Unison Research S6 buizenversterker icm een REL subwoofer, is dat aan te raden?

Started by ProgRocker, November 13, 2020, 10:34:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker

Ik heb een Unison Research S6 (MKI) waar ik echt heel erg mee in mijn nopjes ben. In combinatie met mijn Ayon speakers klinkt het echt geweldig. Nu heb ik twee REL subwoofers hier staan waarvan ik er een zou kunnen/willen aansluiten aan deze S6. Het gaat om een R505 en een Stadium II. Het maakt mij niet uit welke van de twee ik op deze S6 zou aansluiten, de andere gaat dan de HT set in.

Nu heb ik een tijd geleden al eens de Stadium II high level aangesloten (middels de bijgeleverde Neutrik kabel) en niet lang daarna sneuvelde een stuurbuisje.. Dat was nog niet eerder voorgekomen, en het kan best toeval zijn maar toch. Ik heb me ingelezen in de materie en ik vind eigenlijk niets dat mij doet denken dat dit een 'bekend euvel' zou zijn, sterker nog; men stelt dat de subwoofer nauwelijks tot geen belasting vormt voor de versterker...

Wat zouden jullie doen? Nog eens proberen, met het risico dat het nog eens gebeurt? Of was het dan toch echt puur toeval? Of is een buizenversterker icm een REL dan toch niet zo'n goed plan?

scrutinizer

Is toeval. Gewoon gebruiken.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ProgRocker

Quote from: vergeerr72 on November 13, 2020, 10:55:17
Even off-topic. Hier nog een progrocker.

Hee da's leuk! Ben jij meer van de 'oude stijl' zoals Rush en Genesis en zo, of meer van de nieuwe garde? Ik ben zelf meer van het moderne spul als Porcupine Tree, Steven Wilson, Haken, etc.

Kingpin

Zal geen invloed hebben op een stuurbuis.
Zelf draaide ik ook in deze opstelling, buis->monitoren met een sub high level aangesloten.
Qua belasting zullen de REL's geen invloed hebben omdat ze een hoge ingangsimpedantie hebben in tegenstelling tot mijn 600 ohm AP ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

Ben sinds 93 volger van Steven Wilson. Van Haken vind ik de eerdere albums beter. The Flower Kings ben gek van. Veel Zweeds: Anglagard, Anekdoten.

Daarnaast was ik net voor de Corona periode sponsor van Progfrog geworden. Die organiseren prog concerten in 't Blok in Nieuwerkerk aan de IJssel. Ga je ook wel eens naar het Lorelei festival?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Quote from: Kingpin on November 13, 2020, 10:57:58
Zal geen invloed hebben op een stuurbuis.
Zelf draaide ik ook in deze opstelling, buis->monitoren met een sub high level aangesloten.
Qua belasting zullen de REL's geen invloed hebben omdat ze een hoge ingangsimpedantie hebben in tegenstelling tot mijn 600 ohm AP ;)
600 ohm??? :D
Of je moet hethebben over Audio Precision
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....


ProgRocker

Quote from: vergeerr72 on November 13, 2020, 11:02:18
Ben sinds 93 volger van Steven Wilson. Van Haken vind ik de eerdere albums beter. The Flower Kings ben gek van. Veel Zweeds: Anglagard, Anekdoten.

Daarnaast was ik net voor de Corona periode sponsor van Progfrog geworden. Die organiseren prog concerten in 't Blok in Nieuwerkerk aan de IJssel. Ga je ook wel eens naar het Lorelei festival?

Ik ga eigenlijk nooit naar festivals, maar wel graag naar 'losse' concerten. Enkele jaren geleden zag ik Gazpacho live, en man wat was dat gaaf! Ook Riverside heb ik gezien, Devin Townsend, nog veel meer.

Riverside zul je wel kennen maar Gazpacho misschien niet. Echt een serieuze aanrader!

scrutinizer

Maar je sub gaat geen invloed hebben op je stuurbuis  Zoals kingpin dat ook al aangeeft, vormt de sub op high level amper een belasting ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ProgRocker

Quote from: Kingpin on November 13, 2020, 10:57:58
Zal geen invloed hebben op een stuurbuis.
Zelf draaide ik ook in deze opstelling, buis->monitoren met een sub high level aangesloten.
Qua belasting zullen de REL's geen invloed hebben omdat ze een hoge ingangsimpedantie hebben in tegenstelling tot mijn 600 ohm AP ;)

Misschien toch nog maar eens proberen dit weekend. Met ingehouden adem dan wel, want ik vind het toch best spannend.  :-X

vergeerr72

Quote from: ProgRocker on November 13, 2020, 11:05:53
Ik ga eigenlijk nooit naar festivals, maar wel graag naar 'losse' concerten. Enkele jaren geleden zag ik Gazpacho live, en man wat was dat gaaf! Ook Riverside heb ik gezien, Devin Townsend, nog veel meer.

Riverside zul je wel kennen maar Gazpacho misschien niet. Echt een serieuze aanrader!
Ik heb vrijwel alles van Gazpacho [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Quote from: ProgRocker on November 13, 2020, 11:07:57
Misschien toch nog maar eens proberen dit weekend. Met ingehouden adem dan wel, want ik vind het toch best spannend.  :-X
Als het je helpt door te ademen, stel ik je een stuurbuisje ter beschikking als het fout gaat. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ProgRocker

Quote from: vergeerr72 on November 13, 2020, 11:12:05
Ik heb vrijwel alles van Gazpacho [emoji6]

Dat gebeurt echt bijna nooit! Zelfs mensen die in de progrock zitten en die ik spreek kennen deze band 9 van de 10 keer niet. Maar ik ben er gek op! Je was er destijds toch niet ook bij in De Pul of wel  ;D

ProgRocker

Quote from: scrutinizer on November 13, 2020, 11:12:32
Als het je helpt door te ademen, stel ik je een stuurbuisje ter beschikking als het fout gaat. ;)

Daar houd ik je aan  ;)

vergeerr72

Quote from: ProgRocker on November 13, 2020, 11:14:14
Dat gebeurt echt bijna nooit! Zelfs mensen die in de progrock zitten en die ik spreek kennen deze band 9 van de 10 keer niet. Maar ik ben er gek op! Je was er destijds toch niet ook bij in De Pul of wel  ;D
Nog nooit in de pul geweest moet ik bekennen. De boerderij is dichterbij. Heb gazpacho dan ook daar twee keer gezien en in Ulft.

