Chromecast 2020 Google tv -- Remote werkt niet meer, dus wel weer

Started by RonG, November 2, 2020, 19:28:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Heb eentje kunnen bemachtigen maar loop tegen resolutie problemen aan.

Ik krijg niet meer dan 1080p 60Hz op het scherm terwijl 4k 60 moet kunnen.
Wanneer ik de resolutie op de chromecast aanpas naar 4K (maakt niet uit welke frequentie) dan geeft de JVC aan "HDMI1 no signal". OM dit terug te zetten moet ik de chromecast even op de tv aansluiten om in de interface te kunnen komen.

De chromecast is aangesloten op een HDMI ingang van de Marantz 7010, net zoals de andere bronnen zoals de Zappiti media player en een Sony UHD disk player welke beide geen probleem opleveren, zie ook de foto van de zappiti, daar zie je gewoon staan 4K 60Hz.
Ik heb de chromecast uiteraard ook op deze ingangen aangesloten maar helaas.

Sluit ik de chromecast direct op de HDMI ingang aan van de JVC beamer is er geen probleem, dus het ligt niet aan de beamer, niet aan de chromecast maar ook niet aan de HDMI kabel gezien de andere bronnen wel 4K 60Hz kunnen weergeven.

Je zou dus misschien kunnen zeggen dat het probleem de Marantz is, maar dan..... waarom werken de andere bronnen dan wel?

Op een van de foto's is te zien dat ik de 4K resoluties kan kiezen (ik stond een beetje voor de lens toen ik de foto maakte :eh:), wat aangeeft dat deze ook beschikbaar zijn. Sluit je de chromecast op een HD tv aan dan zie je de 4K opties niet eens

Ik kom er niet achter wat het probleem kan zijn. Wie heeft de gouden tip voor mij :-\

jvanhambelgium

Hmm, mischien heb jij wel een interopabiliteits-probleem gevonden. Het probleem zal niet persé aan de Marantz kant liggen, maar mischien eerder de wisselwerking.
Al je 8 HDMI poorten op de 7010 zijn in principe volledige OK om 4K/60Hz te doen.

Ik vrees dat dit geen 5-minute fix gaat worden...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

Quote from: jvanhambelgium on November  3, 2020, 08:08:42
Hmm, mischien heb jij wel een interopabiliteits-probleem gevonden. Het probleem zal niet persé aan de Marantz kant liggen, maar mischien eerder de wisselwerking.
Al je 8 HDMI poorten op de 7010 zijn in principe volledige OK om 4K/60Hz te doen.

Ik vrees dat dit geen 5-minute fix gaat worden...

Bedankt voor je antwoord. interopabiliteits-probleem, dat klnkt alsof er iets niet comaptible is :unsure:

Wat ik vergeten te melden was, toen ik de chromecast de eerste keer out of de box aansloot en instelde werkte het wel, de reslotie giong vanzelg al naar 4K 60Hz
Toen ging ik apps installeren waaronder Ziggo Go zag ik dat het beeld niet soepel liep. Toen had ik de resolutie eens aangepast naar 4K 24Hz om te zien of dat wat uithaalde maar kreeg dan gelijk geen signaal meer op de HDMI ingang van de JVC.

En sindsdien krijg ik het dus helemaal niet meer aan de praat. Ik heb de Chromecast ook al een factory reset gegeven maar helaas.



dvd-fan

misschien dat je in developer options iets kan instellen.
staat in filmpje.(4.10)
https://www.youtube.com/watch?v=s8CcVqUW72g
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Pjotr27

Kan je app wel 4K 60hz aan? Als je signaal het niet is, dan kan Chromecast het nooit doorgeven...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

RonG

Quote from: Pjotr27 on November  3, 2020, 10:34:02
Kan je app wel 4K 60hz aan? Als je signaal het niet is, dan kan Chromecast het nooit doorgeven...

Kan niet eens een app starten, het hoofdscherm is niet zichtbaar gezien er geen input gedetecteerd wordt.

TornadoGo

Ik weet nog niet hoe het zit met de nieuwe Chromecast (ik verwacht de mijne deze week binnen) maar bij de Chromecast Ultra moet je de bijgeleverde voeding gebruiken om 4k te kunnen krijgen, dat werkt niet bij gebruik van een vrije USB poort op de receiver bijvoorbeeld.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

RonG

Quote from: TornadoGo on November  3, 2020, 11:52:46
Ik weet nog niet hoe het zit met de nieuwe Chromecast (ik verwacht de mijne deze week binnen) maar bij de Chromecast Ultra moet je de bijgeleverde voeding gebruiken om 4k te kunnen krijgen, dat werkt niet bij gebruik van een vrije USB poort op de receiver bijvoorbeeld.

Ik heb deze met de voeding aangesloten, is zelfs noodzakelijk idd.

Het ligt niet aan de chromecast m.i., wanneer ik deze direct op de HDMI poort aansluit van de beamer bv is alles OK, alleen niet via de receiver terwijl dit geen probleem zou moeten zijn gezien mijn andere 4K bronnen ook werken via de receiver.

Ik kan dus niet pinpointen waar de oorzaak exact ligt.

RonG

Ik geef het op, wilde mijn beamer "smart" maken maar dat werkt dus niet.

Vandaag ook weer van alles geprobeerd, vie de Marantz werkte het gewoon niet.

Ik heb de chromecast ook eens aan de receiver in de woonkamer aangesloten (Denon AVR-X550BT), hier kan ik ook 4K 60Hz kiezen en zo "werkt" het wel, tenminste ik krijg en behoud beeld. Wat hier nu gebeurd is dat het lopen door de menu's met de remote heel schokkerig gaat, heel raar, hierop andere resoluties geprobeerd maar geen resultaat. Ben er dus een beetje klaar mee.

Sluit ik de chromecast direct op een HDMI ingang van de TV, is er geen probleem.

Dus tot nog toe ondervind ik HDMI problemen wanneer ik deze via een van mijn receivers aansluit. Zoals gezegd, andere 4K bronnen geen probleem.

Misschien maar een 2de Apple T V4K kopen voor in mijn HT en de chrome cast maar weer verkopen.

Is gewoon jammer, wanneer ik de chromecast direct op de de HDMI aansluit van de JVC beamer ziet het er tiptop uit en werkt ook erg goed, maar ja, dan is er natuurlijk geen audio :-\

Quote from: TornadoGo on November  3, 2020, 11:52:46
Ik weet nog niet hoe het zit met de nieuwe Chromecast (ik verwacht de mijne deze week binnen)

Heb je hem al binnen en kunnen testen misschien?

papaleo

#9
Quote from: RonG on November  7, 2020, 19:48:01
Ik geef het op, wilde mijn beamer "smart" maken maar dat werkt dus niet.

Vandaag ook weer van alles geprobeerd, vie de Marantz werkte het gewoon niet.

Ik heb de chromecast ook eens aan de receiver in de woonkamer aangesloten (Denon AVR-X550BT), hier kan ik ook 4K 60Hz kiezen en zo "werkt" het wel, tenminste ik krijg en behoud beeld. Wat hier nu gebeurd is dat het lopen door de menu's met de remote heel schokkerig gaat, heel raar, hierop andere resoluties geprobeerd maar geen resultaat. Ben er dus een beetje klaar mee.

Sluit ik de chromecast direct op een HDMI ingang van de TV, is er geen probleem.

Dus tot nog toe ondervind ik HDMI problemen wanneer ik deze via een van mijn receivers aansluit. Zoals gezegd, andere 4K bronnen geen probleem.

Misschien maar een 2de Apple T V4K kopen voor in mijn HT en de chrome cast maar weer verkopen.

Is gewoon jammer, wanneer ik de chromecast direct op de de HDMI aansluit van de JVC beamer ziet het er tiptop uit en werkt ook erg goed, maar ja, dan is er natuurlijk geen audio :-\

Heb je hem al binnen en kunnen testen misschien?

Het lijkt dat er of een instelling in de Marantz niet goed staat (maar ik neem aan dat je dit al gecontroleerd hebt) of dat de HDMI kabel de bottleneck is om de de handshake tot stand te brengen...en Marantz en Denon zijn juist de 2 merken die het stabielste hdmi-board hebben.
Heb je het al eens met n andere HDMI kabel geprobeerd?
Ik heb zelf ook een JVC hangen en ik 'had' ook regelmatig dat ik geen (zwart) beeld/geen signal had maar na dat ik een Optische HDMI kabel heb liggen is dit probleem voor >90% opgelost...het wil nog wel eens n keertje voorkomen maar dat is heel af en toe.

