Issues en vragen m.b.t. BubbleUpnp-App

Started by vanzomereng, November 28, 2020, 12:43:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Hallo allemaal, ik doe graag een beroep op jullie kennis m.b.t. onderstaande 2 issues


Ik heb een Pioneer N-70A en Synology-Nas (met hierop mijn music-library / alle audio in Flac )
en browsde door mijn muziek via de Pioneer ControlApp en kan deze zelfde App ook gebruiken als afstandsbediening
voor de Pioneer zelf (bijvoorbeeld, het selecteren van een ingang) en gapless-play functioneert zeer goed.

Nu heb ik problemen met de Pioneer ControlApp die vanaf 2016 niet meer wordt ondersteund.
Omdat mijn oude tablet met hierop de Pioneer ControlApp niet meer goed functioneerde (Android versie 4)
heb ik onlangs een nieuwe tablet gekocht met Androidversie 9.  Het lukt me niet hierop alsnog de Pioneer ControlApp,
werkend op te installeren en heb op uw advies, de BubbleUpnp-App op deze tablet geinstalleerd.
Ik gebruik de betaalde lincensed-versie.

Het browsen, afspelen van mijn music-library naar de Pioneer gaat nu zeer goed en razend snel, echter ik heb 2 vragen/issues:

Met de Pioneer ControlApp kon ik deze ook nog als remote-control bedienen voor de Pioneer als device
en zo bijvoorbeeld remote switschen tussen de diverse ingangen enz.  Dit lukt me met BubbleUpnp-App niet.
1. Kan dit uberhaupt niet of kent u nog wel mogelijkheden?

Wat ik een nog veel vervelender probleem vind, is het volgende:
Het lukt me niet om gapless voor elkaar te krijgen. Ik heb in de instellingen v/d App, 2 switchboxen gevonden
m.b.t. Gapless-play en ik heb deze beiden enabled.  Verder heb ik FFmpeg-audio decoding disabled, zodat
al mijn muziekbestanden (FLAC) gewoon als Flac worden aangeboden en afgespeeld.
Sinds ik met de BubbleUpnp-App werk, verschijnt in het display van de Pioneer, "DMR" (Digital Media Renderder) in het frontdisplay.
In de Pioneer handleiding staat dat DMR geen gapless-weergave ondersteunt?


Al mijn audiobestanden (Flac / alle opgeslagen op de Synlogy-Nas) wil ik alleen afspelen op mijn huidige hifi-set,
waarop de Pioneer N-70A deel van uitmaakt en niet op andere mobiele devices.
Ik vermoed dat er toch wel een setting in BubbleUpnp-App niet goed staat, waarom de Pioneer in "DMR-modus" overgaat?
2. Hoe krijg ik gapless-play goed werkend?

Bij voorbaat dank
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vergeerr72

Hoe werkt het als je in plaats van bubbleunp mconnect gebruikt?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

toetertje

dmr lijkt mij echt iets wat de pioneer aanzet.
Heb je in bubble al achter je renderer op de 3 puntjes geklikt?
Daar kun je het decoderen uitzetten, en daar is ook een optie voor gapless.

vanzomereng

Quote from: toetertje on November 28, 2020, 13:11:25
dmr lijkt mij echt iets wat de pioneer aanzet.
Heb je in bubble al achter je renderer op de 3 puntjes geklikt?
Daar kun je het decoderen uitzetten, en daar is ook een optie voor gapless.
Hallo toetertje, bedankt voor het meedenken.
Mijn renderer in de App staat N70A (is mijn streamer) en decoding staat uit en gapless staat enabled?

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: vergeerr72 on November 28, 2020, 12:51:43
Hoe werkt het als je in plaats van bubbleunp mconnect gebruikt?
Bedankt voor het meedenken...

Is mconnect een ander alternatief voor bubbleUnpn ?
Zo ja, dan is dit mogelijk een optie maar eens maar ff kijken of de bestaande app, naar mijn wens werkend kunnen krijgen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vergeerr72

Ja mconnect is vergelijkbaar met bubbleunp.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vanzomereng

#6
Ondertussen zit ik ook niet stil en google er wat op los...