Mijn collectie kun je hier vinden: https://www.discogs.com/user/vergeerr72/collection?header=1&sort_order=asc&sort=artist
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

MechanicalAnimal

geheel offtopic.....maar als Death, Black en doommetal-fan heb ik ooit het album Swansong van Carcass als progrock geclassificeerd zien worden in een review, toch maar eens dieper in dit genre duiken.......jullie nog een tipje wat ik zou moeten luisteren als, onder andere, Behemoth/Samael/RottingChrist/MyDyingBride/Mephorash-fan  :headbanging:

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

ProgRocker

Quote from: vergeerr72 on November 13, 2020, 11:27:14
Nog nooit in de pul geweest moet ik bekennen. De boerderij is dichterbij. Heb gazpacho dan ook daar twee keer gezien en in Ulft.

Mijn collectie kun je hier vinden: https://www.discogs.com/user/vergeerr72/collection?header=1&sort_order=asc&sort=artist

Was jij ook zo ongelooflijk onder de indruk van die zanger, live? Heel de zaal stond met open mond en tranen in de ogen te kijken en luisteren, zo mooi was het.

Leuke collectie overigens! Ik heb heel even erdoorheen gescrolled en kwam veel David Sylvian tegen, da's altijd mooi. Ik heb niet alles gezien maar dan zou je Dolphin Brothers ook wel kunnen waarderen vermoed ik.

EDIT: ik zie dat je Dolphin Brothers ook al hebt.

vergeerr72

Quote from: MechanicalAnimal on November 13, 2020, 11:27:53
geheel offtopic.....maar als Death, Black en doommetal-fan heb ik ooit het album Swansong van Carcass als progrock geclassificeerd zien worden in een review, toch maar eens dieper in dit genre duiken.......jullie nog een tipje wat ik zou moeten luisteren als, onder andere, Behemoth/Samael/RottingChrist/MyDyingBride/Mephorash-fan  :headbanging:
Zou ik eerder in de progressieve metal duiken. Dream Theater, later albums van Haken. Die zijn wel wat technischer van aard. SymphonyX, Soulsplitter.

Is wel minder mijn genre om eerlijk te zijn. Zit meer aan de progrock kant richting de jazzrock of pop.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ProgRocker

Quote from: MechanicalAnimal on November 13, 2020, 11:27:53
geheel offtopic.....maar als Death, Black en doommetal-fan heb ik ooit het album Swansong van Carcass als progrock geclassificeerd zien worden in een review, toch maar eens dieper in dit genre duiken.......jullie nog een tipje wat ik zou moeten luisteren als, onder andere, Behemoth/Samael/RottingChrist/MyDyingBride/Mephorash-fan  :headbanging:

Absoluut! Ik zal dit bericht straks even aanvullen met wat aanraders op progmetal gebied.  ;D

vergeerr72

Quote from: ProgRocker on November 13, 2020, 11:32:13
Was jij ook zo ongelooflijk onder de indruk van die zanger, live? Heel de zaal stond met open mond en tranen in de ogen te kijken en luisteren, zo mooi was het.

Leuke collectie overigens! Ik heb heel even erdoorheen gescrolled en kwam veel David Sylvian tegen, da's altijd mooi. Ik heb niet alles gezien maar dan zou je Dolphin Brothers ook wel kunnen waarderen vermoed ik.
Heb vrijwel alles van de japan-club. Op zowel de als vinyl. Zo via no-man bij porcupine tree terechtgekomen. Waar ik ook vrijwel alles van heb inclusief de bij-bandjes.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: vergeerr72 on November 13, 2020, 11:35:09
Heb vrijwel alles van de japan-club. Op zowel de als vinyl. Zo via no-man bij porcupine tree terechtgekomen. Waar ik ook vrijwel alles van heb inclusief de bij-bandjes.
Misschien een eigen topic[emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

MechanicalAnimal

Quote from: ProgRocker on November 13, 2020, 11:33:08
Absoluut! Ik zal dit bericht straks even aanvullen met wat aanraders op progmetal gebied.  ;D

Noice!  :worship:

tip voor jou........Mephorash

https://open.spotify.com/album/4J2cTRnxD16E3MAuYGy0j7

Pittige kost, maar sodeju wat een knap huzarenstukje.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

ProgRocker

Quote from: vergeerr72 on November 13, 2020, 11:35:09
Heb vrijwel alles van de japan-club. Op zowel de als vinyl. Zo via no-man bij porcupine tree terechtgekomen. Waar ik ook vrijwel alles van heb inclusief de bij-bandjes.

En de rustige albums van Opeth zie ik. Jij bent begonnen waar ik ongeveer afhaakte bij die band.

vergeerr72

Quote from: ProgRocker on November 13, 2020, 11:36:45
En de rustige albums van Opeth zie ik. Jij bent begonnen waar ik ongeveer afhaakte bij die band.
Heb die ook allemaal op vinyl inclusief de pictures. Ken jij anekdoten?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL