Teufel streamer ervaring?

Started by Toni71, November 13, 2020, 17:05:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Iemand ervaring met dit apparaat?

Voor de woonkamer zocht ik een eenvoudig, niet te duur apparaat om muziek te streamen.

Na de ideeën over een diy pc, of een laptop met dac, en de duurdere streamers op dit apparaat uitgekomen.

Het idee erachter is ontspullen (nieuw woord) van audio apparatuur in de woonkamer.

Aansluiten op de stereoversterker en meer apparaten zijn er in de woonkamer niet meer nodig.

We gaan het proberen. Er is 8 weken de tijd om het terug te sturen, mocht het niks zijn.




Kwabbernoot

Interessant. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Ik zit zelf ook een beetje rond te kijken maar tot nu kom ik op de Bluesound Node 2i uit. Voornamelijk vanwege de app die erbij zit. Maar die is mij eigenlijk net iets te duur.
Hoe is het met de app van de Duivel? Ik neem aan dat je ook kunt streamen vanaf een NAS?

Groeten...

Toni71

#2
Ik ga je laten weten wat ik ervan vind. En van de app.

De Node heb ik o.a ook bekeken, maar na de meting op ASR van de 2i toch maar overgeslagen.

Nu zal de Teufel misschien ook wel niet optimaal meten (?), maar hij is wel een stuk goedkoper (en dan kan ik daar mee leven) en voor onze woonkamer (vrouwlief) meer dan genoeg.

(Na aanmelding voor de nieuwsbrief EUR 20,00 korting)


Mokumer45

Welke streamer van Teufel bedoel je, de nieuwe of de vorige? Er zijn er 2, de Teufel Streamer (de nieuwe) of de Teufel Raumfeld Connector 2 (de vorige). Ze zijn zo te zien beide nog verkrijgbaar op de Teufel site. Ik heb zelf de Connector 2 al een paar jaar en die bevalt mij uitstekend. Speelt oneindig veel radiozenders en alle opgeslagen muziek op mijn PC prima af. De Teufel Steamer (de nieuwe) schijnt nog beter te zijn en meer opties te hebben, maar daar weet ik uiteraard niets over. Over het streamen via een NAS weet ik ook niets, heb ik niet.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Toni71

De streamer. De nieuwe heb ik net besteld.

Goed om te lezen, dat de eerste goed werkt. Dan ga ik er voorlopig van uit dat deze ook goed zal zijn. :)

twani

#5
Voor het souterrain heb ik hier de zeer goedkope Steljes streamer .

Feilloos!

Toni71

#6
Daar kom je nu mee aan. Nu heb ik al een Teufel besteld. :)

Dat had ook wel iets kunnen zijn, denk ik. Als het niks is, zit er ook een optische uitgang op voor een dac. Wifi.

Een ding mis ik wat toch handig is. En dat is een ethernet verbinding. De Teufel kan ik bedraad aansluiten op het net.

Kwabbernoot

Hoe werkt het browsen in mappen (op nas of computer) op dat Steljes apparaatje?

Groeten...

JGvH

#8
Quote from: Toni71 on November 13, 2020, 18:34:01
Ik ga je laten weten wat ik ervan vind. En van de app.

De Node heb ik o.a ook bekeken, maar na de meting op ASR van de 2i toch maar overgeslagen.

Nu zal de Teufel misschien ook wel niet optimaal meten (?), maar hij is wel een stuk goedkoper (en dan kan ik daar mee leven) en voor onze woonkamer (vrouwlief) meer dan genoeg.

(Na aanmelding voor de nieuwsbrief EUR 20,00 korting). Ik heb m gisteren ook voor €199 besteld ;D

JGvH

Ik heb m gisteren ook voor €199 besteld ;D

Toni71

#10
Met aanmelden voor de nieuwsbrief kon je EUR 20 korting krijgen. :)

Ik had hem voor EUR 179,00. Dat had ik niet goed verwoord.

Anyway. Ik ben benieuwd naar jou ervaring.

Dinsdag komt hij hier binnen.




JGvH

Ik had me ooit met huidige email adres voor nieuwsbrief aangemeld, denk niet dat ze er voor de 2e keer intrappen ;)

Toni71

Ik zie net dat hij bezorgd is thuis.

Maar hij gaat weer ongeopend weg. De streamer ondersteund geen 24/192 alleen 24/96 lees ik net.

Ook al zal ik het verschil waarschijnlijk niet horen. Dat wil ik niet hebben.



Mokumer45

#13
@ Toni71: Waar heb je dit gezien? Voor zo ver mij bekend is en wat ook beschreven staat, ondersteunt hij wel degelijk 24/192. Net nog even opgezocht en bevestigd gezien. Helaas heb ik het hier over zijn voorganger, maar zou het bij deze anders zijn, niet echt logisch lijkt mij?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

JGvH

Net binnen, bekabeld aangesloten en optisch op nad c328 aangesloten echt een upgrade tov advance paris wtx microstream ;D

JGvH

Enigste minpuntje led op front (ondanks dimmen in app) blijft fel of uit, zie m niet echt minder fel worden, nu op 10%. Binnenkort even contact met Teufel hierover opnemen.

Mokumer45

@ Toni71: Helaas, je hebt toch gelijk. Nader uitzoeken geeft aan, dat bij deze 24/96 het max. is. Jammer, maar dan zou de Teufel Raumfeld Connector 2 nog een optie kunnen zijn. Maar deze is duidelijk mnder uitgebreid in mogelijkheden volgens mij.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Mokumer45

@JGvH: als het echt storend is, zou je er een dimmend stikkertje of een gekleurd donker zelfplakkend stukje plastic over kunnen plakken. Wordt wel meer als oplossing hier en daar vermeld over te fel brandende ledjes.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Toni71

#18
Die Raumfeld is een ouder apparaat. Dan kijk ik liever voor wat nieuws.

Mooi dat hij prima werkt en het geluid goed is.

Ik kan alleen slecht slapen ( een beetje overdreven, maar ik kan een zeikerd zijn) als ik Qobuz draai (of straks Amazon HD) op 24 96 terwijl dit 24 192 kan zijn.

Dan koop ik liever gelijk iets wat dit wel ondersteund. Ook al zal ik het verschil toch niet horen.

Mokumer45

@ Toni71: Je hebt helemaal gelijk, gewoon verder kijken. Veel succes en vooral veel luisterplezier met je eventuele nieuwe aankoop.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

JGvH

Ja stukje plakband of zo had ik ook al aangedacht ;)

JGvH

Qobuz doet de teufel sowieso niet

JGvH

#22
Hij geeft in app gewoon te kiezen tussen 44,1 en 192 aan, er zijn 6 opties te kiezen ;D

Toni71

#23
Ahum. Ik heb net weer een SMSL M200 dac besteld.

Ik dacht dan maar een kleine laptop met een dac, dan kan ik doen wat ik maar wil.

Morgen wordt de Teufel opgehaald.

Of ik moet me nog bedenken.

JGvH

Je kan in het menu gewoon 192 aanvinken hoor