Onderstaande kwam ik tegen op een ander audioforum

The Pioneer streamers are only supposed to support gapless playback while network streaming in 'file pull' mode, ie, when using the Pioneer ControlApp or the remote control/buttons on the box.
Gapless has been reported as not supported by the Pioneer streamers in 'file push' or 'play to' mode, ie, when using a third party UPnP/DLNA controllers and there has been no mention of the latest firmware correcting this. So again, it's odd that the DS Audio, being a third party controller, is now able to do gapless when used to stream file tracks with the N-50A! (vergelijkbaar met N-70A)


Betekend dit kort samengevat:  Wij als arrogante Pioneer (en vele andere fabrikanten) houden ons support zeer beperkt, zodat na een aantal jaren,
het apparaat niet meer 100% werkt en wij die stomme consumenten, extra geld uit hun zak gaan kloppen, om dan een vervangend apparaat te kopen. >:(

Kortom: je doet er beter aan om als consument een device met open-source aan te schaffen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Kwam ik inderdaad ook tegen. Dat gebeurt wel vaker hoor, ook zelfs op nog nieuwere apparaten.
De zit dus in het dmr gebeuren van de pioneer. Het enige wat rest, is gapless materiaal "pullen"
dus met het menu van de pioneer naar de nas gaan en afspelen. En de rest gewoon "pushen" met Bubble.

Mijn Tv van iets meer dan een jaar oud, heeft ook zoiets. Als ik via de tv naar de nas ga speelt hij alles af,
maar zodra ik het push met een app, zijn de bestanden corrupt of niet herkenbaar.  :devil:

vanzomereng

Quote from: toetertje on November 28, 2020, 14:16:23
Kwam ik inderdaad ook tegen. Dat gebeurt wel vaker hoor, ook zelfs op nog nieuwere apparaten.
De zit dus in het dmr gebeuren van de pioneer. Het enige wat rest, is gapless materiaal "pullen"
Bedankt voor reactie

Bedoel je hiermee te zeggen, dat voor gapless playback, de tablet niet nodig is en de directe bediening op de Pioneer zelf
of dienst bijhorende afstandsbediening, het enige alternatief is en ik me nog gelukkig moet prijzen, dat mijn Pioneer op het front,
nog over een redelijk display beschikt, waarin ik dan kan navigeren/browsen?

Bij vele live-opnames/popmuziek is dit issue wel vervelend maar verteerbaar, echter klassieke muziek met hierin vele kleine tracks
(bijv. Bach Matheus Passion) zeer storend.
 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Ja je zult het inderdaad via het schermpje van de pioneer moeten doen.
Heeft deze geen uitgang voor een tv eigenlijk?

Of via de app van pioneer zelf, dan kun je ook bladeren op je nas.
Deze werkte niet meer op je nieuwe tablet, maar een oudere tablet
kost op marktplaats bijna niets meer, en als het dan goed en handig werkt..... 

vanzomereng

#10
Quote from: toetertje on November 28, 2020, 18:06:23
Ja je zult het inderdaad via het schermpje van de pioneer moeten doen.
Heeft deze geen uitgang voor een tv eigenlijk?

Of via de app van pioneer zelf, dan kun je ook bladeren op je nas.
Deze werkte niet meer op je nieuwe tablet, maar een oudere tablet
kost op marktplaats bijna niets meer, en als het dan goed en handig werkt.....
Pioneer heeft helaas geen uitgang voor TV maar ik draai toch meestal volledige albums en hoef dus niet steeds om de 4 minuten te prutsen
en hier red ik me voorlopig wel mee, samen met de nog oude tablet (Android versie 4.2 of zo iets) die ik nog heb met de ControllApp.


Op mijn oude tablet: Deze Pioneer ControllApp werkt wel, alleen de aanraakgevoeligheid v/h scherm is shit en traag en duurt het ff,
voordat ik een titel/album opgestart krijgt.  Ik heb geen opties kunnen vinden op mijn oude Samsung tablet om dit aan te passen. 
Een volledige reset naar fabrieksinstellingen heeft ook niet geholpen.

Nog bedankt voor je hulp en bij deze nodig ik je graag uit in Gerrit's Muziekcafe
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3413401#msg3413401




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD