Zolder HT on a budget

Started by jslaman, November 12, 2020, 10:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jslaman

Hallo allemaal,

Ik lees al aardig wat jaren mee hier en heb al vaak genoeg gedagdroomd van een eigen HT, maar de ruimte in onze vorige woning was te beperkt om dit te realiseren. Onlangs zijn we verhuisd en momenteel ben ik de zolder aan het opdelen in 4 ruimtes, waarvan er 1 zal worden ingericht al HomeTheater.

Ik heb (vooralsnog) geen idee hoeveel gebruik ik er van zal gaan maken, dus de insteek is om het in eerste instantie met beperkt budget in te richten. Qua apparatuur heb ik zo'n €1000 gereserveerd en daar heb ik al een en ander (2e hands) van aangeschaft;

beeld;
Epson TW5900 beamer
I-Visions 92" Scherm (deze kreeg ik bij de beamer, maar wil ik vervangen door een scherm dat naar boven toe oprolt).

Geluid;
Onkyo TX-NR1007 reveiver
Piega S4 XL speaker (4x)
Piega S4c centerspeaker
Piega P sub1 mk2
En eventueel nog een kef psw2010 sub om het laag beter door de kamer verspreid te krijgen.

Bronnen
Xiaomi Mi Box S mediaspeler
Onkyo BD507 Bluray speler

Wat betreft de ruimte is er nog enige uitdaging om de beamer netjes uit te lijnen met het scherm i.v.m. het schuine dak. Daarnaast zit er achterin de ruimte een doorgang naar ons washok. De ruimte volledig benutten in de breedte door het plaatsen van een grote bank wordt dus ook lastig. Een bank van 2 meter moet passen, daar moeten we volgens mij prima met 3 personen kunnen zitten. Ruimte is overigens ongeveer 3x5 meter groot.

Momenteel ben ik nog druk bezig met de wanden te gipsen. Verlaagde plafonds en spotjes staan als volgende op de planning zodat de stucadoor zijn werk kan doen. Onderstaand nog wat plaatjes bij de praatjes;

jahtari

Leuke ruimte! Benieuwd naar de verdere vorderingen.  :clapping:

Het wordt zo wat standaard, dat elk huis een bioscoopkamer heeft!  :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

JeroenGRT

Mooie ruimte! En je hebt al mooie apparatuur verzameld!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

jslaman

Quote from: JeroenGRT on November 12, 2020, 12:23:23
Mooie ruimte! En je hebt al mooie apparatuur verzameld!
Thanks! Viel mij ook niet tegen wat er met een relatief beperkt budget aan te schaffen is.

Zodra de stucadoor klaar is en het afwerken van de ruimte gaat beginnen zal ik nieuwe foto's posten.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Toni71

Genieten een eigen ruimte. ;)

Succes met het verbouwen.

michel69

Deze bouw ga ik uitgebreid volgen aangezien ik van de winter ook een HT wil gaan realiseren bij ons op zolder.

Wat zijn nu precies de maten van de ruimte op foto 2 ?

Grt Michel
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

jslaman

#6
Quote from: michel69 on November 12, 2020, 18:31:57
Deze bouw ga ik uitgebreid volgen aangezien ik van de winter ook een HT wil gaan realiseren bij ons op zolder.

Wat zijn nu precies de maten van de ruimte op foto 2 ?

Grt Michel
De ruimte is 491cm lang en 295cm breed. Stuk rechts achterin op foto 1 waar de kappen samen komen is 1x1m. Vloeroppervlak is dus ongeveer 13,5m2.

michel69

Quote from: jslaman on November 12, 2020, 19:00:38
De ruimte is 491cm lang en 295cm breed. Stuk rechts achterin op foto 1 waar de kappen samen komen is 1x1m. Vloeroppervlak is dus ongeveer 13,5m2.

Ah thx dat komt redelijk overeen met mijn mini zolder(beide kanten schuine wanden) hier lang 516 lang en 664 breed echter moet je daar wel ongeveer 300 van aftrekken vanwege de schuine wanden en de vlizotrap zit strak tegen de achtermuur tov de zit positie.

Al enig idee wat je voor kleur qua vloerbedekking en de wanden gaat gebruiken?

Zal als ik de zolder leeg heb(is nog een grote puinhoop  ;) )zelf ook even een topic aanmaken voor tips en advies wil niet teveel jouw topic lichtelijk gebruiken voor mijn plannen,


StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

jslaman

Geen probleem hoor. De nok is hier overigens 4 meter hoog en dat loopt af naar ruim 1 meter hoogte aan de andere kant van de kamer.

De indeling is niet ideaal, maar naast een HT moest er ook een logeerkamer, washok, rommelhok en een ruime overloop met kastruimte gerealiseerd worden op zolder, dus meer dan dit kon ik er niet uit slepen [emoji4]

Gerjan1994