Als het goed is krijg ik de CC 2020 Dinsdag binnen, ben benieuwd of dat dit ook hier zo is...ik zal mijn bevindingen hier wel laten weten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on November  8, 2020, 10:59:17
Het lijkt dat er of een instelling in de Marantz niet goed staat (maar ik neem aan dat je dit al gecontroleerd hebt) of dat de HDMI kabel de bottleneck is om de de handshake tot stand te brengen...en Marantz en Denon zijn juist de 2 merken die het stabielste hdmi-board hebben.
Heb je het al eens met n andere HDMI kabel geprobeerd?
Ik heb zelf ook een JVC hangen en ik 'had' ook regelmatig dat ik geen (zwart) beeld/geen signal had maar na dat ik een Optische HDMI kabel heb liggen is dit probleem voor >90% opgelost...het wil nog wel eens n keertje voorkomen maar dat is heel af en toe.

Als het goed is krijg ik de CC 2020 Dinsdag binnen, ben benieuwd of dat dit ook hier zo is...ik zal mijn bevindingen hier wel laten weten.

Ik ben alle mogelijk instellingen idd al nagegaan en heb ook al een andere HDMI kabel geprobeerd.
De Zidoo player op 4K 60Hz werkt gewoon alsook de UHD speler, sluit ik de chromecast aan op diezelfde HDMI poort gaat hij op 1080P 60Hz, wanneer ik de resolutie dan wil aanpassen naar een van de 4K opties (4K 60Hz, 30 Hz etc) dan is het over en uit. Ik hoor dan wel audio maar de JVC geeft aan "no input"

In de woonkamer heb ik een Apple TV 4K, misschien deze eens aansluiten op de marantz.

Quote from: papaleo on November  8, 2020, 10:59:17

Als het goed is krijg ik de CC 2020 Dinsdag binnen, ben benieuwd of dat dit ook hier zo is...ik zal mijn bevindingen hier wel laten weten.

Ben benieuwd :)

RonG

Ik heb de Apple TV aan gesloten en deze werkt zonder problemen.

Ik was even in de resolutie opties het kijken en heb onderstaande eens naar 4.2.2 gezet, met deze instelling kreeg ik ook "no input", gelukkig corrigeert de Apple tv dat vanzelf terug.
Kan me toch niet voorstellen dat de chrome cast dat standaard uitstuurt toch?, is ook nergens in te stellen.

De HDMI kabel van receiver naar beamer is een monoprice hdmi 18gbps kabel, moet toch voldoende zijn lijkt me toch?

papaleo

Heel toevallig heb (had) ik deze 10m lange kabel ook destijds in mijn setup gehad en ondervond daar juist de nodige handshake problemen mee en als ik het mij goed kan herinneren was deze kabel ook nog eens richting gevoelig...
Daarna vervangen voor een optische kabel en nu praktisch geen problemen meer.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on November  8, 2020, 15:50:42
Heel toevallig heb (had) ik deze 10m lange kabel ook destijds in mijn setup gehad en ondervond daar juist de nodige handshake problemen mee en als ik het mij goed kan herinneren was deze kabel ook nog eens richting gevoelig...
Daarna vervangen voor een optische kabel en nu praktisch geen problemen meer.

Volgens mij had ik deze van jou overgenomen een hele tijd geleden maar nooit handshake issues gehad. Heb ook rekening gehouden met de richting.
Heb nu 4 4K bronnen aangesloten, alleen de chrome cast werkt niet zoals ik verwacht, maar wel direct op de HDMI van de JVC, dan werkt het wel.

Ik ga niet een nieuwe dure HDMI kabel aanschaffen om even te testen en alleen maar voor die chromecast. :-\

papaleo

#14
Hahaa...is dat zo dat weet ik niet meer  :D
Ook ik had in het begin geen problemen met deze kabel maar naar mate mijn setup ging veranderen werden de handshakes erger.
Wellicht dat jij/jouw setup nu ook veel vraagt van de kabel en dat dit nu net iets te veel gaat worden...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

#15
Quote from: papaleo on November  8, 2020, 16:03:51
Hahaa...is dat zo dat weet ik niet meer  :D
Ook ik had in het begin geen problemen met deze kabel maar naar mate mijn setup ging veranderen werden de handshakes erger.
Wellicht dat jij/jouw setup nu ook veel vraagt van de kabel en dat dit nu net iets te veel gaat worden...

ff gezocht in de berichten, was Dec 2016, oh boy, die tijd :)

Ben benieuwd wat de Chromecast bij jou doet. Welke HDMI kabel heb je nu?

papaleo

Deze...van Ru-connected

Optische HDMI kabel V2 – met ARC
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

kermy

Beetje brutaal natuurlijk, maar mocht je er vanaf willen, mits het natuurlijk niet aan de chromecast ligt, dan heb ik wel interesse. Dan kan mijn ultra de deur  uit en kan ik de zaak zonder telefoon bedienen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

RonG

Quote from: kermy on November  8, 2020, 17:11:36
Beetje brutaal natuurlijk, maar mocht je er vanaf willen, mits het natuurlijk niet aan de chromecast ligt, dan heb ik wel interesse. Dan kan mijn ultra de deur  uit en kan ik de zaak zonder telefoon bedienen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Niet brutaal hoor :), Ik moet het werkend krijgen in mijn HT maar mocht dat niet kunnen ja dan gaat deze weer weg. Dan maar een Apple TV erbij.

Het ligt echt niet aan de chromecast, ik zeg ja, wanneer ik deze direct op de TV of Beamer aansluit werkt het prima.

Het zou enkel nog idd aan de HDMI kabel(s) kunnen liggen maar een vervangende zoals papaleo aangeeft is net zo duur als een nieuwe apple TV.
Ik zou het moeten kunnen testen. Misschien kabel bestellen en testen, en wanneer nog steed problemen retour.

Maar dat alles voor een Chromecast van nog geen € 70,-? lol

williams

#19
Staat de Marantz op pass trough dus zonder enige vorm van scaling die actief is ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

RonG

Quote from: williams on November  8, 2020, 17:57:16
Staat de Marantz op pass trough dus zonder enige vorm van scaling die actief is ?

Yep

williams

Krijg toch het vermoeden dat het een combinatie van HDMI kabel met de resolutie van 4K 60 Hz is waar het probleem zit .
Als je maar 1 kabel ertussen hebt die rechtstreeks aan de JVC zit dan gaat het goed maar op moment dat je Marantz ertussen komt en ook een 2e HDMI kabel dan vermoed ik  dat het dan net niet gaat .
Het feit dat het met de Apple TV wel lukt zegt niet zoveel daar ik dit wel vaker hebt gezien waar het met het ene apparaat wel lukt en de andere niet op 4K met 60 frames .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

sion

Ik begrijp niet echt waarom je een chromecast perse wilt vervangennvoor een Apple TV. De Chromecast werkt vooral met fixed resolutions. Als je daarin meer flexibiliteit wilt dan is de nVidia Shield next in line binnen het android tv platform. Dan kan je toch casten en heb je veel meer controle over de resolutie en formats enzo. Bij mij wilde de chromecast Ultra ook niet werken, vervangen voor Shield en alles was opgelost.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

RonG

Quote from: williams on November  8, 2020, 20:33:11
Krijg toch het vermoeden dat het een combinatie van HDMI kabel met de resolutie van 4K 60 Hz is waar het probleem zit .
Als je maar 1 kabel ertussen hebt die rechtstreeks aan de JVC zit dan gaat het goed maar op moment dat je Marantz ertussen komt en ook een 2e HDMI kabel dan vermoed ik  dat het dan net niet gaat .
Het feit dat het met de Apple TV wel lukt zegt niet zoveel daar ik dit wel vaker hebt gezien waar het met het ene apparaat wel lukt en de andere niet op 4K met 60 frames .

Ik vermoed dat ook lamgzaam aan, om het echt uit te sluiten zou ik een hdmi kabel zoals papaleo heeft testen.

Quote from: sion on November  8, 2020, 21:32:59
Ik begrijp niet echt waarom je een chromecast perse wilt vervangennvoor een Apple TV.

Dat wil ik ook niet :)

De apple TV staat in mij woonkamer als mediaplayer., dat blijft ook zo
De chromecast dan in mijn HT op zolder, tenminste dat was de bedoeling.




papaleo

Een dag eerder de CC 2020 binnen dan geplant...

Aansluiten,instellen en viola toen was er beeld op de JVC projector. 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels