Bose Quitcomfort airbuds noise canceling ervaring

Started by RonG, December 1, 2020, 13:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Ik heb deze gekocht als kerstcadeau voor mijn vrouw, maar ik ben ze nu eerst het testen.

Uitgangs punt bij het gebruik is dat ze in de tuin in de zomer ongestoord naar muziek kan luisteren maar ook naar een soort relax audio op therapeutische basis.
En het omgevings geluid zoals verkeer en evt geluid van de buren dan uit te filteren

Wat mij opvalt is dat de noise canceling mij ietwat tegenvalt, dit in tegenstelling wat ik op internet bij de reviews lees.
Ik lees dat het omgevingsgeluid zo goed als wegvalt, maar dat is dus niet zo, ook wanneer deze op zeg maar op 10 staat (noise canceling niveau)

bv, net was het aan het regenen, ik ging buiten onder de overkapping staan. Noise canceling is er wel duidelijk maar men hoort alsnog de regen op het dak.
Achter onze tuin loopt een weg, het verkeer hoor ik nog steeds, wel uiteraard zachter maar niet zoals ik gehoopt had.
En ook heb ik bv op YouTube een filmpje gestart met soort white noise alsof je in een vliegtuig zit, ook dit valt tegen.

Ik heb ook de verschillende maten genomen voor in het oor, de een past beter dan de ander maar de ervaring hierboven blijft hetzelfde.

Zijn de verwachtingen gewoon te hoog van mij? Het is mijn eerste noise canceling ervaring 8)

Geluidskwaliteit is overigens wel heel erg goed,

Dura

ik heb zelf de Sennheiser Momentum True Wireless 2, ook oordoppen met NC dus.
Van de NC bij oordoppen moet je geen al te hoge verwachtingen hebben, daarvoor moet je echt een over-the-ear hebben.
Het werkt vooral tegen constante geluiden, op mijn balkon zeer effectief tegen verkeersgedruis, maar de buren krijg je er niet mee weg (tenzij die alleen een lage ruis produceren).
In het OV zijn ze ook erg effectief tegen het geluid van trein en bus, maar tegen bijvoorbeeld stemmen e.d. een stuk minder.
Aan de andere kant zitten ze dan weer wel veel comfortabeler dan bijvoorbeeld de Sony over-the-ear WH1000X die ik hiervoor had.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

RonG

Quote from: Dura on December  1, 2020, 14:22:18
ik heb zelf de Sennheiser Momentum True Wireless 2, ook oordoppen met NC dus.
Van de NC bij oordoppen moet je geen al te hoge verwachtingen hebben, daarvoor moet je echt een over-the-ear hebben.
Het werkt vooral tegen constante geluiden, op mijn balkon zeer effectief tegen verkeersgedruis, maar de buren krijg je er niet mee weg (tenzij die alleen een lage ruis produceren).
In het OV zijn ze ook erg effectief tegen het geluid van trein en bus, maar tegen bijvoorbeeld stemmen e.d. een stuk minder.
Aan de andere kant zitten ze dan weer wel veel comfortabeler dan bijvoorbeeld de Sony over-the-ear WH1000X die ik hiervoor had.

Bedankt voor je antwoord, dus dan zou eigenlijk bv een bose quietcomfort 35 ii over ear dan een betere keus zijn. Ik was hier ook naar het kijken maar ben bang dat ze te warm worden wanneer het hartje zomer is. Bedoel dan niet de koptelefoon zelf maar het dragen ervan en of ze comfortabel zijn. Die in ears voel je zo goed als niet.

Dura

Precies die warmte was voor het motief om over te stappen naar earbuds. Over-the-ears met NC (die zijn extra geisoleerd vergeleken met normale koptelefoons en zitten strak voor de passieve isolatie die ook bijdraagt aan de stilte) geven mij na een half uurtje een gevoel alsof ik een koortshoofd heb.
het is allemaal heel subjectief natuurlijk, maar voor mij geen over-the-ears meer.

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

RonG

Quote from: Dura on December  1, 2020, 14:51:25
Precies die warmte was voor het motief om over te stappen naar earbuds. Over-the-ears met NC (die zijn extra geisoleerd vergeleken met normale koptelefoons en zitten strak voor de passieve isolatie die ook bijdraagt aan de stilte) geven mij na een half uurtje een gevoel alsof ik een koortshoofd heb.
het is allemaal heel subjectief natuurlijk, maar voor mij geen over-the-ears meer.

Dan wordt het dat ook niet, dan zal deze in de kast blijven liggen ben ik bang. Misschien moet ze toch zelf maar eens testen.