Unison Research S6 buizenversterker icm een REL subwoofer, is dat aan te raden?

Started by ProgRocker, November 13, 2020, 10:34:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker


Kingpin

Quote from: scrutinizer on November 13, 2020, 11:02:31
600 ohm??? :D
Of je moet hethebben over Audio Precision
De REL's hebben een ingangsimpedantie van 100k+ ohm, in tegenstelling tot mijn sub van 600 ohm.

Kwartje valt pas toen ik begon te schrijven haha (AP = Audio Physic).
Heb helaas geen Audio Precision, neemt niet weg dat ik nog steeds zeer blij ben met mijn HP analyzer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

ProgRocker

(In het weekend forum ik doorgaans niet dus nu een) update:

Ik heb het nog niet getest, had niet heel veel zin om alles in het rek overhoop te gooien dit weekend. Plaatjes draaien had de voorkeur. Lost in music! Maar het komt zeker aan de beurt deze week.

ProgRocker

Volgende update: de Myriad die eerst in het rek stond is nu vervangen door de Unison. Alles behalve de subwoofer aangesloten en het klinkt weer als vanouds. Vraag me inmiddels af waarom ik die sub eigenlijk nodig vind in deze keten.. Op de een of andere manier klinkt de combinatie met de Unison veel voller en ronder in het laag (buizentechnologie zal daar debet aan zijn) dan met de Myriad, waar ik het laag zonder sub wat magerder vond.

Heerlijk, buizenkleuring.  :thumbs-up:

brt

Quote from: ProgRocker on November 18, 2020, 10:53:22
Volgende update: de Myriad die eerst in het rek stond is nu vervangen door de Unison. Alles behalve de subwoofer aangesloten en het klinkt weer als vanouds. Vraag me inmiddels af waarom ik die sub eigenlijk nodig vind in deze keten.. Op de een of andere manier klinkt de combinatie met de Unison veel voller en ronder in het laag (buizentechnologie zal daar debet aan zijn) dan met de Myriad, waar ik het laag zonder sub wat magerder vond.

Heerlijk, buizenkleuring.  :thumbs-up:

Ook mijn ervaring met de Unison Research S9: een vol, rond en royaal laag. Subwoofer is totaal niet nodig, en dat zelfs met monitor speakers (Focal Sopra 1). Oke dat zijn best grote monitors, maar toch..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

ProgRocker

Quote from: brt on November 22, 2020, 11:33:12
Ook mijn ervaring met de Unison Research S9: een vol, rond en royaal laag. Subwoofer is totaal niet nodig, en dat zelfs met monitor speakers (Focal Sopra 1). Oke dat zijn best grote monitors, maar toch..

Ja toch? Ben ik niet helemaal gek aan het worden dus.  ;D

Ik ga het lekker zo laten. Klinkt heerlijk in balans, geen (of toch minder) risico op defecten (of in elk geval meer peace of mind, als het allemaal toch toeval was).

addesmo


brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on November 22, 2020, 11:33:12
Ook mijn ervaring met de Unison Research S9: een vol, rond en royaal laag. Subwoofer is totaal niet nodig, en dat zelfs met monitor speakers (Focal Sopra 1). Oke dat zijn best grote monitors, maar toch..
De Focal Sopra begint pas bij 45hz. Een subwoofer gebruik je aanvullend voor onder de 45hz. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

addesmo

Quote from: brt on November 28, 2020, 16:19:42
De S9 weleens gehoord mannen? Dat is een beest hoor  :inlove:
Dat geloof ik direkt!
Maar nadeel van S9 is de warmte afgifte en grote. Bovendien nu over op Lyngdorf ivm akoestiek problemen. En die houdt zich toch wel heel erg goed staande ;D

brt

Quote from: addesmo on November 29, 2020, 10:28:15
Dat geloof ik direkt!
Maar nadeel van S9 is de warmte afgifte en grote. Bovendien nu over op Lyngdorf ivm akoestiek problemen. En die houdt zich toch wel heel erg goed staande ;D

De S9 wordt wel warm ja, maar daar krijg je wel veel moois voor terug  :wub:

Vandaag bij de live multi-test van Alpha Audio van buizenversterkers geweest. De S6 deed ook mee en is ook zeker geen kleine jongen ;)
Mooie versterker, waarbij het midden toch wel opvallend mooi was. Zag in de comments ook dat deze vanwege de cohesie in het geluid gewaardeerd werd. Een rijke en muzikale versterker. Doen ze goed bij Unison
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

ProgRocker

Yep, de S9 heb ik heel goede verhalen over gehoord. Ik ben enorm tevreden met mijn S6, maar als zich ooit een kans voordoet op een gunstige upgrade zal ik die zeker overwegen.