(Na aanmelding voor de nieuwsbrief EUR 20,00 korting)

Ondertussen heb ik de Node 2 binnen en ik moet zeggen dat hij prima bevalt, zo de eerste uren. App is prima ook op de PC en het geluid is ook niets mis mee. Ik gebruik wel de SPDIF uitgang en niet de analoge uitgang.
ASR klaagde vooral over de gecombineerde digitale/analoge ingang. Die gebruik ik niet dus allemaal prima.

Groeten...

JGvH

#38
Teufel inmiddels retour, paar keer vast gelopen. Heb nu advance paris wtx stream pro in bestelling staan.

Toni71

#39
Dat ziet er ook wel interessant uit. Wolfson dac.

Wel wat ouder. 2018.

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

JGvH

Dacht dat de teufel in 2017 op de markt is gekomen

Toni71

#41
De streamer in 2019, toch? Er zitten er 2 voor.

Ik dacht vanavond, ik zal die Samsung S20 nog eens opstarten.

De SMSL M200 dac heeft bluetooth en werkt o.a met LDAC.
Even kijken hoe dat bluetooth werkt via de telefoon.

Eerlijk gezegd. Na alles groter te hebben gezet aan tekst en beeld voor deze oudere man, en een boel apps uitgezet valt het eigenlijk wel mee.
Alleen de Qobuz en Tidal app erop (welke ga ik houden? Ik denk Qobuz. Geen MQA meuk). Misschien is het toch niet verkeerd om dit als bron te gebruiken.